Gotowa integracja sklepu internetowego z hurtowniami oraz dropshipping ÔÇô czy to dobre rozwi─ůzanie?

Otworzenie sklepu internetowego wcale nie jest takie proste jak g┼éosz─ů reklamy platform sprzeda┼╝owych. Je┼Ťli zamierzasz otworzy─ç w┼éasny biznes w internecie, wiedz, ┼╝e czeka Ci─Ö ci─Ö┼╝ka praca i znacz─ůca inwestycja, kt├│rej zwrot zauwa┼╝ysz po d┼éu┼╝szym czasie. Nie wierz w cudowne has┼éa: sprzedawaj ju┼╝ dzi┼Ť!

Czy to dobre rozwi─ůzanie? Na blogu Kulturalne Rozmowy Sylwii Cegia┼éa znajdziesz 3 wywiady i 3 r├│┼╝ne opinie o dropshoppingu:: w┼éa┼Ťciciela hurtowni, producenta i osoby zajmuj─ůcej si─Ö marketingiem internetowym. W tej ostatniej roli wypowiedzia┼éa si─Ö nasza specjalistka SEM Aneta - link do artyku┼éu ÔÇťHurtownie dropshipping w Polsce ÔÇô nowoczesny spos├│b prowadzenia e-biznesu. Co musisz o nich wiedzie─ç?ÔÇŁ

B─ůd┼║ ┼Ťwiadomy, z jakiego rodzaju zadaniem b─Ödziesz si─Ö mierzy─ç, je┼Ťli zdecydujesz si─Ö na inwestycj─Ö w sklep internetowy zintegrowany z hurtowniami. Sprawd┼║ na co zwr├│ci─ç uwag─Ö zak┼éadaj─ůc MultiStore.

Sklep internetowy wymaga pracy i czasu

Cho─ç wszechobecna automatyzacja pozwala przyspieszy─ç pewne procesy i dzia┼éania, to wci─ů┼╝ nie mo┼╝e nas ona zast─ůpi─ç. Mimo mo┼╝liwo┼Ťci sprawnej instalacji i konfiguracji sklepu internetowego, a nawet mo┼╝liwo┼Ťci po┼é─ůczenia go z hurtowni─ů, nowe zadanie b─Ödzie wymaga┼éo Twojego stuprocentowego zaanga┼╝owania. Je┼Ťli Tw├│j sklep internetowy ma zapewni─ç Ci satysfakcjonuj─ůcy zysk, to wiedz, ┼╝e b─Ödzie to praca na ca┼éy etat z ewentualnymi nadgodzinami. Dlaczego?

Integracja sklepu z hurtowni─ů ÔÇô to tylko w pewnej cz─Ö┼Ťci dobre rozwi─ůzanie

Platformy sprzeda┼╝owe umo┼╝liwiaj─ů nam zbudowanie sklepu internetowego zintegrowanego z hurtowniami. Wystarczy zakupi─ç odpowiedni system i pobra─ç plik XML lub CSV z produktami, cenami, opisami i wdro┼╝y─ç masowy import bazy produktowej. W plikach tego typu znajduj─ů si─Ö zdj─Öcia, nazwy, szczeg├│┼éy produkt├│w. Wystarczy kilka klikni─Ö─ç i mamy zatowarowany sklep! Jeste┼Ťmy gotowi do obs┼éugi Klient├│w. Tylko, ┼╝e tych ostatnich brak. Co jest przyczyn─ů?

Algorytm Google - jakie tre┼Ťci lubi Google

Od d┼éu┼╝szego czasu g┼é├│wnym celem zmian w wyszukiwarce Google jest dostarczanie internautom wynik├│w jak najlepiej dopasowanych do ich zapyta┼ä, warto┼Ťciowych, unikalnych informacji, kt├│re na pewno zmieni─ů co┼Ť w ┼╝yciu odbiorc├│w. Je┼Ťli wi─Öc w setnym sklepie internetowym, pojawiaj─ů si─Ö produkty o bardzo korzystnych cenach, ale z tymi samymi opisami i informacjami, co w tych poprzednich, to Google, zgodnie ze swoj─ů filozofi─ů, nie mo┼╝e uzna─ç danego sklepu za warto┼Ťciowy. Nie b─Ödzie on zgodny z polityk─ů nowo┼Ťci, atrakcyjno┼Ťci, unikalno┼Ťci. Dlatego te┼╝ wszystkie opisy produkt├│w, opisy kategorii, nale┼╝y w sklepie zmieni─ç ÔÇô zindywidualizowa─ç, inaczej zostan─ů one okre┼Ťlone jako duplikacja tre┼Ťci.

Sklep z integracj─ů z hurtowni─ů online w kampaniach Google Adwords

Mo┼╝emy jednak zdecydowa─ç si─Ö na inny model dzia┼éania. Tworzymy sklep internetowy z integracj─ů z r├│┼╝nymi hurtowniami. Pobieramy produkty, opisy, zdj─Öcia. Nie walczymy o dobre pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego. Decydujemy si─Ö na inwestycj─Ö w kampanie Adwords i dzia┼éania w social mediach. Promujemy wybrane produkty. Walczymy cen─ů. Koszt konwersji w kampanii Adwords na produkty najbardziej po┼╝─ůdane w danym momencie b─Ödzie znacz─ůcy. Maj─ůc ustawion─ů ma┼é─ů mar┼╝─Ö, mo┼╝e nam si─Ö to wcale nie op┼éaca─ç. Wynik jako┼Ťci kampanii zale┼╝y m.in. od strony docelowej ÔÇô aby zawalczy─ç o dobre pozycje w wynikach kampanii p┼éatnych nale┼╝y dostosowa─ç tekst na stronie, zawrze─ç w opisie produkt├│w s┼éowa kluczowe. Wszystkie te elementy wymagaj─ů dopracowania.

Sprzeda┼╝ w sklepie internetowym, a unikalne tre┼Ťci

Opr├│cz pokazania produktu w p┼éatnych wynikach wyszukiwania lub kampaniach promocyjnych w mediach spo┼éeczno┼Ťciowych, trzeba pomy┼Ťle─ç o sprzeda┼╝y i dostosowaniu sklepu do potrzeb u┼╝ytkownik├│w. Czy znany wszystkim Kowalski klikaj─ůc reklam─Ö danego produktu zdecyduje si─Ö na jego zakup bez rozejrzenia si─Ö dooko┼éa? Sklep internetowy musi wzbudza─ç zaufanie, poczucie, ┼╝e sklep ten jest tworzony przez ludzi, a nie roboty. Czu─ç, ┼╝e kto┼Ť z drugiej strony czeka na nasze zam├│wienie i w razie problem├│w odpowie na nasze pytania. Dlatego, je┼Ťli przy bia┼éej bawe┼énianej bluzce, w produktach polecanych znajdziemy tarcze hamulcowe do roweru trekkingowego, zw─ůtpimy, czy to na pewno nie ÔÇ×robota robot├│wÔÇŁ.

Opis produktu dzia┼éa na internaut├│w jak rozmowa ze sprzedawc─ů. Powinien on odpowiada─ç na pytania, jakie mog─ů zada─ç zainteresowani. Dzi─Öki opisowi powinni┼Ťmy poczu─ç oferowan─ů rzecz, mie─ç wra┼╝enie, ┼╝e znamy produkt bardzo dobrze i wiemy, na co si─Ö decydujemy. Najcz─Ö┼Ťciej opisy produkt├│w w hurtowniach s─ů kr├│tkie, ma┼éo barwne i niedopasowane do potrzeb konsument├│w. Ale i tak najwi─Ökszym problemem jest ich ci─ůg┼ée powielanie przez najr├│┼╝niejsze sklepy internetowe.

5 rzeczy, kt├│re nale┼╝y wzi─ů─ç pod uwag─Ö wybieraj─ůc hurtowni─Ö dropshipping lub gotow─ů integracj─Ö sklepu z hurtowniami

Je┼Ťli mimo wszystko decyzja o otwarciu takiego sklepu jest ju┼╝ w trakcie realizacji, pami─Ötaj, by:

  • Wybra─ç taki system integracji, w kt├│rym mo┼╝na r─Öcznie edytowa─ç produkty i kategorie, tworzy─ç unikalne opisy i r─Öcznie zarz─ůdza─ç stanami magazynowymi (najcz─Östszy problem to automatyczne aktualizacje, kt├│re usuwaj─ů ustawienia r─Öczne);
  • Logicznie u┼éo┼╝y─ç ofert─Ö, dopasowa─ç kategorie produkt├│w oraz produkty powi─ůzane do potrzeb u┼╝ytkownik├│w;
  • Zadba─ç o usuni─Öcie duplikacji tre┼Ťci z opis├│w produkt├│w i kategorii ÔÇô lepiej mie─ç mniejszy sklep, ale dopracowany, ni┼╝ wype┼énion─ů produktami, niewidoczn─ů platform─Ö;
  • Zaprojektowa─ç sklep zgodnie z zasadami u┼╝yteczno┼Ťci (User Experience) ÔÇô zaprojektowa─ç szybk─ů i bezproblemow─ů ┼Ťcie┼╝k─Ö konwersji, umo┼╝liwi─ç u┼╝ytkownikom filtrowanie produkt├│w wed┼éug najcz─Ö┼Ťciej wskazywanych parametr├│w (cena, wielko┼Ť─ç, kolor);
  • Opracowa─ç strategi─Ö marketingow─ů, spos├│b komunikacji z Klientem, mo┼╝liwe drogi dotarcia do odbiorc├│w i wygospodarowa─ç bud┼╝et na kampanie promocyjne i dzia┼éania SEO.

Je┼Ťli chcesz dowiedzie─ç si─Ö wi─Öcej o sklepach internetowych i widoczno┼Ťci w internecie, skontaktuj si─Ö z nami!

FB Behance twitter Instagram