Najważniejsze podobieństwa i różnice między Google Ads i Facebook Ads – poznaj najpopularniejsze systemy reklamowe

Google Ads i Facebook Ads są do siebie bardzo podobne pod wieloma względami. Przede wszystkim są dwoma największymi internetowymi systemami reklamowymi opartymi na promocji w najpopularniejszych na świecie serwisach: wyszukiwarce Google i portalu społecznościowym Facebook. Zarówno Google Ads i Facebook Ads są stale rozwijane i ciągle pojawiają się w nich nowe udoskonalenia. Oba te narzędzia dają też podobne możliwości w zakresie doboru kryteriów wyświetlania reklamy – możemy samodzielnie ustalić zasięgi i target, dzięki czemu reklamy są precyzyjne i docierają tylko do odbiorców, na których nam zależy i którzy z dużym prawdopodobieństwem klikną w link. Inną ich cechą wspólną jest identyczny model rozliczeń, PPC (pay per click), w którym płacimy za kliknięcia w reklamę, a nie za jej wyświetlenie.

Najważniejsze podobieństwa i różnice między Google Ads i Facebook Ads

Do najważniejszych należy oczywiście dostępność reklam. W przypadku Facebook Ads reklama może się wyświetlić jedynie zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikom serwisu – choć jest ich ponad 2,5 mld, to nie są to jednak wszyscy użytkownicy internetu. Facebook stanowi zamkniętą platformę reklamową. Natomiast w Google Ads reklama wyświetla się wszystkim internautom korzystającym z wyszukiwarki, a żeby z niej skorzystać, nie trzeba zakładać konta, więc reklamy mogą być wyświetlane praktycznie wszystkim użytkownikom internetu. Inna znacząca różnica to strategia reklamowa. Google Ads stara się wychodzić naprzeciw potrzebom konsumentów wyświetlając im reklamy produktów i usług adekwatnych do ich zapytań. Z kolei w Facebook Ads reklama jest z reguły bardziej intruzywna, pojawia się wśród interesujących nas informacji o naszych znajomych i powiadomień ze stron, które polubiliśmy, z nadzieją, że ją też polubimy. Mimo tych znaczących, wydawać by się mogło, różnic, kampanie Facebook Ads i Google Ads generują współczynnik konwersji na zbliżonym poziomie przy zbliżonym budżecie.

Google Ads czy Facebook Ads – co będzie lepsze dla Twojego biznesu?

Aby dobrać odpowiednie dla naszych potrzeb narzędzie marketingowe, powinniśmy najpierw przygotować strategię marketingową, a żeby to zrobić, musimy odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań:
– Jaki cel chcielibyśmy osiągnąć?
– Jaki budżet możemy przeznaczyć na reklamę?
– Jaka jest nasza grupa docelowa?

Dopiero po szczegółowej analizie naszych oczekiwań, budżetu i przede wszystkim potencjalnych klientów, będziemy mogli podjąć decyzję, z którego narzędzia marketingowego skorzystać. Zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads potrafią przynieść naprawdę dobre efekty, ale które z tych narzędzi sprawdzi się najlepiej w naszym wypadku? Wszystko zależy od tego, czego potrzebujemy. Musimy też wiedzieć, czego potrzebuje nasz klient – tylko jeśli dobrze go poznamy i precyzyjnie określimy jego potrzeby konsumenckie, będziemy mogli dobrać odpowiednią kampanię na odpowiedniej platformie. To podstawa każdego działania marketingowego, bez względu na to, czy prowadzimy je w internecie, czy poza nim. Trzeba pamiętać w Google Ads reklama nastawiona jest głównie na dostarczanie klientom interesujących ich ofert, dlatego jeśli inwestując w reklamę liczymy na zwiększenie sprzedaży, najlepiej wybrać właśnie Google Ads. Natomiast w Facebook Ads reklama zwykłego typu odbierana jest niekiedy negatywnie, w przeciwieństwie do kampanii wizerunkowych, które spotykają się z pozytywnymi reakcjami. Jeśli więc zależy nam głównie na zwiększeniu rozpoznawalności marki i wykreowaniu jej pozytywnego wizerunku, lepszym wyborem będzie Facebook Ads.

Znacie już podobieństwa i różnice między Google Ads i Facebook Ads – które narzędzie wybrać? A czy w ogóle trzeba wybierać? W niektórych przypadkach rzeczywiście skuteczny może się okazać tylko jeden z tych kanałów komunikacji z klientem, ale nie zawsze. Choć powszechnie uważa się, że Facebook Ads to lepsza lub gorsza alternatywa dla Google Ads, tak naprawdę jedno nie wyklucza drugiego. Wręcz przeciwnie, często oba te narzędzia marketingu internetowego stanowią doskonałe wzajemne uzupełnienie. Jeśli zależy nam na możliwie najwyższej skuteczności, powinniśmy skorzystać z obu.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *