FunkyMedia

Rozmiary grafiki na Facebooka, Google+, Instagrama, YouTube

Z wymiarami grafik w Social Media jest jak z Google – jedyną pewną kwestią jest tutaj zmiana! Gdy już przyzwyczaimy się do jednych wymiarów – serwisy społecznościowe zaraz je zmieniają. Niedostosowanie się do rozmiaru, który obecnie obowiązuje może powodować, że zamiast ładnych grafik na Facebooku czy Instagramie będziemy mieć rozpikselowane zdjęcia lub jedynie jakiś ich wycinek. Jakie są aktualne rozmiary grafik? Sprawdź!

Identyfikacja wizualna, branding

O tym, jak ważna jest spójna identyfikacja firmy, nikogo przekonywać nie trzeba. Przykładem dobrze przeprowadzonego brandingu są takie marki jak Apple, Coca-Cola, Google, McDonald czy polskie firmy: CCC, Gino Rossi, Inglot. O przywiązaniu do marki i o tym, co ludzie są w stanie dla niej zrobić, można więcej przeczytać w artykule „Lovemarks – strategia marki oparta na emocjach”.

Wymiary grafik w Social Media

W momencie tworzenia logo firmy, czy to w celu wyróżnienia stacjonarnego sklepu, wydrukowania wizytówki, jak i budowania strony www, warto poprosić grafika o przygotowanie dodatkowych plików jpg, png czy też gif, aby zachować spójną identyfikację wizualną na najpopularniejszych portalach internetowych.

1. Facebook – pożądane wymiary grafik

Jeżeli chodzi o Facebooka to trzeba pamiętać, że przy wykorzystywaniu grafik do płatnej reklamy grafika nie może zawierać więcej niż 20% tekstu. Można to sprawdzić wykorzystując narzędzie siatki.

2. Instagram – rozmiary grafik

3. YouTube – wymiary grafik

Grafika kanału może wyglądać inaczej na komputerach, a inaczej na telewizorach czy komórkach. Aby grafika wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach, prześlij pojedynczy obraz o wielkości 2560×1440 pikseli.

Minimalna szerokość grafiki: 2048×1152 pikseli. To „bezpieczny obszar”, w którym tekst i logo na pewno nie zostaną przycięte podczas wyświetlania na różnych urządzeniach.

Maksymalna szerokość: 2560×423 pikseli. Powoduje to, że „bezpieczny obszar” jest zawsze widoczny; obszary po obu stronach grafiki kanału są wyświetlane w zależności od rozmiaru okna przeglądarki widza.

Rozmiar pliku: zalecamy plik o rozmiarze 4 MB lub mniejszy.

4. Google+ – wielkości grafik

5. Twitter – aktualne wymiary grafik

6. LinkedIn – aktualne rozmiary grafik

7. Pinterest – aktualne rozmiary grafik

Dlaczego spójność brandingu jest tak ważna?

Głównym powodem wprowadzenia ujednoliconej identyfikacji wizualnej jest to, że pozwala ona uniknąć nieporozumień, łatwiej znaleźć firmę i dotrzeć do niej. Przykładem może być sklep stacjonarny, który odwiedzają klienci. W momencie szukania podobnych produktów w Internecie, jeżeli natrafią na stronę internetową i rozpoznają logo sklepu, który znają, są w stanie szybciej dokonać w nim zakupu. To ostatnie zdanie jest kolejnym punktem przemawiającym za spójnym brandingiem – nie tylko wpływa na rozpoznawalność, ale także wzbudza emocje, wpływa na lojalność, zwiększa zaufanie.