Znaczenie domeny i adresów URL dla pozycjonowania w Google

Już na wstępie wybierając firmę, która będzie zajmowała się projektowaniem strony internetowej warto dowiedzieć się czy zna się ona również na tworzeniu strony przyjaznej dla wyszukiwarki Google, a więc czy wie co znaczy Web Usability i czy korzysta z narzędzi dla Webmastera. Jeżeli na te pytania otrzymasz klarowną odpowiedź możesz takiej firmie zaufać i być pewien, że twoja strona ma szansę zaistnieć w Internecie. Jednak nie tylko budowa strony ma wpływ na jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Jakie jest znaczenie domeny i adresów url?

W niniejszym artykule znajdziesz przydatne informacje dotyczące adresów URL, zasad rozbudowywania strony, cech jakie powinieneś wziąć pod uwagę wybierając serwer. Zrealizowanie wszystkich tych warunków będzie miało pozytywny wpływ na pozycję się Twojej strony w wynikach Google.

1. Umieszczaj słowa kluczowe w URL-ach i nazwach plików

Wyszukiwarka Google działa sprawnie między innymi dzięki armiom botów – programów komputerowych – które przeszukują sieć i odpowiednio ją indeksują. Adresy URL są zazwyczaj pierwszą odczytywaną informacją przez ten program. Umieszczanie słów kluczowych w adresach URL jest jedną z podstawowych technik stosowanych w SEO (Search Engine Optimization). Dodatkowo umieszczanie słów kluczowych w nazwach plików zaciąganych przez stronę, zwiększa ich nasycenie, choć już nie ma tak kluczowego wpływu dla wyszukiwarek

2. Używaj map strony (SiteMap)

Aby nasza witryna pięła się w górę w wynikach wyszukiwarek musimy zapewnić jej odpowiednią indeksację, tak aby roboty sieciowe bez problemu wiedziały jak się po niej poruszać. Narzędzie służące do informowania wyszukiwarek o każdej drodze do treści na naszej stronie, a więc do wszystkich stron i podstron na naszej witrynie nazywane jest mapą strony. Stosując je możesz być pewien, że robot przeszukujący zindeksuje wszystkie Twoje strony. Ważnym jest aby by je uaktualniać po każdej dodanej stronie na serwisie.

3. Znaczenie wieku domeny

Im twoja domena dłużej działa w Internecie tym lepiej. Wyszukiwarki zwracają istotną uwagę na wiek domeny i traktują domeny starsze za bardziej wiarygodne. Starsze domeny uzyskują większy priorytet w porównaniu z młodymi, które są „niepewne”, które potencjalnie jutro mogą przestać istnieć. Domena zyskuje solidną pozycje po około 2 latach.

4. Jak długie powinny być adresy URL

Długie nazwy domeny i adresów URL nie powinny nam wyrządzić żadnej krzywdy z perspektywy SEO, jednakże im dłuższe, tym bardziej przypominają spam i są trudniejsze do zapamiętania. Wskazane jest aby nazwa domeny ograniczała się do 3-4 słów, a reszta adresu do około 6-8. Najlepiej jakby cały adres nie przekraczał 10 słów.

5. Hosting – jaki serwer wybrać

Jest wielu dostawców oferujących hosting, a więc miejsce na serwerze gdzie można umieścić pliki swojej strony. Warto dowiedzieć się czy tzw. serwer działa stabilnie i nie ma żadnych nawet krótkich zakłóceń,  przerw w działaniu.  Pamiętaj, że kiedy robot przeszukujący dotrze do strony, a hosting w tym momencie nie będzie działał – strona nie zostanie zaindeksowana, co więcej jeżeli użytkownik trafi na Twoją stronę, a strona nie będzie działać – bardzo prawdopodobne, ze już może na daną stronę nie wrócić.

6. Bardziej rozbudowana strona = wysoka pozycja

Rozbudowane strony, a więc takie, które są aktualizowane, a dzięki temu posiadają więcej podstron są korzystniej postrzegane przez Wyszukiwarki, w związku z czym im więcej stron na Twoim serwisie tym potencjalnie wyższy ranking. Druga strona medalu to fakt, że im większa strona tym trudniej ją utrzymać i nawigować. Dobrą praktyką jest zmiana poszczególnych elementów strony wraz z jej rozrastaniem lub w pewnym momencie przeprowadzenie całościowego redesignu serwisu.

7. Uptime hostingu

Klasyczny hosting powinien mieć uptime ( czas dostępności – jest to wyrażony w procentach czas nieprzerwanej pracy serwera w ciągu miesiąca) w okolicach 97%-98%. Jeżeli Twój hosting oscyluje poniżej tej wartości – zmień go! Jeżeli robot przeszukujący wejdzie na Twoją stronę, a ona nie będzie działała, nie zindeksuje jej i znowu minie czas zanim do niej wróci.

8. Trzymaj się korzeni

Postaraj się aby rozbudowując stronę trzymać się jak najbliżej root directory.  Tworzenie skomplikowanych struktur drzewiastych na Twoim serwisie utrudnia pracę robotom w indeksowaniu strony, a także może stanowić problem dla użytkownika w dotarciu do interesujących go zasobów.

9. Reklamy nie poprawiają Twojego rankingu

Umieszczanie reklam naTtwojej witrynie, jak również bezpośrednia reklama w wyszukiwarkach internetowych nie zwiększa rankingu twojej strony. Działanie takie możezwiększyć ruch na Twojej witrynie lub pomoże ci zarobić trochę pieniędzy, jednakże nie ma ono nic wspólnego z szeroko pojętym SEO.

10. Unikaj dynamicznie tworzonych adresów URL

Jeżeli twoja strona posiada w nazwach URL np. znaki zapytania lub inne znaki specjalne znaczy, że adresy URL tworzone są w sposób dynamiczny. Bez porównania lepsze dla wyszukiwarek są adresy statyczne, które posiadają w nazwie słowa kluczowe. Dobrze jest wykorzystywać np. mod_rewrite by dynamiczne URL zamieniać na przyjazne dla SEO, nasycone słowami kluczowymi, a jednocześnie odpowiednio krótkie adresy.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *