Na czym polega tzw. linkowanie naturalne?

Najlepsze i najtrwalsze efekty w procesie pozycjonowania stron internetowych powinno dać tzw. linkowanie naturalne. Jest ono w pełni zgodne z wytycznymi Google i nie można przez nie zostać ukaranym na przykład utratą pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Do pojęcia linkowania naturalnego odnosi się równocześnie termin White Hat SEO.

Linkowanie naturalne w praktyce

Przyjęcie strategii linkowania naturalnego pozwala na uzyskanie najlepszych pozycji w rankingach Google. Generalnie, zasada jest prosta – linkowanie naturalne to takie, w przypadku którego właściciel danej witryny bezinteresownie wstawia link do naszej strony w jej obrębie. Rzadko kiedy taka sytuacja ma jednak miejsce. Najczęściej link wstawiany jest na zasadzie wymiany reklam tekstowych z inną stroną, a to już linkowaniem naturalnym nie jest.

Sposoby na zdobycie linków

Aby zdobyć link przychodzący do naszego serwisu czy strony internetowej, należy przekonać właściciela innej witryny, aby wstawił nasz link tekstowy. Można również pokusić się o inne sposoby zdobywania linków, wśród których wymienia się:

  • Publikację artykułów sponsorowanych w odpowiednio dobranych serwisach – najlepiej w takich serwisach, które opublikują nasz pełnowartościowy artykuł wraz z linkiem dofollow do strony – w stopce, obok autora, albo też w treści samego artykułu. Takie teksty publikowane są w formie publikacji wpisów gościnnych, raportów ekspertów z danej dziedziny wiedzy albo również jako informacje prasowe. Istnieją serwisy, które pozwalają na samodzielne dodawanie artykułów, jako artykuły użytkowników. W nich również można dodać swój link z anchorem.
  • Publikację artykułów, wraz z linkiem prowadzącym do informacji np. statystycznych, umieszczonych wyłącznie w naszym serwisie.
  • Reklamowanie strony na forach – można tego dokonać w stopce, podpisując się pod każdym wpisem na forum czy w komentarzach własnym imieniem i nazwiskiem oraz nazwą strony, albo też umieszczając link do strony w treści wpisu, ale musi on być wówczas stricte dopasowany do wypowiedzi poprzedzających nasz komentarz. Umiejętne prowadzenie marketingu szeptanego na forach przynosi wiele „naturalnych” linków albo należałoby powiedzieć – wyglądających na naturalne.
  • Umieszczanie wpisów w katalogach startupowych – jeśli promowana jest nowa witryna, można ją zrecenzować w serwisie startupowym, albo poinformować o jej powstaniu taki serwis. W sieci dostępne są też katalogi startup-ów, gdzie można dodać informacje, wraz z linkiem do nowo uruchamianego projektu internetowego.
  • Informacje prasowe – jeśli tylko są właściwie napisane, istnieje duże prawdopodobieństwo tego, że zostaną one opublikowane na stronach internetowych serwisów informacyjnych. Muszą być pisane przez webmastera lub copywritera, oryginalne, na ciekawe tematy. Okazją do zamieszczenia pierwszej informacji prasowej wraz z linkiem do strony, jest jej uruchomienie.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *