Zmiany w algorytmie na początku sierpnia 2018

Kiedy jedni wypoczywają nad morzem czy jeziorem, w świecie SEO sporo się dzieje! Google wraz z początkiem sierpnia wprowadziło większą niż zazwyczaj zmianę w działaniu algorytmu. Oficjalny komunikat pojawił się na Twitterze.

Na bieżąco monitorujemy wyniki i je analizujemy, jednak jest jeszcze za wcześnie, żeby wyciągać wnioski i powiedzieć czego dokładnie dotyczyła aktualizacja.

Dlaczego Google aktualizuje algorytm?

Zmiany algorytmu wynikają z chęci wyświetlania wyników wyszukiwania, jak najbardziej związanych z zapytaniami użytkowników. Google stawia użytkowników na pierwszym miejscu i chce im dostarczać nie tylko wartościowych treści, ale także pozytywnych doświadczeń związanych z funkcjonowaniem serwisu.

Największe spadki mogą więc spotkać strony www, które są zaniedbane, z mała ilością treści i które wczytują się wolno zarówno na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. O tym, jak sprawdzić czy strona internetowa jest przyjazna dla Google pisaliśmy we wcześniejszym artykule i zachęcamy do sprawdzenia strony darmowymi narzędziami od Google - Jak sprawdzić czy witryna jest dostosowana do komórek?

Co dalej z pozycjonowaniem stron www?

Sugerujemy nie popadać w euforię w momencie gdy zaobserwujecie wzrosty i nie panikować jak dopadną was spadki pozycji w Google. Zmiany były, są i będą w Google więc należy zachować spokój i odczekać kilka dni aż sytuacja się ustabilizuje.

Na naszym profilu na Facebooku Informowaliśmy także o problemach z proxy, co oczywiście przekłada się na wyniki pozycji słów kluczowych. Spadek pozycji może być bowiem spowodowany zbanowaniem proxy, a nie zmianą algorytmu. Analizując dane należy wziąć i ten aspekt pod uwagę.

FB Behance twitter Instagram