Jak skutecznie promować sklep internetowy na Facebooku?

Z badań przeprowadzonych przez Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2016 r. w polskim internecie najpopularniejszą stroną www było Google.pl. Odwiedziło ją w analizowanym miesiącu 96,4 proc. polskich internautów. Na drugim miejscu znalazł się Facebook.com – z zasięgiem wśród internautów na poziomie 86,2 proc. Trzecie miejsce zajął Youtube.com, który odwiedziło 75,9 proc. użytkowników sieci. W ubiegłym roku pękła magiczna liczba 20 milionów użytkowników Facebook’a w Polsce. Jak wynika z badań Megapanel PBI/Gemius za lipiec 2015, portal Zuckerberga odwiedziło 20 032 252. Nie dziwcie się więc, że promocja na Facebooku jest coraz popularniejsza!

Promocja na Facebooku – grupy docelowe

Najliczniejszą grupę na Facebooku w Polsce stanowią kobiety, w lutym 2015 roku było ich 6,8 mln. Za to w ostatnich 12 miesiącach (luty 2014 – luty 2015) szybciej przybywało mężczyzn (10,34% więcej). Jeżeli chodzi o grupę wiekową, to największą stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia – w sumie 1,9 mln użytkowników. Rośnie też ilość osób w wieku 55+, w ciągu roku przybyło ich 30%.

Jak pokazują statystyki, planując promocję sklepu internetowego, część budżetu reklamowego powinniśmy także przeznaczyć na prowadzenie profilu i reklamę na Facebooku. Poniżej przedstawiamy przykłady działań, jakie powinniśmy wdrożyć by docierać do odbiorców i aby reklama przynosiła efekty oraz zwrot z inwestycji.

Prowadzenie Fanpage na Facebooku

Najważniejszą rzeczą na profilu firmowym jest pisanie, jak również utrzymywanie kontaktów z użytkownikami – odpisywanie na komentarze, wiadomości. O czym pisać? Najlepiej oczywiście o tym, co nas wyróżnia – dlaczego my, o promocjach, gdzie nas można spotkać. Warto również umieszczać linki z ciekawymi informacjami z branży oraz komentować wpisy innych użytkowników/firm. Takie działanie może także generować ruch na naszej stronie i pomóc w zdobywaniu lajków.

Jak często pisać? To jak często należy pisać, to uzależnione jest to od branży. W raporcie Social Media Benchmarks 2015 przeanalizowano wiele branż, wiele firm, tych mniejszych, ale także tych większych. Wynika z niego, że ilość ta wynosi od 5-20 wpisów tygodniowo.

Promowanie Fanpage na Facebooku za pomocą Facebook Ads

To, że ktoś polubił nasz profil, wcale nie oznacza, że docierają do niego wszystkie informacje pisane na naszej tablicy. Facebook ogranicza zasięg postów, szczególnie tych organicznych czyli bezpłatnych. Obecnie nasze wpisy trafiają do ok. 11% ogółu naszych fanów.

Z pomocą przychodzi Facebook Ads dzięki któremu możemy docierać nie tylko do naszych fanów, ale także osób z nimi powiązanymi. Co więcej program ten daje nam możliwość bardzo precyzyjnie stargetować odbiorców naszej reklamy (np. po lokalizacji, zainteresowaniach, wykształceniu czy wieku), dzięki czemu dotrzemy dokładnie do takich osób, które mogą być zainteresowane naszymi produktami, a więc do tych, które są bardziej skłonne do dokonania zakupu w naszym sklepie internetowym.

Jeżeli chodzi o typy kampanii na Facebook-u to mamy ich 11, a wybór odpowiedniej uzależniony jest od celu biznesowego, jaki chcemy uzyskać.

Ustawienie remarketingu na Facebook-u

Remarketing to usługa pozwalająca nam dotrzeć do osób, które odwiedziły nasz sklep internetowy i wyświetlić im reklamy zachęcające do powrotu i dokonania zakupu. Obecnie uznawany za jedną z najskuteczniejszych form reklamy w marketingu internetowym. Aby ustawić remarketing, należy przede wszystkim mieć specjalne konta na Facebooku, służące do zarządzania profilem firmowym tzw. Menadżer firmy. Następnie należy wygenerować tzw. pixel remarketingowy i umieścić go na naszym sklepie. Kolejnym krokiem jest stworzenie list remarketingowych – a więc list osób, które były na naszej stronie internetowej – listy te tworzone są na podstawie tzw. plików cookies. Facebook przetrzymuje te pliki przez 180 dni, a więc przez 6 miesięcy możemy powracać z promocjami do użytkowników naszego sklepu internetowego.

Facebook szyty na miarę

Facebook, to obecnie drugie co do wielkości medium marketingu internetowego. Aktywnie korzysta z niego blisko 20 mln użytkowników w Polsce miesięcznie. Pozwala nie tylko zdobywać nowych Klientów, ale także utrzymywać kontakt ze stałymi klientami oraz badać ich opinie na temat marki i produktów. Dzięki wykorzystaniu Facebook Ads skutecznie możemy promować nasze produkty, a także generować zakupy na sklepie internetowych. Nasze działania reklamowe są ściśle mierzalne, a więc nie tylko wydajemy budżet, ale widzimy jak rzeczywiście przekłada się to na zwrot z inwestycji.

Źródła:

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *