Social Marketing – zakres działań marketingowych, narzędzia, możliwości

Social Marketing to cały zestaw działań marketingowych, specjalne narzędzia społecznościowe, wykorzystywane do promocji produktów, usług, marek w sieci i poza nią (inbound i outbound marketing). Social Marketing to nieodłączna część komunikacji marketingowej. Co wchodzi w zakres SM?

Fora i grupy dyskusyjne

Zapomniane i niedoceniane. Mogę zaryzykować i stwierdzić, że nie ma takiej dziedziny życia, która nie doczekała się swojego forum tematycznego. Co za tym idzie wystarczy tylko chwilę poszukać by znaleźć grupę ludzi, która będzie na pewno zainteresowana naszymi produktami lub usługami. W przypadku for mamy sporo możliwości: Reklamy graficzne, akcje promocyjne/konkursy skierowane do forumowiczów, marketing szeptany – należy takie działania prowadzić z głową. Nowo założone konto, z jednym tylko komentarzem, i to dotyczącym danej firmy nie przysporzy Wam popularności.

Czaty, gadu gadu, chat boxy

Czaty to również pewnego rodzaju zaszłość, która się odradza. Gadu Gadu świętuje kolejne urodziny, dzięki temu, że nad każdą wysłaną wiadomością pojawia się reklama – idealnie dopasowana do potrzeb użytkownika komunikatora. Na stronach coraz chętniej korzystamy z chatboxów i rozmów z opiekunami wirtualnych platform. Reklamy pojawiają się w messengerze, komunikatorach Instagrama i nawet w googlowskim Google Chat!

Mikroblogi?

Mikroblogi – znani blogerzy, dziennikarze, a nawet politycy korzystają z Twittera, często podejmując aktywność reklamową, działają jak influencerzy, wpływając na opinię publiczną. Warto wykorzystywać Mikroblogi do pochwalenia się nowościami oraz osiągnięciami. Istnieje duża szansa, że ktoś z wcześniej wspomnianych podchwyci temat i opisze nas w swoim serwisie lub zamieści notkę o firmie na łamach swojego bloga.

Portale społecznościowe

Portali społecznościowych jest naprawdę dużo. Każdy ma swój określony target. Istnieją portale skierowane do specjalistów, hobbystów, osób wyjątkowo dbających o prywatność w sieci, itd. Nie zawsze warto za wszelką cenę być na Facebooku. Wszystko zależy od tego jaki produkt lub usługi mamy do zaoferowania. Trudno liczyć na to, że uda nam się zebrać kilka tysięcy lajków będąc producentem papieru ściernego.

Social Marketing nie zastąpi działań SEO, ani SEM, ale z pewnością pomoże Twojej firmie zbudować wiarygodny wizerunek, zdobyć lojalnych klientów i zwiększyć sprzedaż!