Kampania produktowa – najlepszy moment na uruchomienie przed Świętami

Może nam się wydawać, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostały jeszcze 3 miesiące. Jednak dla sklepów internetowych to już ostatni gwizdek, aby rozpocząć działania marketingowe i skutecznie zrealizować cel biznesowy, jakim jest wysoka sprzedaż w listopadzie i grudniu. Najlepszą formą reklamy dla sklepów jest oczywiście kampania produktowa.

Czym jest kampania produktowa?

Kampania produktowa to reklama produktów wraz z ich zdjęciem, ceną i nazwą sklepu. Wyświetlana jest w wyszukiwarce Google, na górze strony – zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Google - perfumy dla niej

Jak uruchomić Kampanie produktową?

Uruchomienie kampanii produktowej trwa zazwyczaj od 7 do nawet 30 dni, ale w skrajnych przypadkach może to trwać dłużej. Czynności, jakie należy wykonać, to nie tylko techniczna konfiguracja, przygotowanie pliku produktowego (tzw. feed-a z odpowiednimi atrybutami), ale także wymogi formalne dotyczące strony.

Pierwszym warunkiem jaki należy spełnić, jest posiadanie na stronie Regulaminu, ze zrozumiałymi i łatwo dostępnymi zasadami zwrotu i postępowania podczas reklamacji. Zasady powinny jasno określać: co powinien zrobić użytkownik, w jakich okolicznościach oferujemy możliwość zwrotów produktów i środków, w jakim okresie przyjmujemy zwroty produktów, kiedy użytkownik może spodziewać się zwrotu środków.

Drugim wymogiem jest posiadanie aktywnego protokołu SSL (https:). Używanie SSL zapewnia większą prywatność i bezpieczeństwo, a poprzez zaszyfrowanie danych zmniejsza ryzyko przechwycenia informacji i wykorzystania ich do niewłaściwych celów, przez osoby trzecie. Aby sprawdzić, czy połączenie jest zabezpieczone protokołem SSL, wpisz adres w przeglądarce i dodaj na początku https://, np. https://sklep.dn-nightwear.com/ . Jeśli zobaczysz ikonę kłódki w pasku adresu, kliknij ją, by wyświetlić dodatkowe informacje i potwierdzić, że połączenie jest bezpieczne. Jeśli nie widzisz kłódki, oznacza to, że strona nie jest zabezpieczona protokołem SSL. W zależności od oprogramowania sklepu, włączenie SSL-a może trwać od 1 dnia do nawet miesiąca.

Kolejnym krokiem jest przygotowanie pliku produktowego. Przy jego tworzeniu konieczne może być dokonanie kilku modyfikacji na stronie. Poniżej zamieszczamy poszczególne wymogi dotyczące tytułów, zdjęć i opisów produktów na stronie. Najważniejsze z nich to:

  1. Tytuł produktu powinien spełniać wymagania redakcyjne. Na przykład: nie wolno umieszczać w tytule tekstów promocyjnych (typu „Bezpłatna dostawa”) i nie wolno używać w nim samych WIELKICH LITER.
  2. Zalecany rozmiar zdjęcia do kampanii produktowej to co najmniej 800 x 800 pikseli.
  3. Zdjęcie powinno mieć jednolite białe, szare lub jasne tło.
  4. W przypadku produktów odzieżowych, zdjęcie musi mieć co najmniej 250 x 250 pikseli i nie może być większe niż 64 megapiksele. W przypadku wszystkich innych produktów, zdjęcie musi mieć co najmniej 100 x 100 pikseli i nie może być większe niż 64 megapiksele.
  5. Opis produktu powinien zawierać najważniejsze cechy, np. rozmiar, materiał, przedział wiekowy użytkowników, specjalne właściwości lub inne dane techniczne. Należy także uwzględnić najważniejsze cechy, które najbardziej rzucają się w oczy, np. kształt, wzór, fakturę i krój, ponieważ tekst ten może zostać wykorzystany do wyszukiwania produktu. Zalecana długość opisu to 500-1000 znaków, ale możesz przesłać tekst o długości do 5 000 znaków. Opis powinien być zgodny z regułami gramatycznymi i kończyć się kropką.

Następną czynnością jest uruchomienie konta w Google Merchant Center – to narzędzie do przesyłania informacji o sklepie i danych produktów do Google oraz udostępniania ich w Zakupach i innych usługach Google. Aby móc przesyłać dane produktów do Merchant Center, należy zweryfikować adres URL witryny swojego sklepu i zarezerwować go. Dzięki weryfikacji Google wie, że jesteś autoryzowanym właścicielem tego URL-a witryny. Zarezerwowanie URL-a umożliwia powiązanie zweryfikowanego adresu URL witryny z kontem Merchant Center.

Po założeniu konta należy przesłać dane produktu. Dane produktu można przesłać w formacie pliku danych lub za pomocą Google Content API for Shopping. W przypadku obsługiwanych platform handlu elektronicznego możesz też importować dane produktu ze swojej platformy.

Uwaga: jeśli po raz pierwszy przesyłamy informacje o produktach, mogą minąć trzy dni robocze, zanim zostaną one sprawdzone. Aby zapobiec opóźnieniom, należy upewnić się, czy plik danych jest zgodny ze specyfikacją pliku danych o produktach i Zasadami Zakupów Google.

Konfiguracja kampanii produktowej

Ostatnim etapem jest połączenie konta Google Merchant Center z Google Ads i konfiguracja kampanii produktowej.

Oto szczegółowe instrukcje tworzenia kampanii produktowej:

  1. Zaloguj się na konto Ads.
  2. Kliknij kartę Kampanie. Następnie kliknij + Kampania i wybierz Kampania produktowa.
  3. Wybierz Nazwę kampanii, którą można później zmienić.
  4. Podaj identyfikator sprzedawcy, klikając menu Wybierz konto i wybierając identyfikator sprzedawcy. Identyfikatorem powinno być konto Google Merchant Center powiązane z produktami, które reklamujesz w danej kampanii produktowej.
  5. Wybierz kraj sprzedaży, na który kierujesz kampanię.
  6. Wpisz maksymalną stawkę kosztu kliknięcia. Stawka określa maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za kliknięcie Twojej reklamy.
  7. Ustal budżet dzienny. Budżet to kwota, jaką chcesz przeznaczyć na swoje reklamy w ramach kampanii.
  8. Kliknij Zapisz i kontynuuj.
  9. Wyświetli się strona Utwórz grupę reklam. W sekcji „Tworzenie grupy reklam” musisz podjąć pewne decyzje związane z organizacją kampanii.

Systematyczne optymalizowanie i bieżąca analiza tego, co dzieje się w naszej kampanii to klucz do sukcesu!

Dlaczego warto uruchomić kampanie produktowe?

Ten rodzaj kampanii jest najbardziej optymalnym sposobem promocji pod względem ceny i skuteczności. Jedną z ważniejszych zalet jest niższa stawka za kliknięcia dla produktu, niż dla słowa kluczowego. Istnieje możliwość wyświetlenia się kilku reklam z jednego sklepu obok siebie, oraz wyświetlenie się reklamy tekstowej i produktowej obok siebie. Dzięki przesłaniu pliku produktowego do GMC, daje nam możliwość uruchomienia remarketingu dynamicznego, czyli wyświetlania osobom, które były wcześniej na stronie oglądanych uprzednio produktów.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *