Sekcja FAQ – czy warto prowadzic ja w sklepie internetowym

Sekcja FAQ – czy warto prowadzić ją w sklepie internetowym?

  • Jakie korzyści płyną z prowadzenia sekcji FAQ?
  • Jak prowadzenie FAQ wpływa na pozycjonowanie strony?

Sekcja FAQ, czyli strona z odpowiedziami na często zadawane pytania, może pomóc Twojej firmie zwięźle i odpowiednio reagować na potrzeby odbiorców. Strona FAQ to pomocne miejsce dla osób odwiedzających Twoją witrynę – dzięki krótkim pytaniom i odpowiedziom odbiorca może szybciej dotrzeć do celu i zdobyć informacje, jakich poszukuje.

FAQ – wsparcie dla Działu Obsługi Klienta

Przejrzysta, dobrze prowadzona sekcja FAQ jest doskonałym wsparciem dla BOK-u. Odbieranie telefonów i odpowiadanie na te same lub bardzo podobne pytania zajmuje dużo czasu.

Nawet najlepiej prowadzona sekcja z Najczęściej Zadawanymi Pytaniami nie zastąpi kontaktu z klientem. Niektórzy po prostu wolą zadzwonić i zadać pytanie 🙂

Dlaczego warto zadbać o dobrą sekcję FAQ?

  • W oczach Klientów będziemy profesjonalistami, którym można zaufać.
  • Pozyskamy część niezdecydowanych Klientów, którzy – znajdując u nas odpowiedzi – zdecydują się na skorzystanie właśnie z naszej oferty.
  • Pozyskamy część Klientów, którzy kupują w dni wolne od pracy oraz w porze nocnej – Klienci uzyskają odpowiedź „tu i teraz”, nie odłożą decyzji zakupowej na później.
strona FAQ Apple
strona FAQ Apple

Sekcja FAQ a SEO – kumulacja korzyści

Dobrze poprowadzona sekcja FAQ tworzona jest przede wszystkim z myślą o Klientach. Jednak specjaliści SEO już od dawna podkreślają, że dzięki podstronie z FAQ możemy zwiększyć ruch na stronie. Tworząc tę sekcję, mamy dodatkową okazję, by swój sklep pozycjonować na frazy kluczowe z długim ogonem oraz na pytania, które najczęściej wpisywane są w wyszukiwarkę Google.

Warto zerknąć na strony FAQ dużych serwisów:

Jakie pytania dodać do sekcji FAQ?

Pomysłów możemy szukać w różnych źródłach. Warto skorzystać z narzędzia Answer The Public, zaprojektowanego z myślą o znajdowaniu najczęściej zadawanych pytań. Taką możliwość daje również bezpłatne narzędzie Ubersuggest oraz płatne Senuto. Ponadto pytań warto szukać także w Google Trends oraz… w mailach od Klientów. Nie zaszkodzi też przejrzeć podobne sekcje u konkurencji – tutaj jednak uczulamy, aby nie kopiować treści! O tym, jak wpływa duplikacja treści na strony www pisaliśmy ostatnio.

Jak zoptymalizować sekcję FAQ pod SEO?

Zanim zaczniemy tworzyć sekcję FAQ, powinniśmy dobrze przemyśleć strategię działań. Oprócz znalezienia odpowiednich pytań, należy także przygotować odpowiednie zdjęcia lub grafiki, które znacznie poprawiają funkcjonalność działu FAQ. Nie muszą one znaleźć się w każdej odpowiedzi, ale niekiedy opatrzenie tekstu odpowiednią infografiką lub wideo jest najlepszym rozwiązaniem.

Należy także pamiętać o stosowaniu nagłówków H2 czy H3. Pytania warto zapisywać właśnie w nagłówku H2, a w razie potrzeby rozwinięcia wątku, można zastosować nagłówek H3.

FAQ ma być przyjazny dla Klienta – odpowiedzi powinny być zwięzłe i „na wyciągnięcie ręki”.

Jeśli chcemy podzielić się szerszą wiedzą w danym zakresie, wstawmy link odsyłający do bloga lub regulaminu sklepu – wewnętrzne linkowanie jest jednym z kluczowych elementów strategii SEO. Możemy także linkować do stron partnerów biznesowych, specjalistów w branży, w której działamy. Tworząc sekcję FAQ, koniecznie pilnujmy porządku. Pytania układajmy w ciągu logicznym, zaś odpowiedzi skracajmy do niezbędnego minimum. Możemy także zastosować odpowiedzi rozwijane, co zwiększy funkcjonalność FAQ.

Pamiętajmy też, że wykorzystując dział FAQ do realizacji strategii SEO, ma on służyć przede wszystkim Twoim Klientom – realizacja strategii SEO powinna być w tym przypadku wypadkową naszych działań.


Sprawdź również: