Wszystko o Title i Meta Description – optymalizacja i pozycjonowanie

Co to jest Title i Meta description?

Title i Meta Description to taki spis treści dla Google. Dzięki temu Google wie, co jest na Twojej stronie i może wyświetlić ją w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytanie. To kluczowe elementy przy pozycjonowaniu i optymalizacji stron WWW.

Oto wyniki wyszukiwania dotyczące naszego bloga, na podstawie których wyjaśnimy czym jest Title, a czym Meta Description.

title i meta description

Title w tym przypadku to:

Blog o marketingu i reklamie w internecie – FunkyMEDIA

Meta Description

Jak powinna wyglądać strona internetowa? Jak zacząć z kampanią AdWords? Wszystkie odpowiedzi na pytania znajdziesz na naszym e-marketingowym Blogu.

Skąd Google wie, jaki nasza strona ma tytuł?

Wyszukiwarka Google tworzy tytuły i opisy stron automatycznie – dane pobiera ze strony. W dużym stopniu możemy wpłynąć na to, co pojawi się w wynikach wyszukiwania, ustawiając odpowiednio parametry strony. Dzięki optymalizacji podpowiadamy robotom Google, o czym jest nasza witryna i jakie informacje znajdzie u nas użytkownik.

Celem opisu i tytułu strony jest wyjaśnienie, jaki związek ma dana strona z pytaniem wyszukującego. Jeśli pan Kowalski zapyta o części do Volkswagena Passata z 2010 roku, w wynikach wyszukiwania powinny pojawić się informacje ze sklepów lub portali ogłoszeniowych, gdzie takie części można kupić i za ile. Aby jednak strony pojawiły się w wynikach wyszukiwania, muszą znaleźć się na nich odpowiednie, zoptymalizowane treści – o tym, jak przygotować teksty na stronę pisaliśmy w artykule pt. SEO Copywriting.

Jak długi powinien być Tytuł i opis strony WWW – rekomendowana ilość znaków 2020

Title powinien mieć długość 50-70 znaków. Długość ta sprawdzi się, jeśli w tytule nie ma zbyt wielu liter W lub M i jeśli wyszukiwarka nie pogrubia słów kluczowych, jakie są wyszukiwane.

Długość meta opisu nie powinna przekroczyć 156 znaków. Meta Description powinno zawierać krótkie podsumowanie treści strony, a także CTA, czyli call to action zachęcające do konkretnej aktywności, to taki krótki slogan reklamowy.

Narzędzia do sprawdzania długości opisów

Aby sprawdzić, czy dany tytuł strony jest wystarczająco długi, można skorzystać z dostępnych online narzędzi marketingowych, takich jak SEOMOFO Snippet Optimizer. Niestety nie w każdym przypadku sprawdzą się one w 100%. Najlepiej sprawdzić tytuły strony w samej wyszukiwarce Google wpisując komendę site:twoja-domena.pl/url po ustawieniu Title.

Wystarczy, że wpiszecie symulację Title, a pod spodem zobaczycie jak wygląda Wasz tytuł:

program do tworzenia title i description

Jak ustawić tytuł i opis (title i meta description) strony?

W przypadku platform ClickShop, Shopper, PrestaShop należy skorzystać z dedykowanych pól szablonu i je uzupełnić.

W przypadku WordPressa rekomendujemy zainstalowanie wtyczki Yoast Seo dla WordPressa lub All in One SEO i za pomocą tych narzędzi uzupełniać tytuły i meta opisy.

Yoast SEO jak ustawić title

W Yoast SEO tytuł i opis ustawiamy w panelu: 

Jaki powinny wyglądać i co zawierać oprócz słów kluczowych Title i Meta Description?

Tytuł strony to pierwszy element, z jakim spotykają się roboty Google. Jeśli jest on odpowiednio ustawiony i połączony z treścią, jaka widnieje na stronie, to Twoja strona ma szansę na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania (to jeden z wielu czynników mających wpływ na widoczność strony, o tym co wpływa na widoczność strony dowiesz się tutaj). Jeśli jednak tytuł jest niewidoczny lub nieadekwatny, to roboty określają stronę jako nieprzyjazną. Oprócz zainteresowania robotów, tytuł strony ma wpływ na odbiorcę – to, czy dana osoba zdecyduje się kliknąć w dany link, zależy od „pierwszego wrażenia”, jakie zapewnia właśnie Title. Z tych dwóch powodów używanie odpowiednich tytułów jest bardzo ważne.

