Reklama sklepu internetowego w Sieci

Stworzyłem stronę www/sklep internetowy, ale nie mam z tego żadnych zamówień – co zrobić?

Jeżeli założyłeś sklep internetowy lub stronę www, to uczyniłeś pierwszy krok aby zaistnieć w Internecie. Najprostszym sposobem aby sprawdzić, czy Twoi Klienci mogą Cię w nim z łatwością znaleźć będzie wpisanie w wyszukiwarce (np. Google), słów kluczowych dotyczących twojego biznesu. Załóżmy, że masz sklep z materacami. Potencjalni klienci mogą wyszukiwać Twoją stronę po frazach: sklep z materacami, materace na łóżka, tanie materace. Jeżeli wpisałeś frazy dotyczące Twojego biznesu i wśród wyników nie znalazłeś nazwy swojej firmy, to oznacza tylko jedno – Twój biznes nie istnieje. Niezbędne jest pozycjonowanie sklepu internetowego, abyś zaczął pojawiać się w sieci. Pozycjonowanie jest jednak czasochłonne i nie przynosi natychmiastowych efektów. Dlatego na początek lepiej zamiast uruchamiać pozycjonowanie sklepu internetowego, uruchomić kampanie Google.

Dzięki reklamom szybko zwiększysz ruch na swojej stronie, a dzięki temu sprawdzisz, czy strona jest funkcjonalna, czy działa i czy wszystko jest ok. Prowadząc kampanie, warto z drugiej strony prowadzić działania SEO, czyli realizować pozycjonowanie strony. Działania SEM nie wpływają bezpośrednio na działania SEO (i na odwrót). Dlatego najlepiej działać wszystkimi kanałami (omnichannelowo).

Jak dotrzeć do Klientów w Internecie?

Istnieje szereg działań, które mają na celu skierowanie potencjalnych Klientów na twoją stronę. Każde z nich wymaga specjalistycznych narzędzi, wiedzy i doświadczenia aby były w pełni skuteczne. Oczywiście przygodę z tymi metodami możesz zacząć sam, ale nie wyciągaj pochopnych wniosków, o ich nieskuteczności.

Linki sponsorowane (Ads)

Linki sponsorowane to reklama ukazująca się w wyszukiwarce Google po wpisaniu interesującego nas słowa kluczowego np. materace. Oznaczona jest kolorem żółtym jako reklama. Po kliknięciu w link Klient kierowany jest na stronę www/sklep gdzie może dokonać zakupu, bądź też skontaktować się z firmą telefonicznie i zamówić usługę czy umówić się na wizytę. Olbrzymią zaletą tej reklamy jest to, że można ją uruchomić praktycznie w jeden dzień. Z cennikiem tej usługi można zapoznać się na stronie: https://funkymedia.pl/cennik-adwords.html.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Na początku artykułu sprawdzaliśmy, czy nasz biznes jest widoczny w Internecie. Wpisaliśmy klika słów kluczowych w wyszukiwarce Google i nasza strona nie wyświetliła się poniżej linków sponsorowanych w tzw. wynikach naturalnych. To nie przypadek jeżeli w wynikach znalazłeś swoją konkurencję – to znaczy, że oni już korzystają z pozycjonowania. Usługa ta obejmuje szereg działań optymalizujących kod strony i pozyskiwanie linków do strony. Działania te mają na celu wypromowanie jej do tzw. TOP10 – a więc to pierwszych 10 wyników na pierwszej stronie w wyszukiwarce Google. Z cennikiem tej usługi można zapoznać się na stronie: https://funkymedia.pl/cennik-pozycjonowanie.html

Reklamy z listą produktów

Jeżeli posiadasz sklep internetowy ta reklama jest jedną z najbardziej widocznych w wynikach wyszukiwania. Wpisując w wyszukiwarce Google: materac, odkurzacz, namiot, dom drewniany, oprócz reklamy tekstowej pojawia się też reklama produktowa – czyli zdjęcia produktów wraz z ceną i nazwą sklepu. Aby rozpocząć przygodę z reklamami z listą produktów należy najpierw stworzyć plik produktowy zawierający wszystkie produkty, które chcemy promować, a następnie wgrać go na swoje konto w Centrum Sprzedawcy (Google Merchant Center). Z cennikiem tej usługi można zapoznać się na stronie: https://funkymedia.pl/cennik-adwords.html

Remarketing

Niejednokrotnie pewnie zdążyło Ci się, że przeglądałeś jakąś stronę, oglądałeś produkty, wrzucałeś i wyrzucałeś z koszyka. Później widziałeś reklamę banerową tego sklepu, która dosłownie śledziła Cię na innych stronach, które przeglądałeś. Jest to tzw. Remarketing – reklama bardzo skuteczna, zwiększająca świadomość naszej marki i sprzedaż. Aby można było powracać z reklamą do Klientów, którzy byli już na naszej www niezbędne jest zainstalowanie odpowiednich kodów na stronie (kodów remarketingowych AdWords, Analytics, Facebook) i zbieranie tzw. list remarketingowych. Te listy mogą być ustawione nawet na 540 dni – a więc możesz wracać do Klientów, którzy byli na Twojej stronie nawet 1,5 roku temu – czy to nie wspaniałe?

E-mail marketing

Każdy z nas posiada e-mail – prywatnego czy służbowego. Jeżeli założyliśmy go na gmail.com, onet.pl, wp.pl, gazecie.pl lub innych portalach niewątpliwie jesteśmy odbiorcami reklamy.

E-mail marketing to ogromne narzędzie, za pomocą którego możemy kontaktować się z naszymi obecnymi Klientami. Jeżeli reklamy kierowane są do użytkowników, których już znamy, może to pozytywnie wpłynąć na wzrost świadomości marki, lojalność klientów i poprawę relacji. Kierowanie reklam do klientów, którzy znają markę może spowodować ponowne skorzystanie z naszych usług lub skłonić do ponownego zakupu.

Mass mailing wykorzystywany jest również do pozyskiwania nowych Klientów dzięki wykorzystaniu zewnętrznych baz mailingowych i odpowiednio przygotowanego przekazu, zgodnego z polskim prawem. Wycena tej usługi jest indywidualna i zależy od grupy docelowej. Więcej na ten temat można przeczytać na: https://funkymedia.pl/mass-mailing.html

Mapy Google

Jeżeli prowadzisz firmę usługową – wulkanizację, salon sprzedaży akumulatorów, restaurację, salon kosmetyczny, gabinet stomatologiczny, centrum masażu itd. to na mapach Google nie może zabraknąć wizytówki twojej strony. Dzięki temu Klienci, którzy szukają usług w pobliżu swojej lokalizacji będą mogli z łatwością namierzyć twoją firmę na mapach i dotrzeć do Ciebie dzięki nawigacji w telefonie.

Reklama w Social Media

Coraz więcej osób przebywa na portalach społecznościowych. Trend ten dotyczy głownie młodych osób w wieku do 35 roku życia. Jeżeli chciałbyś trafiać do tej grupy docelowej nie powinno Cię zabraknąć w tych mediach. Prowadzenie fan page na Facebooku daje między innymi możliwość bezpośredniego komunikowania się z fanami poprzez publikowane posty, wspomaga budowanie lojalności konsumenta oraz sprzedaż produktów.

Marketing Szeptany

Zanim ostatecznie dokonamy zakupu lub skorzystamy z usług specjalisty niejednokrotnie odwiedzamy różnego rodzaju fora, blogi w celu zasięgnięcia języka i przeczytania opinii. Marketing szeptany to nic innego jak anonimowe wypowiadanie się na forach dyskusyjnych oraz serwisach społecznościowych w odpowiednich tematach: z polecanie firmy, jej produktu, bądź usługi. Poprzez kampanie marketingu szeptanego budzimy zaufanie Klientów, przedstawiamy argumenty i nakłaniamy do zakupu. Działania z zakresu SEO PR łączą marketing szeptany z budowaniem widoczności. Korzystając z takiej formy reklamy prowadzimy jednocześnie pozycjonowanie sklepu i dbamy o dobry wizerunek firmy w sieci.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *