Jak przekierowanie 301 wpływa na pozycjonowanie? Jak je ustawić?

Przekierowanie strony internetowej – całej domeny czy też wybranej podstrony – zapewnia użytkownikom komfort korzystania z witryny i ułatwia znajdowanie właściwych treści. Ale to nie jedyne zalety! Trwałe przekierowania 301 są wskazówkami dla robotów wyszukiwarek. Stanowią sygnał, by roboty zwróciły uwagę na nową stronę internetową i to właśnie ją brały pod uwagę podczas indeksacji w wynikach wyszukiwania. Jak dokładnie przekierowanie 301 wpływa na pozycjonowanie i jak je ustawić? O tym dzisiaj, zapraszamy!

Czym jest przekierowanie 301?

Przekierowanie 301 jest najpopularniejszym, najczęściej stosowanym rodzajem przekierowania. Oznacza przekierowanie trwałe, stałe („moved permanently”). Stanowi komunikat dla robotów Google i innych wyszukiwarek, że witryna była dostępna pod adresem A, jednak zaszła zmiana i od teraz będzie dostępna wyłącznie pod nowym adresem URL: B. Sama liczba użyta w nazwie przekierowania oznacza kod statusu HTTP, który otrzymuje przeglądarka przy odpowiedzi serwera. Podczas gdy kod 200 informuje o skutecznym pobraniu przez przeglądarkę zasobu pod adresem A, kod 301 świadczy o pobraniu przez przeglądarkę zasobu, który został przekierowany na URL: B.

Jak przekierowanie 301 wpływa na pozycjonowanie? Jak je ustawić?

Co istotne, przekierowanie 301 może dotyczyć zarówno całej strony internetowej, jak i pojedynczej podstrony bądź grupy adresów URL. Pierwsza sytuacja ma miejsce chociażby wtedy, kiedy zmieniamy adres domeny, wdrażamy certyfikat SSL (http:// -> https://), usuwamy lub dodajemy do adresu „www”. Druga sytuacja może wynikać z usunięcia podstrony, która miała pozytywny wpływ na pozycjonowanie. Wówczas ustawienie przekierowania 301 pozwoli uniknąć wyświetlania użytkownikom i robotom błędu 404. W trzeciej sytuacji chodzi np. o usunięcie fragmentu „kategoria” z adresu URL (domena.pl/kategoria/podstrona -> domena.pl/podstrona) bądź dowolną inną grupową zmianę struktury adresów URL. Ponadto z przekierowania 301 można korzystać w obrębie jednej strony (przekierowanie wewnętrzne), ale można też ustawić je na inną domenę (przekierowanie zewnętrzne).

Na drodze przekierowania 301 dochodzi do zachowania dostępu do informacji przy jednoczesnej zmianie struktury adresów URL. Jak wspomnieliśmy wyżej, ma to znaczenie dla robotów Google i innych wyszukiwarek, ale nie tylko. Pod nowy adres trafia również użytkownik. Dzięki temu może zrealizować cel, który mu przyświecał, gdy wchodził na witrynę (np. dokonanie zakupu, pobranie e-booka, zapoznanie się z ofertą, przeczytanie artykułu).

Niewątpliwie przekierowanie 301 jest bardziej widoczne dla robotów niż użytkowników. Ci drudzy najczęściej nie przywiązują wagi do adresów URL, wobec czego nie widzą, że zniknęło „www”, pojawiło się nowe słowo albo „http” zmieniło się na „https”.

Czym jest przekierowanie 301?

Kiedy należy korzystać z przekierowania 301?

Każda osoba chcąca ustawić przekierowanie stałe powinna sięgnąć po przekierowanie 301. Jest ono rodzajem przebudowy witryny, wydrążeniem nowej drogi dla nurtu rzecznego z jednoczesnym odcięciem starej. Przekierowania 301 nie powinno się traktować tymczasowo. Ten typ przekierowania jest zapamiętywany w przeglądarce, gdy użytkownik otworzy stronę, która go przekierowuje. Usunięcie z serwera nie poskutkuje zniknięciem przekierowania u tego użytkownika (będzie musiał wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki lub wejść w trybie incognito, aby otworzyć stary adres po usunięciu przekierowania). Do tymczasowych przekierowań można natomiast zastosować przekierowanie 302.

Sprawdź stronę internetową pod kątem wartości – dla użytkownika i SEO

Zanim stworzysz przekierowanie 301, zweryfikuj, czy w ogóle warto. Przykładowo jeśli planujesz usunąć stronę z produktem, który jest rzadko kupowany albo od dawna nie masz go w ofercie, a strona owa nie cieszy się wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania Google ani nie prowadzą do niej wartościowe linki zwrotne, lepiej po prostu ją skasować. Kod 404 odnotowywany przez roboty Google sprawi, że z czasem podstrona zniknie z indeksu, i tyle. Serwis nie dozna żadnej szkody.

Kiedy należy korzystać z przekierowania 301?

Wartość podstron ocenisz chociażby za pomocą narzędzi:

  • Google Analytics – tutaj zweryfikujesz, czy dany adres URL generuje duży ruch na stronie, czyli czy ma znaczenie z perspektywy użytkownika. Sprawdzisz też, czy sprzyja konwersji. Jeśli ma dużo wejść, ale sesje trwają po kilka sekund i odbiorcy wychodzą, zapewne coś jest nie tak z treścią. Popraw ją lub skasuj podstronę,
  • Google Search Console, Semstorm, Senuto itp. – przekierowanie 301 warto ustawić w przypadku takiej strony, która pojawia się na wysokiej pozycji w Google i cieszy się widocznością na ważne słowa kluczowe. Pamiętaj jednak, by skierować roboty i użytkowników pod adres URL z treściami odpowiadającymi starym, a nie jakimikolwiek! Niewłaściwe dopasowanie tematyczne obniży pozycję w indeksie,
  • Ahrefs, Majestic, Pulno itp. – w świetle SEO równie ważne co widoczność na słowa kluczowe są linki. Sprawdź zatem, do których podstron prowadzą mocne linki zwrotne. To właśnie w przypadku tych podstron ustaw przekierowania 301. O weryfikacji linków zwrotnych przeczytasz tutaj: Sprawdzanie linków do strony – jak to robić?
Przenoszenie strony internetowej na nową domenę

Przenoszenie strony internetowej na nową domenę

Jednym z najważniejszych zastosowań przekierowania 301 jest zmiana domeny. Co jednak bardzo ważne, kiedy przenosisz stronę internetową pod nowy adres URL, musisz ustawić przekierowanie 301 wcześniej – zanim rzeczywiście dokonasz przenosin. Roboty Google potrzebują czasu, by zaindeksować wszystkie nowe podstrony. Tylko w ten sposób zachowasz pozycje w wynikach wyszukiwania i moc linków zwrotnych. W przeciwnym wypadku witryna zostanie potraktowana jako nowa i zaczniesz pozycjonowanie od zera. Prawidłowy transfer do nowej domeny ma wpływ również na ruch na stronie.

Strona ma być dostępna pod nowym adresem (www, https)

Chcesz, żeby Twoja strona była dostępna w tej samej domenie (pod tą samą nazwą), ale wyświetlała się bez „www” na początku adresu? A może wdrożyłeś certyfikat SSL i linki zmieniły strukturę z http:// na https://? Wtedy zalecane jest dodanie przekierowania 301 – zarówno dla użytkowników, jak i robotów.

Dla użytkowników, ponieważ przekierowanie z protokołu HTTP i HTTPS poprawi bezpieczeństwo – gdy użytkownik trafi na niezabezpieczoną stronę, zostanie automatycznie przekierowany na szyfrowany protokół. Gdy natomiast użytkownik trafi na domenę z niewłaściwym początkiem (np. bez „www”), też zostanie przekierowany na właściwą – również jest to istotne, ponieważ sesja użytkownika – w tym chociażby zawartość koszyka czy informacja o zalogowaniu – zwykle będzie inna dla różnych domen, więc uniknie się w ten sposób niepotrzebnego zamieszania.

Dla robotów, ponieważ te same treści pod różnymi adresami mogą zostać potraktowane jak duplikaty, co też może odbić się negatywnie na wynikach i jakości strony z punktu widzenia robotów.

Zmiana struktury linków a przekierowanie 301

Nie musisz dokonywać zmiany domeny, by zmieniła się sama struktura linków. Jeżeli chcesz skrócić adresy i wyeliminować z nich nazwę kategorii bądź szereg przypadkowych cyfr czy liter, tu także zastosuj przekierowanie 301.

Zmiana struktury linków a przekierowanie 301

Jak błąd 404 wpływa na pozycjonowanie? Warto zastosować przekierowanie 301, ale…

Usunięcie podstrony o wysokiej wartości dla SEO i postawienie użytkowników oraz robotów Google przed planszą „404 page not found” to błąd. Natomiast – jak wspomnieliśmy wcześniej – przekierowania 301 nie musisz stosować w przypadku adresu, który generuje niewielki ruch, nie ma wysokiej pozycji w Google ani nie pozyskał linków zwrotnych. O tym, jak kod 404 wpływa na pozycjonowanie strony, przeczytasz tutaj: Jak błąd 404 wpływa na pozycjonowanie?

Dlaczego rzadziej korzysta się z przekierowania 302?

Podczas gdy przekierowanie 301 jest stałe i ma kluczowe znaczenie dla SEO (roboty indeksują nową podstronę), przekierowanie 302 oznacza zmianę tymczasową. Przydaje się chociażby podczas przebudowywania serwisu lub po wyprzedaniu popularnego produktu w sklepie. Przeczytaj, pod jakimi względami te dwa typy przekierowań różnią się od siebie: Przekierowanie 301 i 302 – różnice (SEO).

Dlaczego rzadziej korzysta się z przekierowania 302?

Przekierowanie 301 vs. linki kanoniczne – dla użytkownika i SEO

Zdarza się, że webmasterzy używają linków kanonicznych zamiast przekierowań 301 – i na odwrót. W niektórych sytuacjach jest to poważny błąd, ponieważ działania przynoszą odmienne rezultaty. Owszem, miewają podobne zastosowania, lecz nie takie same.

Najważniejsze różnice polegają na tym, że:

  • linki kanoniczne są widoczne tylko dla robotów wyszukiwarek. Kiedy te wchodzą na podstronę A, dostają polecenie zindeksowania innej – podstrony B. Z kolei użytkownik wchodzi i pozostaje na podstronie A. Inaczej jest w przypadku przekierowania 301, za sprawą którego użytkownik przenosi się na podstronę B (niekoniecznie o tym wiedząc),
  • znacznik rel=canonical jest jedynie sugestią dla robotów Google, podczas gdy przekierowanie 301 stanowi komendę. W efekcie pierwszy może zostać zignorowany, drugi – nie.

Kanoniczny adres URL należy ustanowić dla najważniejszej podstrony w sytuacji, w której ta sama treść dostępna jest pod kilkoma adresami. Przykładowo produkt A znajduje się w kategoriach „nowości”, „promocje” i „producent X”. Aby podstrona nie została potraktowana jako duplikat niskiej jakości, a jednocześnie zachowała dynamiczny adres URL, stosuje się link kanoniczny.

Przekierowanie 301 w powyższej sytuacji doprowadziłoby do sklejenia wszystkich adresów URL prowadzących do produktu w jeden. Użytkownik zostały przeniesiony z kategorii, którą przeglądał.

Przekierowanie 301 vs. linki kanoniczne

Wskazanie adresu kanonicznego jest przydatne także w przypadku wklejenia na swoją stronę czyjegoś artykułu, dostępnego również na stronie autora. Jeżeli nie powiadomisz robotów Google, że tekst pochodzi z adresu X, uznają go za niskiej jakości duplikat. Z kolei przekierowanie 301 nie będzie korzystne, bo nie chcesz, żeby użytkownicy i roboty przenieśli się na oryginalną witrynę, tylko przeczytali artykuł udostępniony w Twoim serwisie.

Zalety przekierowania 301 pod kątem SEO – jak wpływa na pozycjonowanie?

Nie ulega wątpliwości, że przekierowanie 301 wpływa na SEO w wysokim stopniu. Dzieje się tak, ponieważ:

  • przekazuje nowej stronie moc pozyskaną z linków zewnętrznych prowadzących do starej strony,
  • indeksuje nową stronę w miejscu starej strony; nowa nie jest traktowana przez algorytm jako dopiero stworzona ani nie startuje od zera,
  • zachowuje widoczność podstrony – a co za tym idzie całej domeny – na istotne dla konwersji słowa kluczowe.

Poza tym poprawnie utworzone przekierowania 301 sprzyjają SEO m.in. dzięki temu, że:

  • zapobiegają duplikacji treści w witrynie,
  • pomagają zapobiegać lub walczyć z zaistniałą kanibalizacją podstron i słów kluczowych – musisz jednak połączyć treści z kilku podstron – np. artykułów blogowych – w jedno i na nową podstronę ustawić przekierowanie 301 z pozostałych. Jeżeli nie chcesz łączyć treści, zastosuj link kanoniczny,
  • mogą skumulować moc linków zwrotnych z kilku adresów za pomocą jednego adresu.
Zalety przekierowania 301 pod kątem SEO - jak wpływa na pozycjonowanie?

Wady przekierowania 301 w świetle SEO – kiedy wpływa na pozycjonowanie negatywnie?

Niektóre sposoby wykorzystania przekierowania 301 mogą być szkodliwe. Zdarzają się i takie, których Google wprost zabrania. Poniższych zastosowań lepiej unikaj:

  • przeniesienie domeny przed ustawieniem przekierowań – doprowadzi do utraty: widoczności ogólnej i na słowa kluczowe przynoszące konwersję, mocy linków zwrotnych, ruchu na stronie,
  • stworzenie nowej domeny i przeniesienie tylko strony głównej z nadzieją, że reszta zostanie odnaleziona przez roboty samoistnie – owszem, zostanie, jednak bez właściwych przekierowań 301 nowe adresy URL mogą zostać uznane za nowo powstałe podstrony. To z kolei oznacza, że będą musiały walczyć o miejsce w indeksie od zera,
  • przekierowanie 301 ze wszystkich podstron na stronę główną – zupełnie nietrafiony pomysł w sytuacji, w której część podstron była wartościowa pod kątem SEO, ponieważ strona główna nie odpowiada ukazanym na nich treściom. Kiedy roboty Google zarejestrują brak wcześniejszych treści, podstrony spadną w wynikach wyszukiwania, a moc z linków przychodzących zostanie osłabiona bądź odcięta,
  • odgórnie ustawienie przekierowania 301 ze wszystkich adresów URL zwracających kod 404 – powód jest ten sam, co wyżej. Odgórne przekierowania są wygodne i szybkie, zwłaszcza w przypadku dużego serwisu, ale nie zawsze efektywne,
Wady przekierowania 301 w świetle SEO - kiedy wpływa na pozycjonowanie negatywnie?
  • doorway pages – Google za poważne naruszenie regulaminu traktuje sytuacje, w których domena służy jedynie do tego, by odsyłać na inną domenę. Zwłaszcza gdy ta druga domena nie ma związku z tematyką pierwszej. Jest to działanie typu Black Hat SEO i prowadzi do nałożenia na stronę kary. Zapoznaj się z zagadnieniem czarnego SEO, by się go wystrzegać. Ponadto przeczytaj, za co jeszcze można otrzymać kary od Google,
  • zastosowanie przekierowania 302 z nadzieją, że nowa podstrona nie zostanie zarejestrowana w indeksie – niestety, jeżeli przekierowanie 302 trwa zbyt długo, Google może potraktować je jako pomyłkę webmastera i postąpić tak samo, jak w przypadku przekierowania 301. Zbada nowe treści, a jeśli są gorsze od poprzednich, podstrona straci dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Przekierowanie 301 a zalety dla użytkownika

Omawiając przekierowanie 301, skupiamy się na tym, że ma ono wpływ na pozycjonowanie strony. Nie należy jednak zapomnieć o jego wadze w kontekście zadowolenia użytkownika. O odbiorcę trzeba dbać, bo koniec końców to on – nie roboty Google – kupi produkt czy zamówi usługę.

Jak zatem przekierowanie 301 wpływa na użytkownika?

  • Zapewnia mu ciągłość dostępu do informacji.
  • Pozwala na komfort stosowania znajomych adresów URL. Nawet jeśli uległy modyfikacji ze względu na zmianę nazwy domeny czy struktury linków, stary, błędny adres wpisany w przeglądarkę poprawi się sam i doprowadzi użytkownika do żądanych treści.
  • W przypadku braku podstrony, produktu czy artykułu użytkownik nie zostaje z niczym. Przekierowanie 301 pełni funkcję zaproponowania odbiorcy podobnych treści.
  • W przypadku braku podstrony odbiorca nie musi szukać preferowanych treści sam. Zresztą nowoczesny internauta ceni wygodę i czas, więc jeśli nie dasz mu w zamian za usuniętą podstronę czegoś nowego, lepszego, poszuka tego u konkurencji.
  • Eliminuje dezorientację, irytację i inne negatywne emocje. Zachęca do ponownego odwiedzenia witryny, której właściciel dba o użytkownika. Buduje pozytywne skojarzenia.
  • Przysługuje się użytkownikom klikającym linki zwrotne w zewnętrznych witrynach. Zamiast trafić na błąd 404 lub stronę główną, otrzymują treści na temat, który ich interesuje i którego się spodziewali.
Przekierowanie 301 a zalety dla użytkownika

Jak zrobić przekierowanie 301 w witrynie?

Z prostym, podstawowym przekierowaniem 301 powinieneś poradzić sobie samodzielnie. Poniżej opisaliśmy miejsca, w których tworzy się przekierowania. Znajdziesz tu również gotowe formuły, w które wystarczy stawić adresy URL starych bądź nowych podstron. Oczywiście jeśli masz pytania albo potrzebujesz pomocy, chętnie Ci pomożemy. Wyślij nam wiadomość i daj znać, które podstrony chcesz przekierować. Przy okazji podpowiemy Ci, jak zachować ich moc SEO, jeżeli taką mają.

Ważne! Zanim wprowadzisz zmiany w jakimkolwiek pliku, pamiętaj o wykonaniu jego kopii zapasowej. Nie zapomnij także o zachowaniu ostrożności przy wprowadzaniu zmian. Nieprawidłowo wdrożone mogą zaszkodzić stronie.

Sposób 1 na przekierowanie 301: edycja pliku .htaccess

Najczęściej spotykamy się z przekierowaniem wykonywanym w pliku .htaccess, zazwyczaj dostępnym w głównym katalogu strony na serwerze. Dodaje się do niego nowe reguły dopasowane do efektu, jaki chcemy osiągnąć. Reguły owe mogą dotyczyć jednego adresu: podstrony czy strony, bądź grupy adresów: kategorii, artykułów na blogu, produktów. Regułę redirect 301 ustawia się także na katalogi i pliki.

Ważne! Aby wykonać przekierowanie 301, musisz włączyć moduł mod_rewrite. Zrobisz to, stosując dyrektywę: RewriteEngine On, zanim w ogóle wpiszesz jakąkolwiek formułę. Jeśli zapomnisz o niej, reguła nie zostanie odczytana i nie zadziała. W poniższych przykładach uwzględniliśmy dyrektywę „RewriteEngine On”, żeby było Ci łatwiej.

Sposób 1 na przekierowanie 301: edycja pliku .htaccess

– przekierowanie 301 strony internetowej z www na bez www (i na odwrót)

Jeżeli chcesz ustawić przekierowanie z adresu URL zawierającego „www” na adres pozbawiony go, prawidłowa będzie następująca formuła:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.(.*)$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://%1/$1 [R=301,L]

W ostatniej linijce, jeżeli Twoja strona ma SSL, zmień „http://” na „https://”.

Z kolei w odwrotnym przypadku, czyli kiedy chcesz dodać „www” do adresu URL, zastosuj dyrektywy:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\. [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]

Tak jak w poprzednim przykładzie, jeżeli strona posiada SSL, podmień „http://” na „https://”.

Wykorzystanie przekierowań 301 w powyższych sytuacjach uporządkuje strukturę adresów URL w witrynie. Jest to również sposób na uniknięcie duplikatów treści.

– przekierowanie 301 adresu URL http:// na adres URL https:// (i na odwrót)

Certyfikat SSL obecny na stronie internetowej świadczy o jej bezpieczeństwie i zachowaniu poufności. W witrynach umożliwiających płatności online jest wręcz wymagany. Jednakże nawet w sytuacji, w której nie masz ani nie planujesz wdrażać płatności, na certyfikat SSL powinieneś się zdecydować. Stanowi bowiem jeden z czynników rankingowych przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

Po wdrożeniu certyfikatu SSL, gdy strona będzie już prawidłowo wyświetlała się po otwarciu jej z protokołem „https://” można ustawić przekierowanie 301.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} !=on
RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]

Jeżeli powyższa formuła nie zadziała, można skorzystać z innej:

RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} ^80$
RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]

Z kolei w odwrotnym przypadku, jeżeli zrezygnujesz z certyfikatu SSL i strona znów będzie dostępna pod adresem http://, zmień powyższy fragment na:

RewriteEngine On
RewriteCond %{SERVER_PORT} ^443$ [OR]
RewriteCond %{HTTPS} =on
RewriteRule (.*) http://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]

– przekierowanie 301 całej domeny – ze starej na nową

Zmieniasz adres domeny (nazwę), ale zachowujesz strukturę adresów URL? W takim wypadku możesz skorzystać z poniższej formuły:

RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)$ http://nowa-domena.pl/$1 [R=301,L]

Natomiast jeżeli poza zmianą nazwy strony planujesz inaczej nazwać kategorie bądź przebudować adresy w odmienny sposób, np. usunąć daty z artykułów blogowych, ustaw przekierowanie 301 na pojedyncze adresy bądź grupy adresów ręcznie – pamiętaj wtedy, aby ustawić je bliżej początku pliku „.htaccess”, aby miały pierwszeństwo.

– przekierowanie 301 przy zmianie struktury linków

To przekierowanie sprawdzi się na przykład przy zmianie nazwy kategorii, gdy wpisy na blogu mają na początku adresu URL fragment z nazwą kategorii, do której należą.

RewriteEngine On
RewriteRule ^stara-nazwa-kategorii/(.*) /nowa-nazwa-kategorii/$1 [R=301,L]

Wszelkie adresy URL, których ścieżka zaczyna się od „/stara-nazwa-kategorii/”, zostaną przekierowane na adresy URL ze ścieżką zaczynającą się na „/nowa-nazwa-kategorii/”.

– proste przekierowanie 301 jednej podstrony

Masz do przekierowania tylko jedną podstronę? Wystarczy, że w pliku .htaccess dodasz wersy:

RewriteEngine On
RewriteRule ^stary-adres-url$ /nowy-adres-url [R=301,L]

Zwróć uwagę, że stary adres, z którego chcesz przekierować, nie zaczyna się znakiem „/”. Ten znak należy zachować jedynie w adresie nowym – docelowym. Gdyby było inaczej, przekierowanie nie zadziałałoby.

– dokonanie drobnej zmiany adresu ze znakiem „/” na końcu

Aby nie doprowadzić do duplikacji treści i nie indeksować osobno stron ze znakiem „/” na końcu i bez niego, dodaj do pliku .htaccess krótki tekst:

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)/$ /$1 [L,R=301]

Sposób 2 na przekierowanie 301: PHP

Mimo iż najlepszą i najpopularniejszą formę ustawiania przekierowań stanowi edycja pliku .htaccess, nie w każdym przypadku jest możliwa. Jeśli ten problem dotyczy Twojej strony internetowej, przekierowanie 301 możesz utworzy w głównym pliku PHP, czyli w index.php. Znajdź miejsce w kodzie, najlepiej na samej górze i dodaj:

<?php
header(’Location: http://example.com' . $_SERVER[’REQUEST_URI'], true, 301);
exit();

Oczywiście „http://example.com” trzeba podmienić na właściwy protokół i domenę. Powyższy kod sprawi, że przekierujesz roboty Google i użytkowników na nowy adres witryny z zachowaniem struktury adresów URL.

Sposób 4 na przekierowanie 301: wtyczki do przekierowań 301

Sposób 4 na przekierowanie 301: wtyczki do przekierowań 301

Wiedziałeś, że witrynę możesz wyświetlić i zindeksować pod innym adresem także za pomocą wtyczki do CMS-a? To sposób szybki i wygodny, zwłaszcza w przypadku pojedynczych podstron. W wyszukiwarkę wtyczek wykorzystywanych przez Twój CMS – np. WordPress – wpisz frazę „301 przekierowanie” albo „301 redirects”. Sprawdź opinie i instrukcję, by nie zaszkodzić widoczności strony w wynikach wyszukiwania ani nie zablokować dostępu użytkownikom. Ponownie: jeśli masz pytania bądź potrzebujesz pomocy, zachęcamy do kontaktu. 

Czym są przekierowania 301 z generatorów plików .htaccess?

Chociaż w niniejszym artykule zamieściliśmy popularne przykłady formuł, może się zdarzyć, że będziesz potrzebował zupełnie innych. Jak wygenerować kod poprawnego przekierowania 301 bez posiadania umiejętności webmasterskich?

Z pomocą przychodzą generatory plików .htaccess dostępne w internecie. Wpisz w okno wyszukiwarki Google hasło „generatory plików htaccess” i przejrzyj wyniki. Proste narzędzia znajdziesz np. w domenach pl.rakko.tools i lapti.pl. Wybierz rodzaj przekierowania, które Cię interesuje: z „www” na bez, z http na https, z planszy 404 na wartościową podstronę itd. Możesz też dokonać przekierowania plików, katalogów bądź całej strony na nowy adres.

Czym są przekierowania 301 z generatorów plików .htaccess?

Uwaga! Po wygenerowaniu pierwszych formuł proponujemy skontaktować się z webmasterem, a najlepiej także ze specjalistą SEO, żeby potwierdzić ich trafność. W FunkyMedia zajmujemy się optymalizacją witryny w ramach pozycjonowania, co obejmuje także sprawdzanie i ustawianie odpowiednich przekierowań. Napisz do nas, by skorzystać ze wsparcia SEO i osiągać doskonałe wyniki w pozycjonowaniu. Nie kupuj kota w worku – sprawdź nasze referencje.

Interesuje Cię pozycjonowanie strony na własną rękę? Zajrzyj na blog FunkyMedia!

Zanim nas opuścisz, koniecznie zajrzyj na nasz blog. To kopalnia wiedzy dla osób, które chcą posiąść podstawową wiedzę o SEO i zaopiekować się swoją stroną. Podpowiadamy, jak zoptymalizować witrynę zgodnie ze wskazówkami Google, w jaki sposób pozyskiwać mocne linki pozycjonujące, jak oceniać strony – swoją i inne. Zresztą poruszamy mnóstwo innych tematów dotyczących marketingu internetowego, bo zajmujemy się też reklamami, warsztatem copywriterskim czy oryginalnymi, niebanalnymi sposobami dystrybuowania treści i docierania do odbiorców.

To jak, udało nam się wzbudzić Twoje zainteresowanie? Oby! Do przeczytania w kolejnych artykułach. 🙂