Jak napisać artykuł na blog firmowy? Przykład + analiza

    W ostatniej publikacji blogowej na przykładzie artykułu z branży kosmetycznej pokazaliśmy, na co zwrócić uwagę podczas tworzenia wpisu sponsorowanego na portal zewnętrzny. Dziś z kolei zajmiemy się przypadkiem publikacji pisanej z myślą o blogu firmowym. Jak napisać artykuł przeznaczony na własną stronę? Na jakie elementy położyć nacisk? Sprawdź!

    Wytyczne pisania artykułu firmowego

    Zasady pisania artykułu na blog firmowy są podobne do zasad rządzących artykułem sponsorowanym, dlatego zachęcamy do zapoznania się z początkiem poprzedniej publikacji: Link building w praktyce: jak napisać artykuł sponsorowany? Artykuł przeznaczony na stronę firmy musi być rzetelny, merytoryczny i wartościowy dla czytelników. Powinien zostać napisany językiem poprawnym, a także dopasowanym do grupy odbiorczej (wieku, płci, okoliczności). Należy zachować konsekwencję w zwracaniu się do czytelnika na Ty/Wy/Państwo bądź też pisania „my” lub bezosobowo. Artykuł na blog firmowy musi być unikalny – nie wolno wykorzystać go na innej stronie, ponieważ taki zabieg obniży jego jakość w ocenie algorytmów Google i utrudni pozycjonowanie.

    W kwestiach technicznych istotne są formatowanie tekstu i optymalizacja SEO. Artykuł powinien mieć nagłówki i przypisane do nich akapity tematyczne. Wykluczone są długie i zwarte bloki tekstu. Warto stosować punkty, punktory, pogrubienie, kursywę i inne zabiegi różnicujące tekst, podkreślające najważniejsze słowa, zdania, wątki. W kontekście pozycjonowania ogromnie ważną funkcję pełnią słowa kluczowe, na które artykuł ma być widoczny w wynikach wyszukiwania. Należy często je powtarzać, odmieniać, używać synonimów. Główne słowa kluczowe powinny trafić do tytułu, części nagłówków, linku (jako anchor text), opisu alternatywnego zdjęcia i standardowego tekstu. Dobry artykuł blogowy ma od 3 tys. zzs wzwyż. Wartościowy long form potrafi przekroczyć 10 tys. zzs.

    Na blogu FunkyMedia znajdziesz sporo poradników pomocnych podczas pisania artykułów firmowych. Nasze propozycje to:

    Przykładowy artykuł: Maybelline Fit Me: puder nadał mojej skórze gładkie, rozmyte wykończenie

    Jeśli chodzi o makijaż w drogerii, zazwyczaj mam dość niskie oczekiwania. Wypróbowałam wiele produktów, które twierdziły, że są równie dobre jak te z wyższej półki, ale w rzeczywistości nie były nawet zbliżone. Kiedy więc usłyszałam o Maybelline Fit Me puder, byłam co najmniej sceptyczna. Z przyjemnością donoszę, że ten puder przekroczył wszystkie moje oczekiwania i nadał mojej skórze gładkie, rozmyte wykończenie, które wyglądało naturalnie i trwało przez cały dzień. Jeśli zatem szukasz nowego pudru do wypróbowania, gorąco polecam Maybelline Fit Me puder.

    Jak wynika z tytułu i wstępu artykułu firmowego, tekst ma być pozycjonowany na frazę „Maybelline Fit Me puder”, czyli ma się pojawiać w odpowiedzi na wpisanie tej frazy w oknie wyszukiwarki Google przez potencjalnych klientów. W tytule autorka rozdzieliła frazę dwukropkiem, co stanowi sprytne wykorzystanie ograniczeń algorytmu Google, który „nie widzi” interpunkcji. Dla robotów „Maybelline Fit Me puder” i „Maybelline Fit Me: puder” lub Maybelline Fit Me – puder” są tak samo wartościowym słowem kluczowym. Jeśli zaś chodzi o analizę jakości tekstu, warto zwrócić uwagę na dobrze skonstruowany początek opowieści. Autorka wprowadza czytelnika w historię i zdradza, co ją spotkało oraz dlaczego podjęła decyzję o napisaniu tekstu. W ostatnim zdaniu określa grupę docelową.

    Puder Fit Me firmy Maybelline – co to właściwie jest?

    To świetny sposób na uzyskanie gładkiego, rozmytego wykończenia dla Twojej skóry. Puder jest bardzo delikatny i gładko się rozprowadza, pozostawiając skórę bez skazy. Mam skórę mieszaną i on sprawdza się u mnie świetnie, utrzymując moją twarz w matowym stanie przez cały dzień. Zdecydowanie warto go sprawdzić, jeśli szukasz nowego pudru rozświetlającego!

    W nagłówku pojawiło się główne słowo kluczowe, jednak w zmienionej formie. „Maybelline Fit Me puder” przemienił się w „puder Fit Me firmy Maybelline”, dzięki czemu tekst wygląda naturalnie, a algorytm Google nie ma podstaw do uznania frazy za umieszczoną sztucznie bądź zbyt gęsto. Autorka konsekwentnie kontynuuje zwracanie się do czytelnika w drugiej osobie liczby pojedynczej. Dodatkowo ponownie zachęca do skorzystania z produktu (Call To Action).

    Różne rodzaje wykończenia, jakie można uzyskać za pomocą pudru Fit Me

    Istnieją cztery główne rodzaje wykończenia, które możesz uzyskać z Fit Me pudrem: matowe, bez porów, promienne i naturalne.

    • Matowe: jeśli masz tłustą cerę, matowe wykończenie pomoże Ci kontrolować błyszczenie się skóry i zapewni gładki, nieskazitelny wygląd.
    • Beztłuszczowe: pomaga zminimalizować wygląd porów dla bardziej wyrównanej cery.
    • Promienne: które nada Twojej skórze zdrowy blask.
    • Naturalne: jest idealne dla osób, które chcą uzyskać subtelny wygląd makijażu.

    Kolejny nagłówek to kolejna szansa na wykorzystanie głównej frazy kluczowej. Natomiast w akapicie pojawia się pierwsze zróżnicowanie wizualne tekstu: punktory i pogrubienie. Dzięki temu tekst jest przejrzysty, wygodnie się go czyta. Tempo lektury się zwiększa.

    Zalety i wady pudru Fit Me

    Jeśli chodzi o produkty w drogerii, niewiele z nich jest tak wyczekiwanych jak Maybelline Fit Me puder. Puder ten obiecuje gładkie, rozmyte wykończenie, dzięki któremu Twój makijaż będzie trwały przez cały dzień. Ale czy naprawdę jest warty tego szumu? Przyjrzyjmy się zaletom i wadom tego popularnego pudru.

    Plusy:

    • Gładkie, rozmyte wykończenie.
    • Pomaga makijażowi przetrwać cały dzień.
    • Przystępna cena.

    Minusy:

    • Może podkreślać suchość skóry lub problemy z jej strukturą.
    • Może nie być odpowiedni dla bardzo tłustej skóry.
    • Na ten moment ograniczona gama odcieni.

    Zdecydowanie warto tworzyć nagłówki krótkie, zwięzłe, treściwe. Należy umieszczać w nich potencjalne pytania i niepewności czytelników. Przykładowo zalety i wady produktów stanowią często poszukiwane zagadnienie. Trzeba się jednak upewnić, że pod nagłówkiem znajduje się treść do niego dopasowana. Zdarza się, że tak nie jest, a czytelnik rozczarowany wychodzi ze strony z powrotem do wyników wyszukiwania, co negatywnie wpływa na pozycjonowanie. Jeżeli zaś chodzi o rzetelność artykułu, warto pisać także o potencjalnych wadach produktu. Uczciwość i prawdomówność są walorami marek.

    Jak używać Maybelline Fit Me pudru?

    Produkt ten jest idealny dla osób o skórze normalnej i tłustej, ponieważ pomaga kontrolować błyszczenie się skóry i wchłania nadmiar sebum. Oto, jak go używać:

    1. Zacznij od czystej, nawilżonej twarzy. Jeśli masz suchą skórę, możesz powinnaś zastosować podkład przed nałożeniem pudru.
    2. Używając pędzla do pudru lub gąbki, lekko rozprowadź go na twarzy, skupiając się na obszarach, które mają tendencję do przetłuszczania się lub błyszczenia (np. strefa T).
    3. W razie potrzeby nałóż podkład lub korektor, a następnie wykończ kolejną lekką warstwą pudru.
    4. Jeśli chcesz, aby Twoja skóra była bardziej trwała, użyj sprayu utrwalającego.

    Kolejne korzystne zróżnicowanie wizualne tekstu – punkty. Przedstawiono w nich porady makijażowe krok po kroku, podnosząc tym samym użyteczność artykułu i stwarzając szansę, że czytelnik wróci do tekstu, zapisze go lub nawet udostępni.

    Inne produkty Maybelline

    Oprócz pudru Fit Me Maybelline oferuje szeroką gamę innych produktów, które pomogą Ci uzyskać gładkie, rozmyte wykończenie. W skład linii podkładów wchodzi Fit Me Dewy + Smooth Foundation, który jest idealny dla skóry normalnej i suchej, oraz Fit Me Matte + Poreless Foundation, który jest idealny dla skóry tłustej lub mieszanej. Oba podkłady zawierają mikro pudry, które absorbują nadmiar sebum i rozmywają niedoskonałości.

    Jeśli szukasz bardziej ukierunkowanego rozwiązania dla swoich porów, Maybelline ma również Baby Skin Instant Pore Eraser Primer. Podkład ten zawiera sfery rozmywające, które natychmiast zmniejszają widoczność porów.

    Jednym artykułem nigdy nie trafisz do 100% potencjalnych klientów. Możesz jednak w artykule wspomnieć o innych usługach lub produktach, które oferujesz. Być może to właśnie one odpowiedzą na potrzeby garstki odbiorców, którzy w przeciwnym wypadku zamknęliby stronę rozczarowani brakiem odpowiedzi na ich problem.

    Najlepszy makijaż na plażę, który nie będzie wyglądał na tłusty

    Jeśli chodzi o makijaż na plażę, może to być trudnym tematem. Chcesz wyglądać dobrze, ale nie chcesz, aby twój makijaż rozpłynął się lub wyglądał na tłusty. Ostatnią rzeczą, której pragniesz jest konieczność poprawiania makijażu co godzinę.

    Puder Fit Me firmy Maybelline to idealne rozwiązanie, aby Twój makijaż wyglądał świeżo przez cały dzień. Jest dostępny jest w ośmiu odcieniach, dzięki czemu możesz znaleźć idealne dopasowanie do swojego odcienia skóry. Jest również niedrogi, co czyni go świetną opcją dla tych, którzy mają ograniczony budżet.

    Końcówka artykułu to właściwe miejsce na podsumowanie i zebranie dobrych stron produktu lub usługi. Czytelnik za moment wyjdzie ze strony, a w natłoku nowych informacji być może zapomniał o wezwaniu do działania (Call To Action) umieszczonym we wstępie. Jeśli mu przypomnisz, dlaczego warto zrealizować Twój pomysł – np. zakupić Twój produkt – zwiększy to szansę na powodzenie planu (konwersję).

    Podsumowanie

    Jeśli szukasz pudru, który da Ci gładkie, rozmyte wykończenie, puder Maybelline Fit Me będzie zdecydowanie wart sprawdzenia. Byłam pod wrażeniem tego, jak dobrze działał na mojej skórze i nie pozostawiał za sobą żadnych ciastowatych pozostałości. Jest również niedrogi, co zawsze jest dużym bonusem. Czy próbowałaś już tego pudru? Co o nim sądzisz? Daj znać w komentarzach poniżej!

    Finał artykułu jest klamrą. Następuje powrót do sytuacji zarysowanej we wstępie i przypomnienie, skąd w ogóle wziął się pomysł na napisanie tekstu. Dodatkowo autorce zależy na komentarzach, więc zachęca do ich pozostawienia. W tym miejscu można także zaproponować zapisanie się na newsletter, udostępnienie artykułu w social media lub zachęcić do regularnego odwiedzania bloga.