Kampanie Świąteczne procentują przez cały rok

Listopad i grudzień to najważniejszy okres dla każdego przedsiębiorcy. Z roku na rok zachowania konsumentów zmieniają się, dlatego należy śledzić trendy, aby dobrze rozplanować budżety reklamowe. Sezonu świątecznego nie powinniśmy traktować jak okazjonalnego, jednorazowego wzrostu sprzedaży. Powinniśmy ten szczyt zakupowy wpisać w strategię. Jest to idealna okazja do pozyskania bazy Klientów, z którymi możemy lojalnie współpracować przez dłuższy czas.

Przedświąteczne zachowania konsumentów

Google Polska stale gromadzi dane na temat zachowań i zwyczajów internautów. Z ostatnich danych, dotyczących grudniowych zwyczajów internautów, wynika że:

  • Ponad połowa Polaków zakupi prezenty poprzez kanały online
  • 40% internautów skorzysta w tym celu z komputera, a 10% z urządzeń mobilnych
  • Najwięcej prezentów kupimy jeszcze w pierwszej połowie grudnia (a niektórzy zakupy świąteczne mają już za sobą!)

Grudzień to czas wzmożonych wyszukiwań w sieci. Z roku na rok wydajemy więcej, a w sieci kupujemy nie tylko prezenty, ale i wyposażenie domu, jedzenie i wszystko inne, co w czasie świąt nam się (nie)przyda. Wciąż wzrasta sprzedaż mobilna, co warto wziąć pod uwagę przygotowując e-sklep na świąteczny boom zakupowy i zadbać, by strona działała sprawnie na wszystkich urządzeniach.

Google kalendarz
Źródło obrazka: mensis.pl

Co zrobić, aby kampania świąteczna przynosiła zyski przez cały rok

Jak utrzymać uwagę pozyskanego klienta i namówić go do kolejnych zakupów?

  • Zachęcaj do zapisywania na newsletter
  • Podłącz do strony Google Analytics i buduj listy remarketingowe – będziesz mógł ich użyć w Google AdWords przez 540 dni (1,5 roku) a na Facebook-u przez 180 dni.
  • Daj się zapamiętać, postaraj się zbudować silną relację z klientami

Szczyty zakupowe to dla właścicieli firm idealna okazja zarówno do budowania bazy Klientów, jak i wypromowania swojego sklepu jako miejsca stabilnego i zapewniającego bezpieczeństwo zakupów. Sklepy internetowe w takim okresie powinny działać szczególnie sprawnie i być obsługiwane z największą starannością. Przedświąteczna gorączka to także świetny moment na stworzenie wartościowej listy remarketingowej, którą wykorzystamy zarówno w przyszłym roku, jak i przy okazji innych szczytów zakupowych. Przygotowywanie indywidualnych ofert, interesujących tak cenowo, jak i jakościowo, pozwoli Wam na skuteczne pobudzanie ruchu na Waszej stronie.

Podsumowanie

Nie strońcie od dzielenia się z Waszymi odbiorcami cennymi radami przedświątecznymi poprzez dostarczanie treści na blogu, prezentowanie recenzji i porównań produktów. Przygotujcie filmiki o tym, co można kupić w prezencie, oraz jak cudnie zapakować prezent! Twórzcie przede wszystkim wartościowy content dla Klientów – takie drobiazgi mają niezwykłe właściwości wzmacniania relacji biznesowych.

Dbajcie ze szczególną starannością o obsługę Klientów - to czas, w którym musicie być w ciągłej gotowości. Szybkie odpisywanie na wiadomości, zapytania i opieka nad Klientem (nawet po sfinalizowaniu zakupu) to nie tylko element budowania wizerunku i zaufania. Nie zapominajcie o prowadzonej polityce zwrotów i reklamacji, dołączajcie krótkie informacje o możliwości zwrotu towaru czy okresie gwarancji. Fachowa obsługa jest coraz częściej czynnikiem decydującym o sfinalizowaniu koszyka.

Obawiacie się, że na przedświąteczną kampanię już za późno? Niepotrzebnie! Tuż po Bożym Narodzeniu nadchodzi czas wielkich wyprzedaży! Nie wiecie jak stworzyć działającą strategię przed szczytem zakupowym? Zadzwońcie do nas, sprawdzimy, czy i jak możemy Wam pomóc! Pamiętajcie, że święta zbliżają się wielkimi krokami...

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane