Google Ads rozszerzenia wideo

Google wprowadza nową funkcję do kampanii wideo, która ma na celu automatyczne tworzenie różnych formatów wideo w reklamach. Najnowsza aktualizacja Google Ads nie tylko poprawia funkcjonalność platformy, ale umożliwia zwiększenie poziomu konwersji. Rozszerzenia wideo dla reklam Google Ads bazują na automatycznie skonfigurowanych parametrach. Zobacz, w jaki sposób działają rozszerzenia wideo i czy warto korzystać z nich, tworząc nowe kampanie reklamowe!

Nowe funkcje rozszerzeń wideo w kampaniach reklamowych Google

W ostatnich miesiącach nie brakuje krytycznych ocen systemu Google Ads. Branża wskazuje, że wraz z natłokiem spamu spada zaufanie do reklam, a współczynniki konwersji są coraz niższe. Rozwiązaniem tego problemu Google ma zajmować się od dawna, częściowo poprzez aktualizację March Core Update, częściowo zaś poprzez implementację modeli wykorzystujących sztuczną inteligencją (AI Overview, Google SGE). Oprócz tego jednak Google stawia też na multimedialność treści i nowe formaty. To właśnie one mają ożywić system reklamowy i zwiększyć jego skuteczność.

Najnowsza zmiana wprowadzona w Google Ads wpisuje się w tę strategię. Google dodaje opcję rozszerzeń wideo (video enhancement) w reklamach Google Ads. Materiały wideo mają lepiej przyciągać uwagę i dlatego warto korzystać z nich powszechniej także w obrębie reklam – i to w różnych kanałach. Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do przeglądania treści wideo, co wymusza na reklamodawcach dostosowanie swoich materiałów do różnych ekranów i orientacji.

Wprowadzenie rozszerzeń wideo ma rozwiązać ten problem. Rozszerzenie video enhancement ma zawierać automatycznie generowane przez A.I. dodatkowe formaty wideo, które poprawią efektywność prowadzonych kampanii. Najnowszy update ma sprawić także, że reklamodawcy rzadziej będą zmuszeni do wykonywania manualnych prac związanych z tworzeniem i optymalizacji różnych formatów reklam.

grafika
Rozszerzenia wideo w Google Ads pozwalają na automatyczne dostosowywanie formatów plików.

Jak działają rozszerzone elementy wideo w Google Ads?

Nowe rozszerzenia wideo w Google Ads służą do poprawy wydajności kampanii poprzez automatyczne tworzenie dodatkowych formatów wideo z oryginalnych zasobów reklamodawców. Reklamodawcy nadal będą mogli przesyłać standardowe materiały wideo, które będą od teraz stanowiły podstawę do dalszych działań i modyfikacji.

Za funkcje odpowiedzialne za zmienianie parametrów materiałów wideo będą odpowiadały mechanizmy sztucznej inteligencji, choć Google nie informuje szczegółowo w tym zakresie. Wiadomo, że sztuczna inteligencja będzie automatycznie generować dodatkowe wersje plików wideo w różnych proporcjach, takich jak:

  • kwadrat 1:1,
  • pionowe w proporcji 9:16,
  • pionowe w proporcji 4:5.

Od teraz można też liczyć na lepszą personalizację materiałów wideo w Google Ads. Nowy system inteligentnie kadruje i pozycjonuje wideo, aby zachować kluczowe elementy. Umożliwia wygodne wybranie klatki, na której materiał ma być zastopowany. Trzeba jednak pamiętać, że Google nie obsługuje dłuższych materiałów wideo. Dłuższe filmy są automatycznie skracane w taki sposób, aby wyeksponować najważniejsze momenty.

Korzyści z korzystania z wideo w Google Ads

Coraz większy udział wyświetleń na urządzeniach mobilnych sprawia, że dostosowanie formatów materiałów wideo jest po prostu koniecznością. To jednak nie wszystko. Google wskazuje, że nowa funkcjonalność przyniesie reklamodawcom kilka innych korzyści, takich jak:

  • lepsza optymalizacja dla urządzeń mobilnych – reklamy wideo są dostosowane do różnych ekranów bez dodatkowych czynności reklamodawcy,
  • zwiększenie wydajności kampanii – poprawne formatowanie reklam może prowadzić do lepszych wyników kampanii,
  • oszczędność czasu i zasobów – automatyzacja tworzenia dodatkowych zasobów wideo eliminuje potrzebę ręcznego dostosowywania każdego formatu.

Jak włączyć tę funkcję… i czy warto?

Wszystkie nowości dotyczące rozszerzeń wideo zostały domyślnie włączone dla wszystkich nowych kampanii wideo. Ustawienia można znaleźć w sekcji „Ustawienia dodatkowe” → „Ulepszenia wideo”. W każdym momencie można je wyłączyć i włączyć ponownie. Ustawienia są jednak nadrzędne – ich aktywacja bądź dezaktywacja dotyczyć będzie wszystkich dostępnych materiałów.

O ile “w praniu” użytkownicy nie dopatrzą się jakichś nieprawidłowości, z rozszerzonych elementów wideo z pewnością warto skorzystać. Nowe opcje ułatwiają optymalizację materiałów wideo dla urządzeń mobilnych i mogą zwiększać wydajność kampanii. Ostatecznie każdemu zależy na tym, aby wszystkie elementy reklamy prezentowały się jak najlepiej, pracując na jak najwyższy współczynnik konwersji.

Aktualizacja rozszerzeń wideo w Google Ads – podsumowanie

Wprowadzenie funkcji automatycznych rozszerzeń wideo w Google Ads ułatwia pracę z tymi elementami. Osadzanie materiałów wideo będzie prostsze – nowe formaty i dostosowywanie pliku przez algorytmy A.I. to wsparcie dla reklamodawców. Najważniejsze jest chyba to, że dzięki szerszej niż dotąd automatyzacji właściciele kampanii rzadziej spotkają się z błędami i odrzuceniami.

Nowe formaty rozszerzeń wideo to dopiero początek automatyzacji, która czeka Google Ads. Automatyzacja i inteligentne dostosowywanie treści reklamowych to przyszłość, która pozwoli reklamodawcom na bardziej precyzyjne dotarcie do swojej grupy docelowej. Coraz więcej elementów kampanii ma podlegać pod automatyzację i wpływ sztucznej inteligencji. Rodzą się pytania, na ile będzie to pomoc bezinteresowna i obiektywna, jeśli tak można mówić o algorytmach, a na ile dostosowana do niejawnych wytycznych Google i uzależniona od budżetu kampanii. To już jednak dyskusja na zupełnie inny czas…

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *