Twoja strona internetowa – elementy, o których nie można zapominać!

Własna strona internetowa pozwala na zaprezentowanie swojego biznesu lub siebie w Internecie. W przypadku przedsiębiorców posiadanie strony www jest dziś praktycznie koniecznością (choć nie we wszystkich przypadkach!). Należy pamiętać, by umieścić na stronie niezbędne elementy, takie jak np. klikalny numer telefonu lub hasło, czym zajmuje się firma, co oferuje. Nic tak nie denerwuje odbiorców, jak brak konkretnych informacji na stronie. O jakich elementach trzeba pamiętać? Sprawdź!

Strona internetowa elementy podstawowe

Projektując swoją stronę www przygotuj materiały do publikacji. Pamiętaj, by opisać swoją firmę – przygotuj dobry tekst na podstronę o nas. W opisie firmy umieść swoją misję, wizję, cel, napisz, kogo zapraszasz do współpracy. Przygotuj podstronę kontakt – podaj numer telefonu, adres e-mail, adres, możesz umieścić tutaj formularz kontaktowy, mapkę Google z trasą dojazdu. Byłoby super, gdyby numer kontaktowy i adres poczty był klikalny (wtedy użytkownicy urządzeń mobilnych mogą zadzwonić do Ciebie korzystając z telefonu umieszczonego bezpośrednio na Twojej stronie www). Może wydawać Ci się to nielogiczne, że na samym początku piszemy podstronach o nas czy o kontakcie, jednak wiemy, że te podstrony często decydują o konwersji lub na nią wpływają. Źle zaprojektowana podstrona kontakt może znacząco obniżyć skuteczność działania strony internetowej. Elementy takie jak opis firmy mają duże znaczenie wizerunkowe i budują wiarygodność firmy. Wiele osób na podstronie kontakt pozostawia jedynie formularz kontaktowy, taki jak na poniższym obrazku. To niedobra praktyka, ograniczająca wykorzystanie możliwości strony.

strona internetowa elementy – formularz kontaktowy

Content na stronie internetowej

Najistotniejszym elementem z punktu widzenia użytkowników, jak i robotów Google jest content! Content to podstawa, warto poświęcić sporo czasu na jego przygotowanie. Na stronie powinny znaleźć się takie elementy jak:

  1. reklamowy tekst na stronie głównej, wprowadzający w ofertę, produkty, usługi, zawierający linkowanie wewnętrzne do konkretnych podstron, tekst powinien być opatrzony nagłówkiem, który określa, czym zajmuje się dana firma
  2. podstrony oferty z opisem usług lub opisem produktów, teksty na podstrony kategorii produktów w sklepie internetowym.
  3. zdjęcia i grafiki – one również tworzą content, o który należy zadbać, warto pamiętać o optymalizacji grafik na stronie www , teraz dzięki narzędziom graficznym dostępnym online możesz w prosty sposób stworzyć swoją identyfikację wizualną, np. korzystając z programu Canva – https://www.canva.com/
canva program do projektowania online
Canva – bezpłatny program projektowania graficznego online

Strona internetowa – elementy, które wpływają na konwersję

Tak naprawdę wszystkie drobne szczegóły wpływają na konwersję, mimo to możemy wyróżnić wśród nich elementy, które mają największą moc, są to tak zwane call to action. Czyli bezpośrednie sformułowania do klientów określające, jakiego rodzaju reakcji oczekujemy. CTA pozwalają poprowadzić użytkownika za rękę w konkretne miejsce.

Jeśli wciąż się zastanawiasz, czy Twoja strona www zawiera niezbędne elementy wpływające na dobry jej odbiór przez potencjalnych klientów oraz przez roboty Google, skontaktuj się z nami. Chętnie przyjrzymy się Twojej stronie i podpowiemy, jakie rozwiązania warto wdrożyć, by generować jeszcze większe zyski!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *