Promocja marki w Social Media ÔÇô grupy docelowe na poszczeg├│lnych platformach (statystyki)

Social media to miejsce niezwyk┼ée ÔÇô nie ma si─Ö wi─Öc co dziwi─ç, ┼╝e ich popularno┼Ť─ç wci─ů┼╝ ro┼Ťnie. Pomimo r├│┼╝nych trend├│w, zmian rynku, tak naprawd─Ö praktycznie wszyscy jeste┼Ťmy w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych. Nic dziwnego, ┼╝e chc─ů by─ç tu obecne tak┼╝e sklepy czy firmy! Okazuje si─Ö bowiem, ┼╝e social media s─ů doskona┼éym no┼Ťnikiem sprzeda┼╝y. Dlatego te┼╝ powsta┼é social media marketing, kt├│ry wypracowa┼é swoje w┼éasne narz─Ödzia oraz ┼║r├│d┼éa reklamy. Czy warto nadal stawia─ç na media spo┼éeczno┼Ťciowe?

Czym jest social media marketing?

Social media marketing to znakomity spos├│b, by w kilka krok├│w zbudowa─ç wizerunek swojej firmy w internecie. Za pomoc─ů kilku dzia┼éa┼ä marketingowych mo┼╝emy zwi─Ökszy─ç ruch na swojej stronie czy sprzeda┼╝ w e-sklepie. Media spo┼éeczno┼Ťciowe pozwalaj─ů nam komunikowa─ç si─Ö ze sob─ů, wchodzi─ç w interakcje. To w┼éa┼Ťnie szansa dla firm, kt├│re maj─ů mo┼╝liwo┼Ť─ç dotrze─ç do nowych klient z reklam─ů.

W Polsce aktywno┼Ť─ç u┼╝ytkownik├│w ro┼Ťnie z roku na rok. Na pocz─ůtku mieli┼Ťmy er─Ö Naszej-Klasy, a potem Facebooka. Dzi┼Ť to drugie narz─Ödzie, cho─ç nadal bardzo aktywne i popularne, jest coraz cz─Ö┼Ťciej wypierane przez inne serwisy. Dlatego warto pami─Öta─ç o tym, ┼╝e w biznesie nie op┼éaca si─Ö by─ç tylko w jednym miejscu.

Jakie s─ů korzy┼Ťci z promocji marki w social media?

Zdecydowanie warto wykorzysta─ç potencja┼é medi├│w spo┼éeczno┼Ťciowych w przypadku swojej firmy. Praktycznie ka┼╝da marka mog┼éaby zaprezentowa─ç si─Ö w social media. Jakie s─ů najwa┼╝niejsze korzy┼Ťci z promocji?

  • Zwi─Ökszenie sprzeda┼╝y ÔÇô patrz─ůc na to, ┼╝e w polskich mediach spo┼éeczno┼Ťciowych swoje konta posiada ok. 17 mln os├│b, mamy szans─Ö zwi─Ökszy─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç swojej marki! Warto wi─Öc stawia─ç na promocj─Ö, by zdoby─ç nowych klient├│w
  • Budowanie wizerunku, czyli bardzo wa┼╝na kwestia w przypadku mniej znanych czy nowych marek. Mo┼╝emy postawi─ç tutaj na dwa narz─Ödzia: Google AdWords oraz Facebook Ads. Do czego sprawdz─ů si─Ö te narz─Ödzia? Do promowania strony, reklamowania, zach─Öcania do skorzystania z naszej oferty, ale nie tylko. Dodatkowo Facebook Ads oferuje nam te┼╝ zwi─Ökszenie aktywno┼Ťci w r├│┼╝nych aplikacjach, zwi─Ökszenie ilo┼Ťci u┼╝ytkownik├│w, reklamowanie post├│w czy zwi─Ökszenie konwersji w witrynie
  • Tworzenie ┼Ťwiadomo┼Ťci i budowanie w┼éasnej spo┼éeczno┼Ťci, z kt├│r─ů mamy mo┼╝liwo┼Ť─ç nawi─ůzania dwukierunkowej komunikacji. Zdobywamy te┼╝ tym samym informacje o naszych klientach, wiemy kto interesuje si─Ö nasz─ů mark─ů.
Źródło: https://blog.bufferapp.com/state-of-social-2018

Reklama na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Instagramie i Snapchacie

Gdzie obecnie toczy si─Ö ┼╝ycie? Gdzie ludzie wymieniaj─ů swoje do┼Ťwiadczenia, dziel─ů si─Ö wydarzeniami, pokazuj─ů miejsca w kt├│rych byli, a nawet zawieraj─ů nowe znajomo┼Ťci?

