Promocja marki w Social Media – grupy docelowe na poszczególnych platformach (statystyki)

Social media to miejsce niezwykłe – nie ma się więc co dziwić, że ich popularność wciąż rośnie. Pomimo różnych trendów, zmian rynku, tak naprawdę praktycznie wszyscy jesteśmy w mediach społecznościowych. Nic dziwnego, że chcą być tu obecne także sklepy czy firmy! Okazuje się bowiem, że social media są doskonałym nośnikiem sprzedaży. Dlatego też powstał social media marketing, który wypracował swoje własne narzędzia oraz źródła reklamy. Czy warto nadal stawiać na media społecznościowe?

Czym jest social media marketing?

Social media marketing to znakomity sposób, by w kilka kroków zbudować wizerunek swojej firmy w internecie. Za pomocą kilku działań marketingowych możemy zwiększyć ruch na swojej stronie czy sprzedaż w e-sklepie. Media społecznościowe pozwalają nam komunikować się ze sobą, wchodzić w interakcje. To właśnie szansa dla firm, które mają możliwość dotrzeć do nowych klient z reklamą.

W Polsce aktywność użytkowników rośnie z roku na rok. Na początku mieliśmy erę Naszej-Klasy, a potem Facebooka. Dziś to drugie narzędzie, choć nadal bardzo aktywne i popularne, jest coraz częściej wypierane przez inne serwisy. Dlatego warto pamiętać o tym, że w biznesie nie opłaca się być tylko w jednym miejscu.

Jakie są korzyści z promocji marki w social media?

Zdecydowanie warto wykorzystać potencjał mediów społecznościowych w przypadku swojej firmy. Praktycznie każda marka mogłaby zaprezentować się w social media. Jakie są najważniejsze korzyści z promocji?

  • Zwiększenie sprzedaży – patrząc na to, że w polskich mediach społecznościowych swoje konta posiada ok. 17 mln osób, mamy szansę zwiększyć świadomość swojej marki! Warto więc stawiać na promocję, by zdobyć nowych klientów
  • Budowanie wizerunku, czyli bardzo ważna kwestia w przypadku mniej znanych czy nowych marek. Możemy postawić tutaj na dwa narzędzia: Google AdWords oraz Facebook Ads. Do czego sprawdzą się te narzędzia? Do promowania strony, reklamowania, zachęcania do skorzystania z naszej oferty, ale nie tylko. Dodatkowo Facebook Ads oferuje nam też zwiększenie aktywności w różnych aplikacjach, zwiększenie ilości użytkowników, reklamowanie postów czy zwiększenie konwersji w witrynie
  • Tworzenie świadomości i budowanie własnej społeczności, z którą mamy możliwość nawiązania dwukierunkowej komunikacji. Zdobywamy też tym samym informacje o naszych klientach, wiemy kto interesuje się naszą marką.
Źródło: https://blog.bufferapp.com/state-of-social-2018

Reklama na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Instagramie i Snapchacie

Gdzie obecnie toczy się życie? Gdzie ludzie wymieniają swoje doświadczenia, dzielą się wydarzeniami, pokazują miejsca w których byli, a nawet zawierają nowe znajomości?

Duża część tych osób jest dzisiaj w social media. I tak jak w realnym świecie jest wiele różnych miejsc dostosowanych do różnych odbiorców, tak w Internecie istnieje kilka platform gdzie toczy się życie.

Źródło: https://blog.bufferapp.com/state-of-social-2018

W Polsce dużą popularnością ciągle cieszy się Facebook, ale coraz częściej korzystamy też z innych platform, jak Instagram, YouTube, Snapchat, Twitter czy LinkedIn. Każdy z tych portali jest inny i każdy ma swoją własną grupę docelową. Do każdego z nich należy także dopasować inną, odpowiednią komunikację.

Facebook

Na świecie z Facebooka korzystają niemal 2 mld osób – w samej tylko Polsce 17 mln. Polski internet to 28,42 mln osób, a więc 70 proc. populacji całego kraju. To prawdziwe must have w biznesowym świecie.

Najliczniejszą grupę na Facebooku w Polsce stanowią kobiety, w lutym 2015 roku było ich 6,8 mln. Za to w ostatnich 12 miesiącach (luty 2014 – luty 2015) szybciej przybywało mężczyzn (10,34% więcej). Jeżeli chodzi o grupę wiekową, to największą stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia - w sumie 1,9 mln użytkowników. Rośnie też ilość osób w wieku 55+, w ciągu roku przybyło ich 30%.

W przypadku Facebooka możemy tworzyć grupy, które łączą ze sobą osoby zainteresowane danym tematem. Oprócz tego dostępne są wydarzenia, czyli informacje o zbliżających się spotkaniach, szkoleniach czy innych momentach. Mogą być prywatne lub publiczne. To świetny sposób, by promować swoją markę.

Instagram

Instagram to platforma umożliwiająca w łatwy sposób dodawanie zdjęć oraz filmów. Prosta integracja z Facebookiem pozwala na jednoczesne publikowanie na obu tych portalach. Instagram gromadzi głównie młodych ludzi, chętnych do udostępniania swoich zdjęć za pomocą mobilnych aplikacji. Najczęściej obowiązuje tutaj nieformalny język, odpowiednia koncepcja wizualna i naprawdę przemyślana strategia. Tylko odpowiednio dobrane zdjęcia lub grafiki mają dużą szansę, by przebić się w tłumie.

Na Instagramie codziennie publikowanych jest ponad 95 milionów postów. Ma 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i aż 300 mln korzysta z aplikacji. W Polsce wszystkich użytkowników portalu jest 2,1 mln. Korzystają z niej głównie ludzie młodzi w wieku 18-24 a 63% stanowią kobiety. Te informacje są pomocne w przygotowaniu odpowiedniej kreacji reklamowej dostosowanej do specyfiki kanału i grupy docelowej marki.

Twitter

Twitter to świetne narzędzie, które pozwala na przesyłanie sobie krótkich (choć ostatnio zwiększono ilość znaków w wiadomości) treści, czyli newsów. Tworzą one przestrzeń do dyskusji, pozwalają na cytowanie, odpowiadanie na pytania, czy wezwanie do działania.

Twitter liczy 3,3 mln użytkowników. W ostatnim czasie jego dynamika wzrostu jest jednak znacząca. Przewagę tutaj mają mężczyźni, którzy stanowią 55 proc. Z serwisu najchętniej korzystają osoby w wieku 25-34. Widać jednak zauważalnie większą popularność Twittera w grupie 55+. Z serwisu korzystają najczęściej dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów, ale także uczniowie i studenci. Łącznie stanowią oni 60 proc. wszystkich użytkowników.

Snapchat

Snapchat jest jednym z najszybciej rozwijających się portali społecznościowych. To co go wyróżnia to ulotność prezentowanych treści. Zdjęcie, które kierujemy w stronę naszych odbiorców znika po maksymalnie 10 sekundach od jego odtworzenia. Istnieje także możliwość nagrywania krótkich, 10 sekundowych filmów. Zaletą prowadzenia działań na Snapchat jest fakt, że użytkownik, który odtwarza nasze zdjęcie bądź film przez kilka sekund jest skupiony tylko na naszym przekazie i nie jest rozpraszany przez inne reklamy. Wada to stosunkowo niski zasięg, który jednak cały czas rośnie. Na Snapchacie, reklamodawcy mogą korzystać z trzech form reklamowych:

  • reklama Snap – marka może stworzyć sponsorowany film w układzie pionowym, trwający do 10 sekund.
  • sponsorowane geofiltry, które użytkownicy mogą nakładać na swoje zdjęcia. Są one dedykowane poszczególnym miejscom lub masowym eventom.
  • sponsorowany filtr, który umożliwia użytkownikowi nałożenie dedykowanej animacji na swoje zdjęcie i przesłanie go dalej.

LinkedIn

LinkedIn serwis ten nie jest jeszcze aż tak bardzo popularnym serwisem społecznościowym w Polsce aczkolwiek dynamika wzrostu użytkowników tego portalu jest coraz większa. Z LinkedIn korzysta miesięcznie ponad milion użytkowników. Wśród nich znajdują się osoby zamożne – czyli te, którymi najbardziej interesują się reklamodawcy. Zatem jest to znakomite miejsce na komunikacje employer brandingową szczególnie dla produktów skierowanych do grup premium. Minusem tej platformy są wysokie ceny w stosunku do Facebooka, Instagrama, YouTube czy nawet SEM w Google, są to kwoty zaporowe. Płaci się za wyselekcjonowaną grupę premium.

Google+

Google+ to sposób na promocję swojej marki inny niz w przypadku "klasycznych" social mediów. Konto możemy połączyć ze swoją wizytówką w Google Moja Firma, dzięki czemu będziemy też widoczni w Map Google. Oprócz tego możemy sparować profil firmowy z kalendarzem. To zdecydowanie jeden z najbardziej profesjonalnych serwisów biznesowych.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia swojej kampanii w mediach społecznościowych skontaktuj się z nami.

Źródła: