Rewolucyjne zmiany na Reddit, który rozpoczyna targetowanie słów kluczowych. Platforma ogłasza rozszerzenie możliwości ustawiania reklam na konkretne frazy kluczowe dostępne zarówno w reklamach w feedzie, jak i w rozmowach prowadzonych między użytkownikami. Nowe rozwiązania mają sprzyjać skutecznemu dotarciu do klienta poprzez Reddit, a także uczynić reklamy w serwisie bardziej opłacalne. Reddit zapowiada także rozszerzenia oparte na sztucznej inteligencji, która będzie odpowiadała m.in. za sugerowanie odpowiednich słów kluczowych używanych w reklamach na podstawie analizy treści serwisu. Czy już niedługo Reddit stanie się jedną z najskuteczniejszych platform reklamowych?

Reddit wprowadza rozszerzone targetowanie słów kluczowych
Reddit ogłosił rozszerzenie możliwości targetowania słów kluczowych w reklamach, aby zwiększyć skuteczność reklam. Nowy system namierzania odpowiednich słów kluczowych będzie bazował na analizach treści dostępnej w serwisie. Użytkownicy decydujący się na reklamę płatną, mogą samodzielnie ustawiać frazy kluczowe lub korzystać z wbudowanych rekomendacji. Te ostatnie mają być również dostępne w wersji AI. Sztuczna inteligencja ma poprawiać wyniki kampanii poprzez dopasowywanie skutecznych fraz w oparciu o to, jakie słowa zawierają poszczególne wątki i rozmowy na Reddit.
Ogłoszenie nowych planów przez Reddit spotkało się z dużym zainteresowaniem branży. Wycena akcji Reddit, Inc. (RDDT) rośnie we dnie o 4,79%. To gigantyczna zmiana dla reklamodawców zwłaszcza, że Reddit dotąd uchodził za platformę bardziej stawiającą jednak na komfort użytkowników, niż mnogość opcji reklamowych. Wprowadzenie zaawansowanego targetowania zmienia zasady gry i weryfikuje dotychczasowe przekonania. Reddit ma miliony wątków tematycznych, a codziennie przybywają tysiące nowych rozmów. Narzędzia do skutecznego targetowania słów kluczowych pomoże dotrzeć do jednej z najrozleglejszych i najbardziej zróżnicowanych społeczności na świecie.
Targetowanie w dyskusjach i w feedach
Nowe rozszerzenie reklam ma umożliwia targetowanie słów kluczowych nie tylko w rozmowach, ale także w feedzie. Reddit zawsze był miejscem, w którym królują aktywne społeczności zgromadzone wokół tzw. subredditów. Umieszczenia reklam bezpośrednio w sekcji komentarzy (w rozmowie) miało ograniczoną skuteczność. Zapowiedziana nowość w postaci umieszczania targetowanych reklam w strumieniu wiadomości może zupełnie zmienić dotychczasową skuteczność kampanii. Reklamodawcy będą mieli więc dwie opcje, z których mogą korzystać osobno lub łącznie:
- Reklama w rozmowie – podstawowy typ reklam na Reddit, umieszczany bezpośrednio w sekcji komentarzy konkretnego posta lub wątku. Gdy użytkownik kliknie na post, aby przeczytać komentarze i zaangażować się w rozmowę, reklama pojawi się między komentarzami lub w kontekście tej konkretnej dyskusji. Reklamy tego typu mają jednak ograniczoną skuteczność i docierają do węższej grupy odbiorców.
- Reklama w feedzie – typ reklam, który pojawia się w momencie, gdy użytkownik przegląda ogólny strumień treści (tzw. feed) na Reddit. To miejsce, gdzie wyświetlają się różnorodne posty i treści z subredditów, które użytkownik subskrybuje lub które Reddit mu poleca na podstawie dopasowania algorytmu. Reklama w feedzie to taki „przerywnik” między zwykłymi postami, który pojawia się podczas przewijania strony.
Do tej pory targetowanie słów kluczowych było dostępne jedynie w rozmowach. Od dziś reklamodawcy mogą stosować targetowanie słów kluczowych zarówno w feedzie, jak i w rozmowach. Aktualizacja targetowania pozwala reklamodawcom umieszczać reklamy bezpośrednio w tych rozmowach, które zdaniem algorytmu będą odpowiednio pasować do grupy słów kluczowych. Dzięki temu łatwiejsze jest dotarcie do zaangażowanych użytkowników, związanych konkretnie z danym rodzajem produktów i usług.
Zamiast wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy pasywnie przeglądają ogólny feed, nowe reklamy targetowane mają lepiej trafiać do użytkowników, którzy dołączyli do konkretnych subredditów. Dzięki temu reklamy w głównym strumieniu Reddit staną się znacznie bardziej spersonalizowane. Według Reddit reklamodawcy korzystający z targetowania słów kluczowych odnotowali 30% wzrost liczby konwersji jeszcze przed wprowadzeniem reklam targetowanych w feedzie. Po obecnej aktualizacji skuteczność reklam, rozumiana jako współczynnik konwersji, ma być jeszcze wyższa.
Automatyzacja wyświetlania reklam i funkcje AI
Nowości w systemie reklamowym Reddit obejmują także automatyzację doboru miejsc wyświetlania reklam. Algorytmy uczenia maszynowego analizują, gdzie dana reklama ma największe szanse na sukces – czy to w głównym strumieniu treści, czy w konkretnych wątkach dyskusji. Automatyczny dobór miejsca wyświetlania reklam zdejmuje z marketingowców konieczność samodzielnego decydowania o najlepszych lokalizacjach dla ich treści. Takie podejście ma zapewnić, że reklamy pojawią się w najbardziej odpowiednim kontekście, zwiększając prawdopodobieństwo interakcji użytkowników.
Nowe funkcje reklamowe Reddit mogą być dużym ułatwieniem. Inteligentne poszerzanie grupy docelowej eliminuje potrzebę ręcznego dobierania każdego słowa kluczowego czy kategorii zainteresowań. Teraz wystarczy określić początkowe parametry, a system sam zadba o dotarcie do odpowiednich odbiorców. Jak to się dzieje?
Za automatyzacją i zaawansowanym targetowaniem słów kluczowych stoją oczywiście algorytmy AI. Sztuczna inteligencja analizuje dane i treści pojawiające się na subredditach. Analiza semantyczna pozwala wychwycić te wątki, które najbardziej pasują do kategorii słów kluczowych wybranej reklamy. Oznacza to bardziej inteligentne dopasowywanie reklam. Przykładowo, jeśli chcemy reklamować obuwie sportowe, reklamy mogą wyświetlać się nie tylko w subredditach poświęconych uprawianiu sportu czy modzie. Równie dobrze AI może wysunąć wniosek, że wyższą skuteczność osiągnie się dzięki umieszczeniu reklam w feedach użytkowników, którzy aktywnie śledzą wątki poświęcone piłkarskim grom wideo. To oczywiście tylko przykład tego, jak mają działać reklamy na Reddit, ale pokazuje on, że wprowadzenie omawianych rozwiązań sprawia, że Reddit ma potencjał do konkurowania w zakresie reklamy z największymi mediami społecznościowymi.

Sugestie słów kluczowych oparte na aktualnych trendach
Aby zachować efektywność doboru słów kluczowych, system oparty na AI cały czas będzie analizować nowo pojawiające się dyskusje. Na podstawie tych danych narzędzie ma tworzyć powiązany tematyczne klastry. Sugestie fraz w trakcie tworzenia reklam będą opierały się na aktualnych trendach na podstawie przeanalizowanych materiałów.
Sugestie słów kluczowych oparte na sztucznej inteligencji nie tylko zwiększają skuteczność targetowania, ale mają być także związane z analizą rzeczywistego poziomu zaangażowania. Oprócz słów kluczowych AI ma analizować aktywność użytkowników w poszczególnych wątkach. Jeśli więc mamy kilka wątków, w którym padają frazy kluczowe związane z reklamą, system w pierwszej kolejności zaproponuje ten wątek, który cieszy się większą popularnością i zaangażowaniem użytkowników.
Skuteczniejsze reklamy na Reddit – podsumowanie
Nowy system reklamowy Reddita sprawia, że platforma może zacząć konkurować z największymi mediami społecznościowymi. Reddit to prawdziwa skrzynia skarbów dla reklamodawców z jednej strony ze względu na popularność i częstotliwość wyświetlania strony w wynikach wyszukiwania Google Search, z drugiej zaś – z powodu gigantycznej liczby wątków i dyskusji. Nowy system targetowania słów kluczowych w kampaniach na Reddit może być strzałem w dziesiątkę dla firm, które pragną dotrzeć do zniuansowanej, odpowiednio zawężonej grupy odbiorców. System bazuje na algorytmach sztucznej inteligencji, które cały czas mają przeczesywać Reddita, analizując pojawiające się treści i frazy kluczowe.
Reddit poczynił również kroki w kierunku uproszczenia procesu tworzenia i zarządzania kampaniami. Wprowadzono ujednolicony system, który pozwala reklamodawcom łączenie wielu opcji targetowania w ramach jednej grupy reklam. Dzięki wdrożeniu zaawansowanego systemu AI otrzymujemy nie tylko same sugestie słów kluczowych, ale także pewność, że reklamy pojawią się w wątkach lub feedach użytkowników, którzy faktycznie wykazują zaangażowanie w obrębie danego tematu. Warto też zwrócić uwagę na to, że rozszerzenie funkcji AI i sposobu targetowania słów kluczowych z perspektywy reklamodawcy może wiązać się z obniżeniem kosztu pozyskania klienta (CPA).
Na ten moment za wcześnie, by wyciągać dalej idące wnioski na przyszłość. Faktem jest to, że wycena rynkowa spółki szybko rośnie od ostatniego komunikatu. Czy nowy system reklamowy z targetowanymi słowami kluczowymi od AI przyczyni się do tego, że Reddit stanie się najpopularniejszą, społecznościową platformą reklamową?