Du┼╝a cz─Ö┼Ť─ç tych os├│b jest dzisiaj w social media. I tak jak w realnym ┼Ťwiecie jest wiele r├│┼╝nych miejsc dostosowanych do r├│┼╝nych odbiorc├│w, tak w Internecie istnieje kilka platform gdzie toczy si─Ö ┼╝ycie.

Źródło: https://blog.bufferapp.com/state-of-social-2018

W Polsce du┼╝─ů popularno┼Ťci─ů ci─ůgle cieszy si─Ö Facebook, ale coraz cz─Ö┼Ťciej korzystamy te┼╝ z innych platform, jak Instagram, YouTube, Snapchat, Twitter czy LinkedIn. Ka┼╝dy z tych portali jest inny i ka┼╝dy ma swoj─ů w┼éasn─ů grup─Ö docelow─ů. Do ka┼╝dego z nich nale┼╝y tak┼╝e dopasowa─ç inn─ů, odpowiedni─ů komunikacj─Ö.

Facebook

Na ┼Ťwiecie z Facebooka korzystaj─ů niemal 2 mld os├│b ÔÇô w samej tylko Polsce 17 mln. Polski internet to 28,42 mln os├│b, a wi─Öc 70 proc. populacji ca┼éego kraju. To prawdziwe must have w biznesowym ┼Ťwiecie.

Najliczniejsz─ů grup─Ö na Facebooku w Polsce stanowi─ů kobiety, w lutym 2015 roku by┼éo ich 6,8 mln. Za to w ostatnich 12 miesi─ůcach (luty 2014 ÔÇô luty 2015) szybciej przybywa┼éo m─Ö┼╝czyzn (10,34% wi─Öcej). Je┼╝eli chodzi o grup─Ö wiekow─ů, to najwi─Öksz─ů stanowi─ů osoby mi─Ödzy 25 a 34 rokiem ┼╝ycia - w sumie 1,9 mln u┼╝ytkownik├│w. Ro┼Ťnie te┼╝ ilo┼Ť─ç os├│b w wieku 55+, w ci─ůgu roku przyby┼éo ich 30%.

W przypadku Facebooka mo┼╝emy tworzy─ç grupy, kt├│re ┼é─ůcz─ů ze sob─ů osoby zainteresowane danym tematem. Opr├│cz tego dost─Öpne s─ů wydarzenia, czyli informacje o zbli┼╝aj─ůcych si─Ö spotkaniach, szkoleniach czy innych momentach. Mog─ů by─ç prywatne lub publiczne. To ┼Ťwietny spos├│b, by promowa─ç swoj─ů mark─Ö.

Instagram

Instagram to platforma umo┼╝liwiaj─ůca w ┼éatwy spos├│b dodawanie zdj─Ö─ç oraz film├│w. Prosta integracja z Facebookiem pozwala na jednoczesne publikowanie na obu tych portalach. Instagram gromadzi g┼é├│wnie m┼éodych ludzi, ch─Ötnych do udost─Öpniania swoich zdj─Ö─ç za pomoc─ů mobilnych aplikacji. Najcz─Ö┼Ťciej obowi─ůzuje tutaj nieformalny j─Özyk, odpowiednia koncepcja wizualna i naprawd─Ö przemy┼Ťlana strategia. Tylko odpowiednio dobrane zdj─Öcia lub grafiki maj─ů du┼╝─ů szans─Ö, by przebi─ç si─Ö w t┼éumie.

Na Instagramie codziennie publikowanych jest ponad 95 milion├│w post├│w. Ma 500 mln aktywnych u┼╝ytkownik├│w miesi─Öcznie i a┼╝ 300 mln korzysta z aplikacji. W Polsce wszystkich u┼╝ytkownik├│w portalu jest 2,1 mln. Korzystaj─ů z niej g┼é├│wnie ludzie m┼éodzi w wieku 18-24 a 63% stanowi─ů kobiety. Te informacje s─ů pomocne w przygotowaniu odpowiedniej kreacji reklamowej dostosowanej do specyfiki kana┼éu i grupy docelowej marki.

Twitter

Twitter to ┼Ťwietne narz─Ödzie, kt├│re pozwala na przesy┼éanie sobie kr├│tkich (cho─ç ostatnio zwi─Ökszono ilo┼Ť─ç znak├│w w wiadomo┼Ťci) tre┼Ťci, czyli news├│w. Tworz─ů one przestrze┼ä do dyskusji, pozwalaj─ů na cytowanie, odpowiadanie na pytania, czy wezwanie do dzia┼éania.

Twitter liczy 3,3 mln u┼╝ytkownik├│w. W ostatnim czasie jego dynamika wzrostu jest jednak znacz─ůca. Przewag─Ö tutaj maj─ů m─Ö┼╝czy┼║ni, kt├│rzy stanowi─ů 55 proc. Z serwisu najch─Ötniej korzystaj─ů osoby w wieku 25-34. Wida─ç jednak zauwa┼╝alnie wi─Öksz─ů popularno┼Ť─ç Twittera w grupie 55+. Z serwisu korzystaj─ů najcz─Ö┼Ťciej dziennikarze, publicy┼Ťci, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawod├│w, ale tak┼╝e uczniowie i studenci. ┼ü─ůcznie stanowi─ů oni 60 proc. wszystkich u┼╝ytkownik├│w.

Snapchat

Snapchat jest jednym z najszybciej rozwijaj─ůcych si─Ö portali spo┼éeczno┼Ťciowych. To co go wyr├│┼╝nia to ulotno┼Ť─ç prezentowanych tre┼Ťci. Zdj─Öcie, kt├│re kierujemy w stron─Ö naszych odbiorc├│w znika po maksymalnie 10 sekundach od jego odtworzenia. Istnieje tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ť─ç nagrywania kr├│tkich, 10 sekundowych film├│w. Zalet─ů prowadzenia dzia┼éa┼ä na Snapchat jest fakt, ┼╝e u┼╝ytkownik, kt├│ry odtwarza nasze zdj─Öcie b─ůd┼║ film przez kilka sekund jest skupiony tylko na naszym przekazie i nie jest rozpraszany przez inne reklamy. Wada to stosunkowo niski zasi─Ög, kt├│ry jednak ca┼éy czas ro┼Ťnie. Na Snapchacie, reklamodawcy mog─ů korzysta─ç z trzech form reklamowych:

  • reklama Snap ÔÇô marka mo┼╝e stworzy─ç sponsorowany film w uk┼éadzie pionowym, trwaj─ůcy do 10 sekund.
  • sponsorowane geofiltry, kt├│re u┼╝ytkownicy mog─ů nak┼éada─ç na swoje zdj─Öcia. S─ů one dedykowane poszczeg├│lnym miejscom lub masowym eventom.
  • sponsorowany filtr, kt├│ry umo┼╝liwia u┼╝ytkownikowi na┼éo┼╝enie dedykowanej animacji na swoje zdj─Öcie i przes┼éanie go dalej.

LinkedIn

LinkedIn serwis ten nie jest jeszcze a┼╝ tak bardzo popularnym serwisem spo┼éeczno┼Ťciowym w Polsce aczkolwiek dynamika wzrostu u┼╝ytkownik├│w tego portalu jest coraz wi─Öksza. Z LinkedIn korzysta miesi─Öcznie ponad milion u┼╝ytkownik├│w. W┼Ťr├│d nich znajduj─ů si─Ö osoby zamo┼╝ne ÔÇô czyli te, kt├│rymi najbardziej interesuj─ů si─Ö reklamodawcy. Zatem jest to znakomite miejsce na komunikacje employer brandingow─ů szczeg├│lnie dla produkt├│w skierowanych do grup premium. Minusem tej platformy s─ů wysokie ceny w stosunku do Facebooka, Instagrama, YouTube czy nawet SEM w Google, s─ů to kwoty zaporowe. P┼éaci si─Ö za wyselekcjonowan─ů grup─Ö premium.

Google+

Google+ to spos├│b na promocj─Ö swojej marki inny niz w przypadku "klasycznych" social medi├│w. Konto mo┼╝emy po┼é─ůczy─ç ze swoj─ů wizyt├│wk─ů w Google Moja Firma, dzi─Öki czemu b─Ödziemy te┼╝ widoczni w Map Google. Opr├│cz tego mo┼╝emy sparowa─ç profil firmowy z kalendarzem. To zdecydowanie jeden z najbardziej profesjonalnych serwis├│w biznesowych.

Je┼╝eli potrzebujesz wsparcia swojej kampanii w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych skontaktuj si─Ö z nami.

Źródła: