O czym pisać na blogu firmowym i osobistym?

Prowadzenie bloga na stronie firmowej to doskonały pomysł, podobnie jak posiadanie bloga osobistego, gdy jest się ekspertem-freelancerem. Pytanie tylko: o czym pisać na blogu, by trafić do szerokiej publiki? O czym pisać bloga, żeby artykuły były chętnie udostępniane przez odbiorców i pozytywnie wpływały na konwersję? Dziś podpowiemy Ci, jakim tematom możesz poświęcić wpisy na blogu. Zapraszamy!

Zawsze używaj na blogu słów kluczowych

Nie bez powodu firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron internetowych radzą klientom, aby założyli i regularnie prowadzili blog na stronie firmowej. Po pierwsze jest to doskonały sposób na nasycanie strony słowami kluczowymi niezbędnymi do uzyskania wysokiej pozycji w Google. Po drugie regularne publikowanie artykułów daje znak algorytmom wyszukiwarek, że witryna jest stale aktualizowana, a więc bogata w świeże treści. Trzecim powodem zaś jest fakt, iż nowe treści pozwalają przyciągnąć nowych czytelników, co zwiększa ruch na stronie i docelowo poprawia konwersję zakupową.

Pamiętaj, by podczas pisania bloga myśleć zarówno o użytkownikach, jak i o robotach wyszukiwarek. Tym pierwszym podaruj wartość w postaci wpisu merytorycznego, ciekawego, inspirującego bądź cennego w inny sposób. Z kolei dla robotów Google przygotuj zestaw słów kluczowych, dzięki którym lepiej zrozumieją, jakich zagadnień dotyczy treść artykułów, i chętniej wyświetlą ją użytkownikom wpisującym w wyszukiwarkę powiązaną tematycznie frazę.

O czym pisać na blogu? Porady

Blogi z funkcją share – udostępnianie artykułu

Słowa kluczowe pozwolą Ci dotrzeć do nowych użytkowników przez wyszukiwarkę. Warto jednak pojawiać się także w innych miejscach, np. w mediach społecznościowych. Każdy napisany artykuł zamieszczaj na swoich profilach na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Ponadto koniecznie zainstaluj na stronie wtyczkę typu share, by czytelnicy mogli jednym kliknięciem udostępnić wpis. Im więcej popularnych portali będzie obejmowała wtyczka share, tym lepiej.

Tematy artykułów zgodne z wynikami wyszukiwania w Google

Pomysłów na wpisy możesz szukać w narzędziach zbierających wyniki wyszukiwania internautów wraz z miesięczną liczbą. Znajdziesz je chociażby w popularnych serwisach takich jak Semstorm czy Senuto. Wyświetl bazę słów kluczowych i przekonaj się, jakie pytanie związane z Twoją branżą jest zadawane najczęściej, jaki problem zgłaszają użytkownicy Google, jakie zagadnienia ich interesują. Jeżeli jeszcze nie masz na blogu treści poświęconych tym tematom – wiesz, co robić!

Pomysły na wpisy ściśle branżowe

Jeśli zastanawiasz się, o czym pisać na blogu firmowym, a tym bardziej jeśli nie jesteś pewny, czy tematy branżowe zainteresują Twoich odbiorców, odpowiedź brzmi: zaryzykuj. Niektóre branże zdają się nie być zbyt porywające. Weźmy na przykład drukarki etykiet albo kotły grzewcze. Jak zachęcić czytelników, by odwiedzali poświęcony im blog? Podejdź do sprawy sprytnie i kreatywnie. Nie jako sprzedawca chcący się wzbogacić, ale jako empatyczny doradca. Przedstaw temat w taki sposób, by odpowiadał realnym sytuacjom. Napisz, jak wykorzystać drukarki etykiet do oznaczania pudełek śniadaniowych dla dzieci albo jak dzięki etykietom lepiej zorganizować salon i biuro. Z kolei kotły mogą być ciekawe dla osób, które chcą się wyprowadzić za miasto i mieć dom jednocześnie nowoczesny i stylowy.

Tworzenie treści z branży – przegląd nowości

Tematów na wpisy związane z działalnością firmy możesz szukać, robiąc przegląd branży. Internauci uwielbiają zestawienia z uwagi na skondensowaną formę i przydatne, ciekawe informacje. Stwórz zatem listę nowości branżowych. Trzymając się przytoczonych wyżej przykładów, opisz nowe technologie druku używane w drukarkach etykiet albo zaprezentuj najnowsze modele kotłów, które sprzyjają ekologii i budżetowi domowemu.

Uwzględnij komentarze i pytania czytelników

Ciekawe pomysły na wpisy możesz znaleźć w sekcji komentarzy, gdzie wypowiadają się Twoi odbiorcy. W końcu to dla nich przygotowujesz treści. Sprawdź, jakie pytania zadają, co budzi ich wątpliwości, co zaś wywołuje entuzjazm. Jeśli Twój blog jest młody i jeszcze nie zbiera komentarzy, wykonaj research na blogach konkurencji. Ponadto jeżeli ktoś zada Ci pytanie telefonicznie lub mailowo, poza odpowiedzeniem bezpośrednio jemu udziel informacji na blogu szerszemu gronu odbiorców. Być może więcej osób czuje się niepewnie w danej kwestii, lecz nie miało odwagi zapytać.

Pomysły na wpisy na blogu

Napisz o sobie i daj się poznać (SEO PR)

Blogi przysługują się klasycznemu pozycjonowaniu strony internetowej, ale również działaniom z zakresu SEO PR. W tym drugim przypadku chodzi o nasycenie artykułu frazami brandowymi i imiennymi. W efekcie kiedy potencjalny klient będzie szukał informacji o Tobie w Google i wpisze „nazwa-firmy opinie”, Twoje imię i nazwisko bądź inną podobną frazę, w wynikach otrzyma Twój content. (Działania SEO PR warto wprowadzić także poza swoją stroną, zwłaszcza na portalach branżowych i regionalnych, stronach z opiniami, forach i w social media). Postaraj się napisać o sobie, powstaniu firmy, kierunkach rozwoju czy ideałach. Pozwól klientom utożsamić się z Tobą i zrozumieć Twoją wizję.

Wartościowe książki, filmy, inne materiały

Skoro tematy na Twoim blogu zainteresowały czytelników, oznacza to, że ciekawi ich również całe zagadnienie. Stwórz zatem taki artykuł, dzięki któremu pogłębią wiedzę na własną rękę. Dobry przykład to lista książek, filmów, wykładów na YouTubie, podcastów bądź innych materiałów. Jeżeli są dostępne online, podaj linki, by odbiorcom było łatwiej do nich dotrzeć. Podziel się zarówno nowymi odkryciami, jak i tym, co Cię ukształtowało i co stanowi bazę Twojej wiedzy. Zrób przegląd biblioteczki i sprawdź, jakie książki na niej stoją. Opisz je dla czytelników.

Pytania i odpowiedzi – wpisy regularne

Z czasem, gdy będziesz zdobywał coraz więcej czytelników bloga, możesz zacząć tworzyć artykuły typu Q&A. Jeśli Twoi klienci mają pytania bezpośrednio do Ciebie bądź dotyczące produktów lub całej branży, odpowiadaj im we wpisach. Dzięki temu zawsze będą mogli wrócić do artykułów i upewnić się, czy dobrze zapamiętali.

Treści z kursów – za darmo

Książki poradnikowe, kursy i szkolenia są niezwykle cenne w dzisiejszych czasach. Każdy, kto chce postępować z duchem czasu, musi się rozwijać. Istnieją jednak pewne drobne bariery, z uwagi na które nie wszyscy zdobywają wiedzę tak często, jak by tego chcieli. Mowa o pieniądzach, czasie czy dostępności. Aby przeczytać wartościowe książki, trzeba za nie zapłacić. By wziąć udział w szkoleniu, poza funduszami potrzebne jest poświęcenie czasu w odgórnie narzuconych ramach. I tu jest pole dla Ciebie. Podziel się wiedzą, za którą na szkoleniach trzeba płacić, za darmo. Sprawdź, jakie kursy i konferencje są obecnie prowadzone. Jeśli możesz napisać artykuł zbieżny z nimi, świetnie!

O czym pisać na blogu? Sprawdź u innych!

Jeżeli nie masz pomysłu na nowy wpis, sprawdź w Google, o czym piszą inni. Niekoniecznie Twoi najbliżsi konkurenci – również firmy z branży pojętej szeroko. Przykładowo jeśli prowadzisz firmę kurierską, napisz artykuł o jednym z produktów, które dowozisz. Być może ludzie często wybierają Twoją firmę, zamawiając książki? A może to obiady lub codzienne zakupy są popularne? Opisz kilka firm, z którymi współpracujesz, a także wypisz korzyści z dowozu.

Poszukaj tematów na forach i w mediach społecznościowych

Świat online to kopalnia wiedzy. Twoi potencjalni klienci przesiadują w social media i na forach. Ich głosy odnajdziesz w komentarzach i recenzjach w serwisach z opiniami. Prześledź wątki dotyczące branży Twojej lub pokrewnej i zacznij pisać o tym, co jest popularne, co budzi emocje, co jest chętnie klikane i udostępniane. Jeżeli powielisz temat, który istnieje już na blogu, nie martw się. Pamiętaj jedynie, by ugryźć go z nieco innej strony i wykorzystać nowe słowa kluczowe. Każdy temat bowiem można rozłożyć na części pierwsze i opisać pod innym kątem. Oto przykład dla wspomnianych już kilkakrotnie drukarek etykiet:

  • Jak wybrać drukarkę etykiet?
  • Która drukarka etykiet jest najlepsza?
  • Jakie funkcje ma drukarka etykiet?
  • Ranking drukarek etykiet
  • Jak wykorzystać drukarkę etykiet w biurze?
  • Jak wykorzystać drukarkę etykiet w domu?
  • Jak wykorzystać drukarkę etykiet podczas podróży?
  • Drukarki etykiet – porównanie parametrów i cen

W ten sposób stworzysz nieskończenie wiele tematów artykułów i utrzymasz blog stale aktualnym.

Jak pisać na swoim blogu?

Na swoim blogu pisz nie tylko o sobie

Wspomnieliśmy o działaniach SEO PR i pisaniu o sobie. Ciekawe artykuły mogą jednak powstać również w oparciu o sylwetki innych osób. Uważasz, że autor książki, którą poleciłeś w zeszłym tygodniu, jest warty opisania? A może jakiś specjalista z Twojej branży otrzymał nagrodę? Opłaca się napisać artykuł zwłaszcza o osobie, która żyje i prężnie działa. Jeśli doceni Twój wpis, być może udostępni go u siebie. Zdobędziesz wartościowy link i dotrzesz do nowych odbiorców! Oczywiście nie powinieneś czekać, aż ta osoba sama przypadkiem trafi na Twoją publikację. Wyślij jej adres URL.

Rozwiń i wytłumacz zagadnienia z branży

O czym pisać na blogu, by nie odbiegać od tematyki branżowej i móc umieszczać w tekstach odnośniki do swoich produktów czy usług? Do wartościowych pomysłów należą tłumaczenie i rozwijanie zagadnień, które są ciekawe i warte poznania. Jeżeli prowadzisz sklep z żywnością ekologiczną, opisz sposób uzyskiwania certyfikatu przez podmioty zajmujące się produkcją i transportem. Jeśli sprzedajesz ubrania, wyjaśnij, z jakich materiałów powstają i jakie niesie to korzyści.

Ciekawe informacje, porady, rozrywka

Nie bój się sięgać do tematów lżejszych, rozrywkowych – takie udostępniane są bardzo chętnie. Pisz o ciekawostkach, dawaj lekkie porady (artykuły typu „X sposobów na…”) i wykorzystuj humor. Owszem, blog jest Twoją wizytówką i powinien być profesjonalny, jednak garść dobrego humoru nikomu nie zaszkodzi. Opisz na przykład największe wpadki – swojej firmy lub w branży. Przygotuj na bloga tematy typu „X rzeczy, o których nie wiedziałeś”.

Sprawdź w narzędziach Google, co najbardziej zajmuje czytelników

W kontekście SEO prawdę powie Ci Google. Wcześniej wspomnieliśmy o przygotowywaniu treści na bloga pod kątem ogólnych wyników wyszukiwania. Ale jeśli nie wiesz, o czym pisać na blogu, możesz się odnieść również do wyników swojej strony! Sprawdź w Google Analytics i Search Console, które wpisy są czytane najczęściej i które tematy klikają użytkownicy wyszukiwarki. Rozwiń je bądź opisz od innej strony. Jeżeli sprzedajesz ubezpieczenia turystyczne i konwersję przynosi Ci artykuł o miejscach, w które warto pojechać na narty, przeanalizuj go. Spróbuj pogłębić zagadnienie i dodać na blog tematy poświęcone stokom narciarskim w każdym kraju osobno.

Lista dobra na wszystko

Lista to wdzięczny temat na blog. Można ją zrobić na podstawie wszystkiego: książek, wydarzeń, przedmiotów, usług, osób – pomysłów jest wiele. Jeśli wahasz się, o czym pisać na blogu w tym tygodniu, stwórz listę. Nie musi być długa. Ponadto to doskonały przykład artykułu promującego Twoją ofertę. Zbliżają się święta, Black Friday, specjalna okazja, wakacje? Podpowiedz czytelnikom, co mogą zamówić bądź z czego skorzystać, by przeżyć coś niezwykłego.

Lista pomysłów na artykuł

Wywiady – treści wartościowe

Wpisy na blogu z udziałem innych osób to nie tylko artykuły przedstawiające ich sylwetki. Jeśli nie masz czasu na pisanie, zależy Ci na jak najdokładniejszym oddaniu cudzej wizji bądź zdobyciu nowych informacji, przeprowadź wywiad (może być online, za pośrednictwem e-maili; to wygodna forma). Przy okazji jest to przykład artykułu, który może zostać udostępniony na blogu innej osoby (bohatera wywiadu). Zdobędziesz link do swojej strony i zwiększysz ruch.

O czym pisać na blogu? Sprawdź u konkurencji!

Wspomnieliśmy o przeczesywaniu wyszukiwarki pod kątem tematów artykułów. Ważne i branżowe tematy znajdziesz również bezpośrednio u konkurencji. Jeżeli Twoi rywale mają dobrze wypozycjonowane strony internetowe, zazwyczaj oznacza to, że prowadzą blog. Sprawdź, jakie tematy poruszają i jakie słowa kluczowe w nich wykorzystują. Porównaj długości artykułów, nagłówki, treść. Zanotuj najlepsze cechy wszystkich tych wpisów, a następnie połącz i stwórz swój.

Artykuł poświęcony mitom i błędom

Receptą na sukces jest znajomość błędów i umiejętność unikania ich. Dlatego czytelników bloga interesuje nie tylko to, jak zrobić coś dobrze, ale również to, jak nie zrobić czegoś źle. Jesteś znawcą swojej branży i masz doświadczenie. Wiesz, jakie błędy popełniają osoby korzystające z Twoich usług. Nie masz pomysłu, o czym pisać na blogu? Właśnie o tym – o błędach, których przyszli klienci mogą się wystrzec!

Pomysły przekorne: X sposobów na to, jak odnieść porażkę

Tematy związane z błędami i mitami opisz albo tradycyjnie, albo kreatywnie i przekornie – od drugiej strony. Artykuł typu „X sposobów na to, jak uszkodzić mop parowy” w rzeczywistości okaże się pokaźną dawką porad i instrukcji, co robić, by dopiero co zakupiony sprzęt posłużył na dłużej.

Tematy typu krok-po-kroku

Na swoim blogu możesz pisać także o rzeczach, które wykonałeś, lub wiesz, jak wykonać. Publikuj instrukcje krok-po-kroku wraz ze zdjęciami, by ułatwić odbiorcom wykonywanie danej czynności. Praktyczne tematy są popularne, zwłaszcza gdy przedstawiają sposoby działania nieznane, oryginalne, autorskie.

Warto pisać na blogu podsumowania

Kończy się miesiąc bądź sezon? To doskonały czas, by opublikować na blogu podsumowanie. Napisz tekst ogólny: co się wydarzyło w branży, albo dotyczący Twojej firmy: które produkty okazały się najpopularniejsze, jaki trend dominował. Zachęć czytelników, by zostawili komentarz z prognozą, co zyska popularność w nadchodzącym sezonie.

Tematy artykułów na blogu

Recenzje, opinie, analizy, relacje na blogu

Artykuły ekspertów są pisane w celu marketingowym, a zatem ukazują dany produkt czy usługę w dobrym świetle. Z kolei opinie, recenzje i relacje zdają się szczere, oddolne, wyważające wady i zalety. Powiadamiają czytelników, jak przedmiot sprawdza się w praktyce. Jeśli więc chcesz wiedzieć, o czym pisać na blogu z korzyścią dla użytkowników, koniecznie uwzględnij analizy i recenzje. I to nie tylko swoje! Publikuj na blogu opinie swoich klientów, oczywiście za ich zgodą.

Przykład z życia wzięty: studium przypadku

Inny pomysł na artykuł w życia wzięty to analiza konkretnego zjawiska, przypadku. Weź pod lupę klienta, kontrahenta bądź produkt. Wykorzystaj dane analityczne dostarczane przez narzędzia online, by poprzeć swoje obserwacje dowodami. Studium przypadku powinno być ciekawe i wartościowe dla czytelników. Może na przykład wskazać im nowy trend albo ułatwić wykonywanie jakiejś czynności.

Przetłumacz wartościowy artykuł bądź film

Kiedy nie wiesz, o czym pisać na blogu, zawsze możesz przetłumaczyć treści, które uważasz za wartościowe, a nie są dostępne w języku polskim. Przeczytałeś inspirujący wywiad albo artykuł? Obejrzałeś wykład bądź filmik? Pomóż zrozumieć go tym, którzy nie potrafią posługiwać się danym językiem.

Ranking zamiast tradycyjnego wpisu? Czemu nie!

Ranking to lista zestawiająca najlepsze opcje, a więc treść poukładana i pomocna w wyborze produktu. Twórz rankingi dotyczące Twojej oferty, a także wartościowych treści znajdowanych w sieci. Podziel się najlepszymi filmami, które obejrzałeś (i które świetnie prezentują się na ekranach sprzedawanych przez Ciebie telewizorów), albo najsmaczniejszymi posiłkami (do których przyrządzenia można wykorzystać Twoje wyroby).

Udostępniaj treści z innych kanałów na blogu

Korzystaj z zasobów sieci. Realizuj tematy na bloga tak, by przeplatać tekst filmami i zdjęciami. Być może opublikowanymi na Twoich kanałach, być może znalezionymi. Dzięki funkcji share w social media nie musisz się martwić o prawa autorskie. Udostępnienie materiałów poprzez osadzenie ich w treści bloga jest dozwolone.

Content marketing FunkyMedia

Pisz bloga, by zdradzać tajemnice

Zachęć odbiorców do wejścia na blog, oferując im zdradzenie tajemnic. Przygotuj tematy z autorskimi rozwiązaniami, których nie znajdą nigdzie indziej. Mogą to być również nowości branżowe z zagranicy, które jeszcze nie dotarły do Polski. Jeżeli będziesz pisać na blogu o rzeczach unikalnych, zyskasz czytelników. Po co bowiem mają zgłębiać setny artykuł powielający temat, skoro mogą otrzymać coś świeżego?

Long form pełny słów kluczowych (SEO)

Raz na kilka tygodni poświęć więcej czasu, by na blog trafił long form, czyli artykuł o znacznej długości. Doskonały przykład stanowi niniejszy wpis. Tekst może mieć charakter poradnikowy, ale nie musi. Długa i pełna detali analiza przypadku, ranking najlepszych produktów bądź artykuł ekspercki sprawdzą się równie dobrze. Pamiętaj, by wykorzystać najważniejsze słowa kluczowe i wzbogacić blog oraz całą stronę.

Słowniczek pojęć z branży

Blog to także miejsce, dzięki któremu zapoznasz czytelników z terminologią branżową używaną w obrębie serwisu (np. w zakładce z ofertą). Niech za przykład posłuży branża SEO, a konkretnie nasza firma. W ofercie przeczytasz, że oferujemy link building. Cóż Ci jednak po tym, jeśli nie masz pojęcia, czym owo działanie jest i co ma na celu? Stwórz krótki opis swoich usług bezpośrednio w zakładce z ofertą, a dodatkowo rozwiń wybrane zagadnienia na blogu.

Wpis gościnny – wymiana opinii i umiejętności

Wpisy gościnne stanowią sprytny sposób na promocję bloga i marki. Napisz artykuł wysokiej jakości, jednak nie publikuj go u siebie. Zamiast tego zapytaj właściciela firmy o komplementarnych usługach, czy zechce zaprezentować wpis na swojej stronie. Pamiętaj, by taki artykuł zwieńczyć linkiem prowadzącym do Twojej witryny. Więcej o artykułach gościnnych napisaliśmy tu: Czym są artykuł gościnny i artykuł sponsorowany? Link building (SEO).

Pomysły na zabawy i konkursy

Napisz taki artykuł, dzięki któremu pozyskasz wiele linków do bloga ze stron i blogów innych osób. Zorganizuj konkurs bądź zabawę, której elementem będzie udostępnienie Twojego bloga, a następnie wykonanie zadania. Alternatywą jest przygotowanie zabawy, w której – na zasadzie łańcuszka – nominujesz do odpowiedzi kolejnych blogerów.

Wybierz temat wskazany przez czytelników

Nie masz już pomysłu, o czym pisać na blogu? Pozwól, by tematy wybrali czytelnicy. Pozostaw im pełną dowolność bądź zaproponuj kilka i poproś, aby zagłosowali na najlepszy. W ten sposób zyskasz pewność, że planowany artykuł zainteresuje odbiorców i wejdą na blog, by go przeczytać.

Infografiki i memy – blog to nie tylko treści pisane!

Prowadzenie bloga to nie tylko pisanie. Co prawda artykuł zawsze powinien zawierać jakąś treść tekstową – roboty wyszukiwarek bowiem nie widzą obrazów ani filmów – jednak opłaca się wzbogacić go materiałami audiowizualnymi. Warto zauważyć, że infografiki i memy są udostępniane na znacznie większą skalę niż teksty. Sprawdź, czy uda Ci się stworzyć coś, co zostanie porwane falą viralową!

Obrazy na blog - do wpisów

Szukaj w sieci ekspertów do cytowania

Poruszaj tematy, w których można zacytować ekspertów. Po pierwsze dzięki temu zabiegowi Twoje teksty zyskają element autorytetu. Po drugie istnieje szansa, że któryś z owych ekspertów wstawi link do Twojego bloga na swojej stronie.

Artykuły kontrowersyjne i emocjonujące

Kontrowersyjne i budzące silne emocje tematy przykuwają uwagę i nie pozwalają czytelnikom odejść bez dokończenia lektury. Co prawda nie każda branża może sobie pozwolić na sięgnięcie po tę formę, ale jeśli Tobie wolno, spróbuj. Jako właściciel sklepu odzieżowego skrytykuj stroje największych gwiazd. Jako sprzedawca zabezpieczeń samochodowych udostępnij poruszający film powstały w ramach kampanii uświadamiającej, ukazujący śmierć w wyniku wypadku samochodowego. Podziel się opinią o kampanii.

Podziel się zdjęciami

Aby uczynić tekst milszym dla oka, do artykułów dodawaj zdjęcia. Skąd je brać? Najlepiej, jeśli wykorzystasz swoje. Sfotografuj produkty w ciekawych aranżacjach. Poproś klientów o zgodę na publikację relacji wizualnej z tego, jak korzystają z Twoich usług (a nawet zachęć ich do wysyłania prywatnych fotografii mailem!). Jeżeli zaś zabraknie Ci pomysłów na zdjęcia, odwiedź bank obrazów. Zestawienie najlepszych znajdziesz tutaj: Czym są zdjęcia stockowe? Skąd wziąć darmowe zdjęcia komercyjne?.

Uzupełniaj bloga zdjęciami

O czym pisać na blogu? Wpisy podzielone na części

Jeżeli planujesz opublikować w sieci obszerny tekst typu poradnikowego, podziel go na części. W ten sposób zyskają czytelnicy: dostaną wartością wiedzę w mniejszych, łatwiejszych do zapamiętania porcjach. Zyskasz również Ty: z artykułu podzielonego na części odnotujesz więcej ruchu na stronie. My zdecydowaliśmy się na stworzenie wpisu dzielonego m.in. w poniższym przypadku:

Tematów szukaj nie tylko online

Odłącz się na chwilę od sieci i poszukaj tematów na bloga w rzeczywistości. Sprawdź, jakie wydarzenia mają miejsce w Twojej okolicy. Odnieś się do nich na blogu! A może szykują się ciekawe konferencje branżowe? Zapowiedz czytelnikom bloga, że weźmiesz w nich udział i opiszesz nowinki. Ponadto szukaj tematów, patrząc na wybory i zachowania ludzi. W końcu każdy z nich jest Twoim potencjalnym klientem. Obserwuj, co ich aktualnie cieszy i smuci, dokąd chadzają, jakie aktywności podejmują.

Doceń wartościowy content – opublikuj odpowiedź

Kiedy nie masz nowego pomysłu, o czym pisać na blogu, odnieś się tekstu bądź nagrania innej osoby. Wejdź w polemikę z autorem. Napisz, co uważasz za wartościowe i które dane potwierdzasz. Podziel się opinią dotyczącą elementów, które budzą Twoje wątpliwości oraz względem których masz inne doświadczenie. Pamiętaj, że wypowiadasz się jako ekspert, więc wesprzyj się dowodami – opublikowaną wcześniej analizą przypadku bądź danymi statystycznymi.

Stwórz listę pomysłów na przyszłość

Pisanie bloga to niekończący się proces. Podczas tworzenia jednego artykułu do głowy przychodzą pomysły na kolejne. Nie pozwól, by przepadły! Zbierz potencjalne tematy w jednym pliku i zapisz na dysku komputera bądź trzymaj online. Dodawaj je na blog we właściwym czasie. Świąteczny tekst zaplanuj na październik czy listopad, wakacyjny na kwiecień lub maj. (Kilkumiesięczne wyprzedzenie jest wartościowe dla SEO z uwagi na czas indeksacji podstron).

Copywriting FunkyMedia

Wpuść na stronę i blog copywritera

I najważniejsze: jeżeli nie jesteś pewien, o czym pisać na blogu i jak w ogóle prowadzić blog (np. jak formatować tekst dla czytelników i optymalizować go dla robotów), oddaj go w ręce specjalistów. Pisanie artykułu przez zawodowego copywritera sprawia, że efekt jest korzystny pod każdym względem – ludzie chcą czytać, a algorytmy wyszukiwarek indeksować. Zamów usługę copywritingu w FunkyMedia i ciesz się doskonałą konwersją!

Zajrzyj na nasz blog, by przekonać się, jak wkrótce może wyglądać Twój. Zobacz, w jaki sposób realizujemy tematy dotyczące pozycjonowania i innych form marketingu internetowego. Ponadto podziel się linkiem do niniejszego wpisu, jeśli uważasz, że jest przydatny. Do usłyszenia i przeczytania wkrótce!

Posłuchaj podcastu na YouTube

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *