Patent Ranking documents walczy ze spamem – aktualizacja algorytmu Pingwin

Patent “Ranking documents” walczy ze spamem

Wyszukiwarka Google ma być przyjazna użytkownikom i zwracać im jak najbardziej wiarygodne, pożądane przez nich samych informacje. Niestety, jak dotychczas (2012 r.) na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwań niejednokrotnie pokazywane były strony z mało wartościową treścią, tzw. spamem. Korporacja Google wprowadzając kolejne zmiany w swoim algorytmie wyszukiwania walczy z takimi witrynami. Spam ma być wykluczony z wyszukiwarki, o co zadbać ma aktualizacja algorytmu Pingiwn.

Na czym polegają aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google?

Patent „Ranking documents” umożliwia wykrycie korzystania z niezalecanych przez Google metod pozycjonowania witryn. Co ciekawe, doprowadza on do tego, że w SERPach pojawia się zamieszanie, a sam webmaster czy osoba pozycjonująca witrynę musi w jakiś sposób na to zareagować. Strona www traci swoją pozycję w Google bardzo gwałtownie. Takie działania mają na celu skłonienie spamera do podjęcia działań naprawczych w odniesieniu do jego witryny.

Wszystko sprowadza się więc do tego, aby przy wykorzystaniu „Ranking documents” skłonić webmastera do zrezygnowania z nieuczciwych praktyk w pozycjonowaniu i do usunięcia linków ze stron spamerskich.

Działania onsite i działania offsite a patent ranking

Patent stosowany jest w odniesieniu do różnych działań. Zarówno tych, dotyczących manipulowania wynikami wyszukiwania przez linki przychodzące – tzw. offsite, jak i nadmiernego nasycenia słowami kluczowymi mało wartościowego tekstu – działania tzw. onsite. Patent „Raning documents” ma dotyczyć stron, które chociażby podejrzewane są o stosowanie spamerskich metod pozycjonowania. Google nie może w odniesieniu do nich podjąć radykalnych kroków, ponieważ nie ma pewności, czy strony te rzeczywiście stosują niedozwolone praktyki.

Patent „Ranking documents” stosowany przez organizację Google celowo opóźnia reakcję na podjęte przez webmastera działania. Nazywane jest to funkcją rank transition. Webmaster nie jest w stanie zidentyfikować, które z linków lub treści na jego stronie są powodem obniżenia jego pozycji w rankingu wyszukiwania lub całkowitego wykluczenia go z indeksu. Podobnie wygląda to w przypadku white hat seo, czyli dobrego pozycjonowania. Jego efekty w postaci zwiększonej pozycji w Google są widoczne dopiero po pewnym czasie, z opóźnieniem.

Najważniejsze jest jednak to, że patent „Ranking documents” z założenia ma powodować, że webmaster dotknięty represjami Google będzie usuwał kolejne linki przychodzące do serwisu z witryn spamerskich, aby spełnić oczekiwania Google. Możliwe, że będzie je usuwał w zbyt dużej liczbie, ponieważ nie będzie w stanie ustalić, które z nich szkodziły pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Być może właśnie taki jest cel tej firmy.
Dobrą strategią jest nie wprowadzanie żadnych zmian w obrębie witryny w sposób nagły. Systematycznie należy pozycjonować witrynę z wykorzystaniem naturalnych linków i wartościowej treści. W ten sposób nie będziemy zmuszeni do usuwania spamerskich linków