Wraz z rozpowszechnieniem się Facebooka zmieniło się również podejście firm do marketingu. Reklama dla małych firm jest teraz bardziej dostępna niż wcześniej. Oczywiście trochę na wyrost będzie stwierdzenie, że jeden popularny portal społecznościowy wyrównał szanse i pozwala nawet małym firmom dotrzeć do milionów klientów (tylko w naszym kraju według najnowszych raportów, aktywni użytkownicy Facebooka to ponad 11 mln osób), niczym wielkie korporacje czy duże przedsiębiorstwa. Jednak z drugiej strony Facebook daje wszystkie niezbędne narzędzia i dostęp do wielu potencjalnych klientów.
Prosta i dostępna reklama dla małych firm
Małe firmy i sklepy internetowe często właśnie w Facebooku upatrują swojej szansy na zaistnienie i zwiększenie swojej rozpoznawalności. W końcu kto może się oprzeć modzie i korzyściom, jakie daje kolejny darmowy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami? Właśnie – powstaje pytanie, czy na pewno jest on darmowy? Niestety to mit.
Aby wykorzystać potencjał Facebooka, należy zainwestować w ten kanał komunikacji. Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednie ustawienie i uzupełnienie profilu firmowego. Warto zainwestować w grafikę na stronie – przygotować dobre banery, zdjęcia profilowe, teksty, jakie powinny reklamować markę. Dopiero wtedy możemy rozpocząć przygotowywanie kampanii reklamowych.
Reklama dla małych firm powinna być dopasowana do konkretnej grupy docelowej
Aby reklama małej firmy była skuteczna i przyniosła wymierna efekty, należy dobrze zdefiniować konkretną grupę docelową, do której będziemy zwracać się z naszą reklamą. Warto poprosić o pomoc specjalistów, którzy pomogą nam dobrze zdefiniować grupę docelową oraz pomogą ustawić poprawnie promowanie postów w systemie Facebook Ads.
Warto zaangażować profesjonalistów, którzy wiedzą w jak najlepszy sposób zebrać dużą grupę docelową, dzięki której firma będzie czerpać wizerunkowe i czysto finansowe korzyści z obecności firmy na Facebooku.
Jeśli chcesz wziąć sprawy w swoje ręce to wkrótce na blogu pojawi się kilka porad jak uczynić Twoje działania na Facebooku skutecznymi. Sprawdź, jak powinniśmy prowadzić komunikację marketingową firmy, aby przynosiła ona wymierne korzyści i budowała dobre relacje z Klientami.