Premiera nowej wersji edytora reklam – Google Ads Editor 2.7

Google zaprezentowało najnowszą wersję swojego edytora reklam. Google Ads Editor 2.7 wprowadza szereg udogodnień w zakresie tworzenia i optymalizowania kampanii. Poszerzono również możliwości edycji kampanii Performance Max. Największe modyfikacje dotyczą jednak rozwoju generowanie treści przez sztuczną inteligencję. Wsparcie A.I. pozwala na szybszą edycję zawartości, ale rodzi pierwsze wątpliwości co do efektywności tak przygotowywanych materiałów. W tym artykule przyglądamy się, jak działa nowa wersja Google Ads Editor i co dokładnie zmieniło się względem poprzedniego wariantu!

Nowa wersja Google Ads Editor 2.7

Google właśnie wydało wersję 2.7 Google Ads Editor. Aspekty wizualne tym razem pozostają bez zmian. Nowa aktualizacja wprowadza za to szereg dodatkowych funkcji i wycofuje kilka starych. Wśród tych pierwszych znalazły się przede wszystkim zasoby generowane przez A.I., częściowo znane już z wersji 2.6, ale w obecnej formie znacznie rozszerzone. Mamy też wykluczenia etykiet treści na poziomie konta, odgórne wykluczenie konkretnych słów kluczowych, lepsze zarządzanie kampaniami Performance Max i znacznie więcej.

Przypomnijmy, że wersja 2.5 została opublikowana w listopadzie 2023 roku. Kolejna odsłona, Google Ads Editor 2.6, miała premierę w marcu 2024 roku. Widać więc, że Google trzyma się harmonogramu polegającego na publikowaniu nowych wersji swojego edytora co mniej więcej cztery miesiące. W poniższych częściach artykułu wyjaśniamy, czym jest Google Ads Editor i prześwietlamy wszystkie różnice między wersją 2.6 a najnowszą 2.7!

Jak działa Google Ads Editor?

Google Ads Editor to darmowa aplikacja Google’a, która umożliwia pełne zarządzanie kampaniami reklamowymi Google Ads. Przeznaczona jest dla każdego użytkownika, który inwestuje w taki rodzaj reklamy. Korzystać z niej mogą zarówno agencje marketingowe, jak i indywidualni użytkownicy. Narzędzie to jednak ma na celu zaoszczędzenie czasu i ułatwienie wprowadzania zmian zwłaszcza w przypadku dużych kampanii.

W Google Ads Editor zmiany możemy wprowadzać także offline. Użytkownicy mogą pracować nad kampaniami bez dostępu do internetu, a następnie synchronizować zmiany po ponownym połączeniu. Podstawowy zakres funkcji edytora reklam Google obejmuje tworzenie i edytowanie kampanii, grup reklam, reklam i słów kluczowych, a także zarządzanie budżetami i ofertami. Google Ads Editor umożliwia również eksportowanie i importowanie danych, co pozwala na łatwe przenoszenie ustawień pomiędzy różnymi kontami. Znajomość edytora to podstawa, jeśli zależy nam na efektywnym prowadzeniu wielu kampanii. Na szczęście interfejs ostatnich wersji, w porównaniu chociażby ze stanem z 2022 roku, jest już bardzo intuicyjny, dzięki czemu korzystanie z zaawansowanych opcji i nawigacja nie stanowią już takiego problemu, jak kiedyś.

Google Ads Editor jest szczególnie przydatny dla agencji reklamowych i dużych firm, które zarządzają wieloma kampaniami jednocześnie. Do obsługi pojedynczej kampanii nie są zwykle wymagane zaawansowane opcje. Podstawowa funkcjonalność konta Google Ads, jako platformy online, w zupełności sprawdzi się do tworzenia, zarządzania i monitorowania kampanii w czasie rzeczywistym. Po Google Ads Editor sięgniemy raczej wtedy, gdy zależy nam przede wszystkim na opcja masowych, to jest takich, które dokonują zmian w obrębie wielu kampanii jednocześnie. Dzięki temu optymalizacja kampanii reklamowych staje się znacznie prostsza.

Google Ads Editor 2.7 vs 2.6 – zestawienie parametrów

W porównaniu do poprzedniej wersji, 2.6, najnowsza odsłona Google Ads Editor nie wprowadza rewolucyjnych zmian. Większość parametrów została jednak zmodyfikowana. Właściwie w każdym obszarze widzimy jakieś, choćby kosmetyczne, zmiany. Poniżej różnice dotyczące najważniejszych funkcji aplikacji.

FunkcjaGoogle Ads Editor 2.6Google Ads Editor 2.7
Obsługa kampanii Performance MaxMigracje do kampanii PMax, podstawowe zarządzanieZaawansowane zarządzanie kampaniami PMax
Obsługa kampanii HotelowychNieTak
Nowe kolumny dla raportów„Eksperymenty”, „Modyfikatory kampanii”Brak
Obsługa metryk dotyczących zasięgu YouTubeNieTak
Nowe filtry kampaniiFiltry dotyczące typów konwersji i urządzeńBrak
Możliwość edycji rozszerzeń formularzy kontaktowychNieTak
Nowe skróty klawiszoweTakTak
Importowanie raportów niestandardowychTakTak
Zaktualizowane wskaźniki wydajnościWięcej metryk, w tym CTR, CPC i CPAOgraniczona liczba metryk
Wsparcie dla dodatkowych językówTak (dodane nowe języki, w tym arabski i hebrajski)Mniej języków (bez arabski i hebrajski)
Szybsza synchronizacja danychOkoło 20% szybsza synchronizacjaWolniejsza synchronizacja
Nowe interfejsy APIAktualizacja do najnowszej wersji Google Ads API (v11)Starsza wersja API
Nowe opcje automatyzacjiDodane nowe zasady automatyzacjiMniej opcji automatyzacji
Zmiany w interfejsie użytkownikaUlepszony interfejs, lepsza nawigacjaStarszy wygląd interfejsu
Nowe typy kampaniiObsługa kampanii Video action i Discovery adsBrak obsługi tych typów kampanii

Nowe funkcje Ads Editor 2.7 – dalszy rozwój treści A.I.

Z wersji na wersję Ads Editor zyskuje nowe funkcje, stając się coraz bardziej zaawansowanym narzędziem. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej aktualizacji. Wprowadza ona kilka nieobecnych wcześniej funkcji i uzupełnia dotychczasowe. Najważniejsze zmiany pomiędzy Google Ads Editor 2.7 a wersją 2.6 to:

  • Generowane zasoby A.I. – najważniejsza zmiana w wersji 2.7 dotyczy treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Google dodało możliwość korzystania z nagłówków i opisów tworzonych przy wsparciu A.I. Opcje te znajdują się w grupie zasobów i pozwalają na szybsze oraz bardziej efektywne tworzenie reklam. Funkcja automatycznie tworzy sugestie, które można ręcznie edytować przed publikacją.
  • Partnerzy wideo dla kampanii Demand Gen – w kampaniach Demand Generation wprowadzono możliwość włączenia partnerów wideo, co rozszerza zasięg reklam na dodatkowe platformy wideo poza YouTube. Dzięki temu reklamodawcy mogą dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, chociaż opcja ta nie zawsze sprawdzi się podobnie, jak nie zawsze korzystne jest korzystanie z sieci partnerów w przypadku reklam na stronach i w wynikach wyszukiwania. O ustawieniach jednak decyduje użytkownik, dlatego warto trochę poeksperymentować!
  • Negatywne słowa kluczowe na poziomie konta – nowa funkcja pozwala na dodawanie negatywnych słów kluczowych na poziomie całego konta. W niektórych przypadkach może to oznaczać oszczędność czasu, jeśli wiemy, że niektóre frazy trwale powinny być wykluczone dla wszystkich prowadzonych i planowanych kampanii. Ustawienie może też przekładać się na skuteczność i trafność reklam w kampaniach.
  • Nowe kolumny w raportach – wprowadzenie nowych kolumn, takich jak „Eksperymenty” i „Modyfikatory kampanii”, umożliwia bardziej szczegółową analizę danych. Ułatwia to ocenę skuteczności różnych ustawień kampanii i eksperymentów.
  • Obsługa kampanii Performance Max – w wersji 2.7 mamy pełne wsparcie dla kampanii Performance Max (PMax) oraz kampanii hotelowych, dzięki czemu możemy skuteczniej optymalizować złożone strategie reklamowe. Warto zwrócić uwagę na to, że PMax mają stanowić najbardziej korzystną opcję reklamową, która stale jest rozbudowywana. Charakteryzują się wysokim stopniem automatyzacji i szerszym wykorzystaniem danych o użytkownikach docelowych.
  • Nowe filtry kampanii – wersja 2.7 Google Ads Editor wprowadza nowe filtry dotyczące typów konwersji i urządzeń. Umożliwiają one bardziej precyzyjne zarządzanie i analizowanie kampanii, a także pomogą w weryfikowaniu parametrach kampanii wyświetlanych na różnych urządzeniach. Co ważne, o liczbie i rodzaju obserwowanych filtrów decyduje użytkownik.
  • Szybsza synchronizacja danych – ulepszenia w synchronizacji danych, które skracają czas aktualizacji informacji pomiędzy lokalnym edytorem a kontem Google Ads o około 20%. To usprawnienie pozwala na bardziej efektywne zarządzanie kampaniami w czasie rzeczywistym.
  • Nowe skróty klawiszowe – ostatnią modyfikacją wersji 2.7 w Google Ads jest dodanie nowych skrótów klawiszowych, które po prostu przyspiesza nawigację i pracę w edytorze. Dzięki temu codzienne zadania związane z zarządzaniem kampaniami będą łatwiejsze.
Biznesmen korzystający z Google Analytics w biurze
Aktualizacja Google Ads Editor do wersji 2.7 przynosi nowe narzędzia do zarządzania wielokanałowymi kampaniami reklamowymi.

Google Ads Editor 2.7 – udany update? Podsumowanie

Google Ads Editor to potężne narzędzie do zarządzania kampaniami reklamowymi, które w wersji 2.7 zyskuje jeszcze więcej możliwości. Po najnowszej aktualizacji rozbudowane zostały przede wszystkim funkcje odpowiadające za wykorzystywanie zasobów A.I. oraz optymalizację wielokanałowych kampanii reklamowych Performance Max. Pozostałe nowości, takie jak np. ustawianie negatywnych słów kluczowych na poziomie konta oraz możliwość włączenia partnerów wideo dla kampanii Demand Gen, zapewniają dodatkowe możliwości optymalizacji kampanii.

Wersja 2.7 Google Ads Editor wprowadza szereg ulepszeń i nowych funkcji, które mają na celu jeszcze bardziej usprawnić proces zarządzania kampaniami. Generowanie zasobów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji jeszcze raczkuje, ale już teraz możemy uzupełniać kampanie ciekawymi treściami. Tajemnicą Poliszynela jest to, że Google zamierza wyposażyć kolejne odsłony Ads Editor w jeszcze więcej opcji związanych z A.I. Sztuczna inteligencja docelowo ma nie tylko pomagać w tworzeniu zasobów, ale także sterowaniu kampaniami.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *