Polskie firmy na Facebooku – raport Deloitte

Przeprowadzone niedawno przez Deloitte badanie potwierdziło, ze Facebook cieszy się wśród firm dużą popularnością. Polskie firmy na Facebooku promują swoje produkty, usługi, a także dzięki możliwościom, jakie daje to narzędzie budują więź ze swoimi klientami.

Jak wynika z raportu Deloitte dla Facebook Inc.1, w 2011 roku, dzięki działalności Facebooka i firm z nim powiązanych, 27 państw należących do UE oraz Szwajcaria zarobiły 15,3 miliardów euro. Portal stał się fenomenem na skalę globalną.

polskie firmy na facebooku
polskie firmy na facebooku

W Polsce, biorąc pod uwagę proporcje PKB oraz poziom popularności Facebooka, można szacować tę kwotę na około 150-200 milionów euro rocznie. W sieci jest już 55,4%, czyli 16,7 mln Polaków, blisko połowa z nich (44,4%) deklaruje, że codziennie korzysta z portali społecznościowych, takich jak Facebook, Myspace czy Nasza Klasa.

Internet to dla firm kanał dotarcia do milionów potencjalnych konsumentów. Nic dziwnego, że wiele organizacji chce do nich dotrzeć. Media społecznościowe są narzędziem coraz powszechniej wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców – aż 86% przepytanych przez Deloitte firm ma swój profil na Facebooku. Największy odsetek firm biorących udział w badaniu Deloitte korzysta z mediów społecznościowych dla ich pozytywnego wpływu na wizerunek marki (59%), a także dlatego, że taki jest rynkowy trend i z sieci społecznościowych korzysta konkurencja (62%).

Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że polskie firmy na facebooku (49%) nie posiadają w swoich strukturach osoby, oddelegowanej wyłącznie do koordynowania komunikacji w mediach społecznościowych. Zazwyczaj zajmuje się tym pracownik, który zarządza tym obszarem w ramach innych obowiązków. Skuteczne przeprowadzenie kampanii w mediach społecznościowych zależy od tych samych czynników, co w przypadku mediów tradycyjnych. Potrzebna jest dobry pomysł, strategia marketingowa oraz budżet.

Optymistycznie zapowiadają się inwestycje w media społecznościowe na 2012 rok. 78% firm zapowiedziało, zwiększyć wydatki na działania w sieci.

Źródło: www.deloitte.com/pl

Raport polskie firmy na facebooku do pobrania: tutaj