Zgodnie z obietnicą, dzisiaj opowiemy jak stworzyć konkurs na Facebooku zgodnie z regulaminem. Jakie cele prowadzą nas do organizacji konkursów w mediach społecznościowych? Sprawdź, czy konkurs na facebooku to dobry pomysł na zwiększenie ilości fanów Twojego fanpage’a.
Zorganizowanie konkursu, który może zwiększyć zainteresowanie naszym fanpage’em jest dość dobrym pomysłem, jednak należy podejść do niego rozważnie. Regulamin Facebooka jest rygorystyczny jeśli chodzi o tą kwestię. Zdarzają się przypadki usuwania przez administrację Facebooka stron, które łamią regulamin organizowania konkursów.
Konkurs a regulamin facebooka
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na trzy ważne kwestie:
Regulamin zabrania organizowania na Facebooku konkursu w przypadku gdy jego wynik zależy od akcji podjętych przez fana (dodanie komentarza, publikacja treści na tablicy, itp.).
Promocje organizowane na Facebooku muszą być administrowane za pomocą aplikacji Facebooka (może to być np. aplikacja Easypromos – darmowa dla stron z liczbą fanów poniżej 5 000).
Organizując konkurs na Facebooku należy pamiętać o umieszczeniu następującej klauzuli (lub podobnie brzmiącej):
„Ta promocja nie jest w żaden sposób sponsorowana, popierana czy zarządzana, ani powiązana z serwisem Facebook. Uczestnicy promocji przekazują informacje do (adresat informacji) a nie do Facebooka.”
Organizatorzy promocji nie mogą kontaktować się z uczestnikami poprzez Facebooka (np. wysłanie wiadomości) z informacjami takimi jak np. ogłoszenie wyniku konkursu, wytyczne w trakcie jego organizacji itp.
Konkurs można też oczywiście przeprowadzić poza Facebookiem, ale przy okazji starać się za jego (konkursu) pomocą wypromować nasz fanpage.