Gotowa integracja sklepu internetowego z hurtowniami oraz dropshipping – czy to dobre rozwiązanie?

Otworzenie sklepu internetowego wcale nie jest takie proste jak głoszą reklamy platform sprzedażowych. Jeśli zamierzasz otworzyć własny biznes w internecie, wiedz, że czeka Cię ciężka praca i znacząca inwestycja, której zwrot zauważysz po dłuższym czasie. Nie wierz w cudowne hasła: sprzedawaj już dziś!

Czy to dobre rozwiązanie? Na blogu Kulturalne Rozmowy Sylwii Cegiała znajdziesz 3 wywiady i 3 różne opinie o dropshoppingu:: właściciela hurtowni, producenta i osoby zajmującej się marketingiem internetowym. W tej ostatniej roli wypowiedziała się nasza specjalistka SEM Aneta - link do artykułu “Hurtownie dropshipping w Polsce – nowoczesny sposób prowadzenia e-biznesu. Co musisz o nich wiedzieć?

Bądź świadomy, z jakiego rodzaju zadaniem będziesz się mierzyć, jeśli zdecydujesz się na inwestycję w sklep internetowy zintegrowany z hurtowniami. Sprawdź na co zwrócić uwagę zakładając MultiStore.

Sklep internetowy wymaga pracy i czasu

Choć wszechobecna automatyzacja pozwala przyspieszyć pewne procesy i działania, to wciąż nie może nas ona zastąpić. Mimo możliwości sprawnej instalacji i konfiguracji sklepu internetowego, a nawet możliwości połączenia go z hurtownią, nowe zadanie będzie wymagało Twojego stuprocentowego zaangażowania. Jeśli Twój sklep internetowy ma zapewnić Ci satysfakcjonujący zysk, to wiedz, że będzie to praca na cały etat z ewentualnymi nadgodzinami. Dlaczego?

Integracja sklepu z hurtownią – to tylko w pewnej części dobre rozwiązanie

Platformy sprzedażowe umożliwiają nam zbudowanie sklepu internetowego zintegrowanego z hurtowniami. Wystarczy zakupić odpowiedni system i pobrać plik XML lub CSV z produktami, cenami, opisami i wdrożyć masowy import bazy produktowej. W plikach tego typu znajdują się zdjęcia, nazwy, szczegóły produktów. Wystarczy kilka kliknięć i mamy zatowarowany sklep! Jesteśmy gotowi do obsługi Klientów. Tylko, że tych ostatnich brak. Co jest przyczyną?

Algorytm Google - jakie treści lubi Google

Od dłuższego czasu głównym celem zmian w wyszukiwarce Google jest dostarczanie internautom wyników jak najlepiej dopasowanych do ich zapytań, wartościowych, unikalnych informacji, które na pewno zmienią coś w życiu odbiorców. Jeśli więc w setnym sklepie internetowym, pojawiają się produkty o bardzo korzystnych cenach, ale z tymi samymi opisami i informacjami, co w tych poprzednich, to Google, zgodnie ze swoją filozofią, nie może uznać danego sklepu za wartościowy. Nie będzie on zgodny z polityką nowości, atrakcyjności, unikalności. Dlatego też wszystkie opisy produktów, opisy kategorii, należy w sklepie zmienić – zindywidualizować, inaczej zostaną one określone jako duplikacja treści.

Sklep z integracją z hurtownią online w kampaniach Google Adwords

Możemy jednak zdecydować się na inny model działania. Tworzymy sklep internetowy z integracją z różnymi hurtowniami. Pobieramy produkty, opisy, zdjęcia. Nie walczymy o dobre pozycje w wynikach wyszukiwania organicznego. Decydujemy się na inwestycję w kampanie Adwords i działania w social mediach. Promujemy wybrane produkty. Walczymy ceną. Koszt konwersji w kampanii Adwords na produkty najbardziej pożądane w danym momencie będzie znaczący. Mając ustawioną małą marżę, może nam się to wcale nie opłacać. Wynik jakości kampanii zależy m.in. od strony docelowej – aby zawalczyć o dobre pozycje w wynikach kampanii płatnych należy dostosować tekst na stronie, zawrzeć w opisie produktów słowa kluczowe. Wszystkie te elementy wymagają dopracowania.

Sprzedaż w sklepie internetowym, a unikalne treści

Oprócz pokazania produktu w płatnych wynikach wyszukiwania lub kampaniach promocyjnych w mediach społecznościowych, trzeba pomyśleć o sprzedaży i dostosowaniu sklepu do potrzeb użytkowników. Czy znany wszystkim Kowalski klikając reklamę danego produktu zdecyduje się na jego zakup bez rozejrzenia się dookoła? Sklep internetowy musi wzbudzać zaufanie, poczucie, że sklep ten jest tworzony przez ludzi, a nie roboty. Czuć, że ktoś z drugiej strony czeka na nasze zamówienie i w razie problemów odpowie na nasze pytania. Dlatego, jeśli przy białej bawełnianej bluzce, w produktach polecanych znajdziemy tarcze hamulcowe do roweru trekkingowego, zwątpimy, czy to na pewno nie „robota robotów”.

Opis produktu działa na internautów jak rozmowa ze sprzedawcą. Powinien on odpowiadać na pytania, jakie mogą zadać zainteresowani. Dzięki opisowi powinniśmy poczuć oferowaną rzecz, mieć wrażenie, że znamy produkt bardzo dobrze i wiemy, na co się decydujemy. Najczęściej opisy produktów w hurtowniach są krótkie, mało barwne i niedopasowane do potrzeb konsumentów. Ale i tak największym problemem jest ich ciągłe powielanie przez najróżniejsze sklepy internetowe.

5 rzeczy, które należy wziąć pod uwagę wybierając hurtownię dropshipping lub gotową integrację sklepu z hurtowniami

Jeśli mimo wszystko decyzja o otwarciu takiego sklepu jest już w trakcie realizacji, pamiętaj, by:

  • Wybrać taki system integracji, w którym można ręcznie edytować produkty i kategorie, tworzyć unikalne opisy i ręcznie zarządzać stanami magazynowymi (najczęstszy problem to automatyczne aktualizacje, które usuwają ustawienia ręczne);
  • Logicznie ułożyć ofertę, dopasować kategorie produktów oraz produkty powiązane do potrzeb użytkowników;
  • Zadbać o usunięcie duplikacji treści z opisów produktów i kategorii – lepiej mieć mniejszy sklep, ale dopracowany, niż wypełnioną produktami, niewidoczną platformę;
  • Zaprojektować sklep zgodnie z zasadami użyteczności (User Experience) – zaprojektować szybką i bezproblemową ścieżkę konwersji, umożliwić użytkownikom filtrowanie produktów według najczęściej wskazywanych parametrów (cena, wielkość, kolor);
  • Opracować strategię marketingową, sposób komunikacji z Klientem, możliwe drogi dotarcia do odbiorców i wygospodarować budżet na kampanie promocyjne i działania SEO.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o sklepach internetowych i widoczności w internecie, skontaktuj się z nami!

FB Behance twitter Instagram