Nowa reklama tekstowa Expanded Text Ads (ETA) 2.0 w Google AdWords

Nowa, ulepszona wersja reklam tekstowych jest już dostępna dla wszystkich użytkowników kont Ads (AdWords). ETA, czyli Expanded Text Ads zostały stworzone w celu poprawy widoczności przekazu w mobilnych wynikach wyszukiwania, poprzez wydłużenie nagłówka oraz tekstu opisu. Reklamy rozszerzone są zoptymalizowane pod kątem rozmiarów ekranów najbardziej popularnych smartfonów. Nie ma konieczności tworzenia osobnych reklam na urządzenia mobilne.

Na czym polega zmiana Expanded Text Ads?

  • Expanded Text Ads , to format, który jest 2 razy bardziej obszerny niż obecne, standardowe reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google. Reklama tekstowa ETA składa się obecnie z dwóch nagłówków zamiast jednego. Każdy z nich może mieć max. 30 znaków. Nagłówki wyświetlają się obok siebie i są oddzielone myślnikiem.
  • Zamiast 2 linijek tekstu jest jedna, ale umożliwia ona wpisanie tekstu reklamowego o długości aż do 80 znaków.
  • Nie ma konieczności wpisywania wyświetlanego adresu URL. Domena wyświetlanego adresu URL jest oparta na domenie końcowego adresu URL. Dodatkowo możemy dołączyć do wyświetlanego adresu URL jedno lub dwa nowe pola „ścieżka”. Te pola są dodawane do wyświetlanego adresu URL po nazwie domeny, mogą zawierać tekst, który poinformuje użytkowników wyświetlających reklamę, gdzie trafią po jej kliknięciu.

Zachęcam do szybkiego wprowadzenia tych zmian. Współczynniki CTR reklam ETA są obecnie wyższe od zwykłych reklam tekstowych, rozszerzone reklamy lepiej prezentują się w wyszukiwarce (zarówno na desktop, jak i na mobile) i bardziej przyciągają uwagę od standardowych reklam konkurencji. Dzięki wprowadzeniu zmian przez moment możemy zyskać przewagę nad innymi reklamodawcami.