Gdzie możemy zobaczyć ustawiony Title oprócz wyników wyszukiwania? W nazwie otwartego okna przeglądarki.

title - karta w przeglądarce

Wskazówki dotyczące treści tytułów stron

  • Sprawdź, czy każda Twoja strona w witrynie ma ustawiony unikalny tytuł określony w tagu <title> umieszczonym w sekcji <head> strony.
  • Tekst tytułu powinien być opisowy, ale i zwięzły. Jasno, konkretnie wskaż temat strony, nie używaj sformułowań „strona główna”, „kontakt”.
  • Tytuł strony powinien zawierać słowa kluczowe, unikaj jednak upychania fraz. Jak wybrać słowa kluczowe? Dowiesz się z naszego artykułu poświęconego poszukiwaniom fraz.
  • Nie duplikuj tytułów, każdy tytuł powinien być unikalny. Treść Title powinna szczegółowo opisywać, z czym spotka się użytkownik odwiedzając Twoją stronę.
  • Umieszczaj nazwę swojej firmy/markę w tytule, np. „twojanazwa skontaktuj się z nami” dla zakładki Kontakt.

Google używa różnych źródeł ze strony do wskazania linku w wynikach wyszukiwania. Dane opisowe umieszczone w metopisach strony mają kluczowe znaczenie, jednak nie zawsze wiodą one prym. To, co pokaże się w opisie strony zależy tylko i wyłącznie od decyzji Google. Może się tak zdarzyć, że mimo ustawionych opisów meta description, nie będą one widoczne. Dzieje się tak wtedy, gdy Google uznaje, że to, co znajduje się na stronie, jest ciekawsze i bardziej wartościowe od meta opisu.

Krótkie opisy to często fragment treści pobranej ze strony. Celem meta opisu jest eksponowanie treści najlepiej dopasowanej do zapytania użytkownika. Różne zapytania generują różne opisy dla jednej strony!

Jak tworzyć dobre metaopisy?

Meta Description to taki krótki slogan reklamowy, który powinien zawierać krótkie podsumowanie treści strony, a także CTA, czyli call to action zachęcające do konkretnej aktywności. Długość meta opisu nie powinna przekroczyć 156 znaków.

  • Każdy opis powinien być unikalny. Warto umieszczać w meta opisie słowa kluczowe – ale nie wymieniając ich po przecinku, a używając ich w tworzeniu opisów.
  • Opis powinien być rzetelny – nie wpisujmy informacji, jakich na naszej stronie nie ma.
  • Metaopis może zawierać konkretne informacje, np. w księgarni dla strony produktowej danej książki wystarczy wpisać imię i nazwisko autora, kilka słów na temat pozycji czytelniczej, np.:
    opis meta description
  • Postaw na jakość opisu i kieruj się bezpośrednio do swojego potencjalnego Klienta.

O czym należy pamiętać tworząc Title i Meta Description?

Parę lat wcześniej metaopisy miały duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Dziś mają bardzo duże znaczenie dla CTR, ale niewiele zdziałają w kwestii pojawienia się na dobrych pozycjach w wynikach wyszukiwarki.

Głównym celem ustawienia tytułów strony jest odpowiednie opisanie zawartości naszej witryny. W ustawionych title i meta description powinno znaleźć się miejsce na słowa kluczowe, czyli najczęstsze zapytania wpisywane w Google przez internautów. Ustawiając odpowiednio tytuły i metaopisy zwiększamy swoje szanse na lepszą widoczność w internecie. Masz wątpliwości, czy Twoja strona jest dobrze zoptymalizowana? Skontaktuj się z nami, a sprawdzimy sytuację i podpowiemy, czego brakuje Twojej witrynie!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *