Geo Sitemap – pozycjonowanie firm działających lokalnie

Jednym z istotnych faktów jakie powinna mieć każda strona WWW  i o czym powinniśmy bezwzględnie pamiętać przy projektowaniu stron internetowych jest mapa strony. Przypomnimy, iż w poprzednim artykule pisaliśmy, iż dzięki niej nasza strona jest łatwiej i szybciej indeksowana w wyszukiwarkach.

Niewiele jednak firm zajmujących się projektowaniem stron www zdaje sobie sprawę z istnienia geograficznego odpowiednika sitemap – Geo Sitemap.

W niniejszym artykule znajdziecie informacje co kryje się pod słowem geo sitemap, jaki ma wpływ ma na naszą pozycję w wyszukiwarkach i jak samemu stworzyć taki kod i dodać go do naszej strony.

Co dokładnie oznacza Geo Sitemap?

Google Maps umiejscawiane są w górnej części lokalnych wyników wyszukiwania. Są skutecznym narzędziem promocyjnym dla firm działających lokalnie jak np. zakłady fryzjerskie, salony dentystyczne, przychodnie medyczne, serwisy samochodowe, szwalnie, restauracje, itp,

Technicznie Google Geo Sitemaps jest rozszerzeniem protokołu Google Sitemap, pozwalającym na publikowanie danych geograficznych w powiązaniu z mapą strony. Strona staje się wtedy widoczna dla wyszukiwarki w Google Earth i Google Maps. Za pomocą Geo Sitemaps można przekazać informacje geograficzne bezpośrednio do Googlebota.

Co możemy zyskać dzięki pozycjonowaniu na Geo Sitemap?

Za pomocą Geo SiteMap możemy zyskać dodatkowy ruch z Google Maps i Google Earth. Zastosowanie tej dodatkowej mapy strony powinno być istotne przede wszystkim dla firm, których działalność oparta jest na rynku lokalnym i pokazują się w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Tworzenie map witryn geograficznych Geo Sitemap

Pierwszy krok to zarejestrowanie się w Google i dodanie nowego miejsca do map Google. Informacje jakie należy wpisać to:

1. Nazwy firmy

2. Dane firmy – miejsce działalności, telefon kontaktowy, godziny otwarcia, zdjęcia.

3. Opis firmy – krótki opis na 200 znaków

4. Kategorie – należy wybrać tylko kategorie zgodne z prowadzoną przez nas działalnością.

5. Zdjęcia i filmy – warto dodać kilka zdjęć dotyczących firmy, usług, produktów. Najlepiej wgrać przygotowane zdjęcia na serwer zewnętrzny umożliwiający ich tagowanie. Po wgraniu zdjęć należy dodać do nich tag, opis, komentarz.

6. Dodatkowe szczegóły – dodajmy tutaj linki do katalogów firm z naszym wpisem oraz firmowych kont facebook czy google+ jeśli takowe posiadamy. Jeśli dopiero tworzymy nasz wpis można to zrobić później.

Dodanie kodu do strony

W przypadku mapy witryny geograficznej stosowany jest protokół Sitemaps wraz z dodatkowymi tagami związanymi z danymi geograficznymi, zdefiniowanymi poniżej. Utworzony plik mapy witryny możesz przesłać do Google tak samo jak ogólną mapę witryny internetowej. Poniżej przedstawiono przykładowy wpis w mapie witryny geograficznej, w którym użyto tagów związanych z danymi geograficznymi:

<urlset xmlns=”http://www.sitemaps.org/schemas/sitemap/0.9″
xmlns:geo=”http://www.google.com/geo/schemas/sitemap/1.0″>
<url>
<loc>http://www.example.com/pobieranie?format=kml</loc>
<geo:geo>
<geo:format>kml</geo:format>
</geo:geo>
</url>
<url>
<loc>http://www.example.com/pobieranie?format=georss</loc>
<geo:geo>
<geo:format>georss</geo:format>
</geo:geo>
</url>
</urlset>

Definicje tagów związanych z danymi geograficznymi

<geo:format> – Wielkość liter nie ma znaczenia. Określa format zawartości związanej z danymi geograficznymi. Na przykład „kml” lub „georss”.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *