Semrush przejmuje Search Engine Land

Jeden z największych serwisów poświęconych tematyce SEO, Search Engine Land, został przejęty przez Semrush. Należący do spółki Third Door Media portal dostarcza najnowszych informacji ze świata SEO, SEM i szeroko rozumianego marketingu internetowego. Choć na pierwszy rzut oka nic się jeszcze nie zmieniło, akwizycja może mieć daleko idące konsekwencje zarówno dla platformy, jak i jej nowego właściciela. Co oznacza przejęcie Search Engine Land przez Semrush w praktyce?

Search Engine Land wykupione przez Semrush

Semrush przejmuje Search Engine Land – czołowy portal informacyjny publikujący newsy ze świata SEO, SEM i marketingu cyfrowego. Do tej pory serwis należał do spółki Third Door Media. Jako wiodąca platforma SaaS i jeden z czołowych dostawców oprogramowania SEO Semrush wraz z przejęcie Third Door Media nabył prawa zarówno do całego portalu, jak i do wszystkich znajdujących się na nim publikacji.

Główną misją Search Engine Land było informowanie i edukowanie o najważniejszych zdarzeniach związanych ze światem pozycjonowania. Obok Search Engine Journal i Search Engine Roundtable strona nie tylko zawierała dotąd najświeższe informacje, ale także sprawdzony i wiarygodny content. Treści zamieszczane na portalu, choć bogate w subiektywne oceny poszczególnych redaktorów, a także materiały promocyjne, wyróżniały się wysoką jakością, były konkretne i merytoryczne. Czy tak będzie nadal po tym, jak portal przejął gigantyczny Semrush?

Co dalej z newsami ze świata SEO/SEM?

Search Engine Land funkcjonuje od prawie dwóch dekad. Według zapewnień właścicieli portal będzie dalej funkcjonował, dostarczając najnowszych wiadomości i dzieląc się spostrzeżeniami związanymi z rozwojem SEO, SEM i AI. Akwizycja ma nie wpływać na decyzje kadrowe dotyczące kluczowych stanowisk. Z portalem Search Engine Land kojarzymy wielu ekspertów, między innymi takie osobistości, jak Danny Goodwin, Anu Adegbola czy Barry Schwartz, którego analizy niejednokrotnie przywoływaliśmy na łamach naszego bloga.

Profil i sposób działania portalu ma pozostać mniej więcej na podobnym poziomie. Oznacza to, że wciąż możemy cieszyć oko nowymi analizami i artykułami, podejmującymi tematy, które często przemilczane są przez inne, zwłaszcza mainstreamowe media. Prawdopodobnie to, co najbardziej się zmienia, dotyczy imprez organizowanych przez Search Engine Land / Third Door Media. Mowa przede wszystkim o MarTech, SMX i Digital Marketing Depot, czyli jednych z największych, ogólnoświatowych konferencji branżowych poświęconych marketingowi i pozycjonowaniu stron internetowych. Już teraz twórcy zapowiadają spore zmiany. I bez znajomości szczegółów można się domyślać, że imprezy te będą patronowane przez Semrush i mogą być wykorzystywane jako narzędzie promocyjne jednego z  największych dostawców narzędzi SEO na świecie.

Korzyści dla pozycjonowania i klientów Semrush

W oficjalnym komunikacie Semrush przyznaje, że „dodanie platform Third Door Media do portfolio Semrush nie tylko wzbogaca naszą ofertę treści i edukacji dla naszych klientów, ale również znacznie zwiększa zasięg naszego światowej klasy oprogramowania”. Andrew Warden, dyrektor ds. marketingu w Semrush, stwierdza, że „najnowsza decyzja wpisuje się w część naszego zobowiązania dotyczącego inspirowania i wyposażania obecnych, jak i przyszłych pokoleń marketerów cyfrowych w wiedzę niezbędną do odniesienia sukcesu w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku”.

Przejęcie umożliwi rosnącej bazie klientów Semrush dostęp do kolejnych narzędzi marketingowych, edukacji i szkoleń od czołowych ekspertów z branży. Na pewno doda okazji do promocji marki i organizowania eventów w kontekście wspomnianych już konferencji. Choć obecnie brak jeszcze takich śladów, Semrush z pewnością pokusi się o reklamy na stronie. Nie jest jasne, czy na stronie będę dostępne artykuły płatne dla klientów firmy. Z pewnością Semrush będzie mógł również rozszerzać swoje zasięgi, monetyzować ruch organiczny i zyska nowy background do tworzenia swojej społeczności.

Laptop wyświetlający logo SEMrush
Semrush wraz z przejęciem zyskuje nową społeczność, narzędzia i eventy, takie jak MarTech i SMX.

Semrush przejmuje Search Engine Land – podsumowanie

Przejęcie Search Engine Land przez Semrush łamie “świętą trójcę” najlepszych opiniotwórczych portali branżowych (obok Search Engine Roundtable i Search Engine Journal). Decyzje Semrush z pewnością może być opłacalna, bo spółka Third Door Marketing, do której należał portal, jest również organizatorem kilku, głośnych imprez branżowych poświęconych tematyce marketingu internetowego. Semrush z pewnością na tym skorzysta, zyskując dodatkowe źródło do promocji, monetyzacji i zwiększania zasięgów.

Wydaje się, że przejęcie Search Engine Land może też mieć związek z zapowiadanym wcześniej rozszerzeniem oferty Semrush, które nie tylko dostarcza jednych z najlepszych narzędzi do pozycjonowania, ale także innych inwestycji. W roku 2022 Semrush przejął Backlinko od Briana Deana, a także platformę wywiadowczą i sprzedażową Kompyte. Było to pierwsze i nie ostatnie przejęcie przez Semrush firmy, która nie jest bezpośrednio związana z SEO. W marcu 2023 r. przejęto również Traffic Think Tank.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *