Pozycjonowanie a sprzedaż

Efektywnym sposobem promocji firmy, nowych marek, produktów bądź usług w Internecie jest pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach. Pomaga ono nie tylko w osiągnięciu większej liczby Klientów a co za tym idzie dochodów ale także służy poprawie wizerunku firmy w Internecie. Czy pozycjonowanie wpływa na sprzedaż? Sprawdź!

W zależności od celu jaki chcemy osiągnąć, a więc czy wzrost sprzedaży czy poprawa prestiżu firmy w sieci należy obrać odpowiednią strategię działania. Każdemu z tych celów powinna być podporządkowana odpowiednia strategia działań.

Pozycjonowanie a sprzedaż

Pozycjonowanie – sprzedaż, cele, realizacja

Pozycjonowanie stron internetowych ma na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwarek na frazy kluczowe. Skuteczność tych działań jest mierzona pozycją strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Aby taki efekt uzyskać należy sprawić, aby strona była wiarygodna, godna zaufania dla wyszukiwarki, a przez to warta uwzględnienia – jeśli nie na pierwszej, to chociaż w top 10 w wynikach wyszukiwania. Działania, które temu służą to przede wszystkim zbudowanie sieci linków prowadzących do strony, optymalizacja kodu strony pod kątem wyszukiwarek, wyznaczenie optymalnych fraz kluczowych, korekta tekstów na stronie pod kątem SEO (SEO Copywriting), poprawne oznaczenie plików graficznych i video, poprawa funkcjonalności strony oraz wiele innych czynności.

Strategia SEO – wzrost sprzedaży

Jednym z głównych celów pozycjonowania jest wzrost sprzedaży poprzez zdobycie nowych Klientów. W przypadku sprzedażowej strategii SEO frazy kluczowe muszą być bardzo dokładnie przemyślane. Nie powinny być to frazy zbyt ogólne jak np. firma reklamowa z Torunia chciałaby pozycjonować frazy kurtki, t-shirty, czapki. Wiadomo jednak, że główną usługę jaką świadczy to sitodruk, haft, produkcja odzieży promocyjnej. Tak więc efekty pozycjonowania mogą być niskie z uwagi na długi czas wypozycjonowania takich fraz oraz z uwagi na małą skuteczności trafienia do osób zainteresowanych konkretną usługą.  Mimo, że ruch na stronie będzie większy, może on nie przynieść spodziewanych zysków. Jeśli więc chodzi o strategię SEO, która ma na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży, warto zastosować pozycjonowanie szerokie i zadbać o widoczność strony na frazy typu long tail.

Inną istotną rzeczą w pozycjonowania pod kątem zwiększenia sprzedaży jest tytuł strony oraz metatagi. W wielu przypadkach te kilka słów decyduje o tym, czy internauta wejdzie na naszą stronę, czy też stronę konkurencji. W przypadku firm, które zaimplementowały profesjonalne SEO sprzedażowe, teksty w metatagach nie różnią się zbytnio od klasycznych sloganów reklamowych.

Pozycjonowanie long tail

Pozycjonowanie „long tail”  polega na odpowiednim doborze fraz wielowyrazowych (np. „wytyczanie granic działek Andrespol”, „leczenie depresji Łódź”). Tak więc optymalnym rozwiązaniem jest łączenie słów będących kombinacją usługi i produktu.  Pozycjonowanie long tail jest bardzo efektywne w przypadku firm, dla których Internet jest jedynym lub jednym z najważniejszych kanałów pozyskiwania nowych Klientów. W przypadku sklepów internetowych i firm usługowych pozycjonowanie „long tail” przynosi najlepsze rezultaty.

Na podstawie doświadczenia możemy stwierdzić, że pozycjonowanie łączne na dwie frazy „stomatolog łódź” oraz „wybielanie zębów Łódź” przyniesie lepsze efekty sprzedażowe, niż pozycjonowanie na ogólną frazę „stomatolog” czy „wybielanie zębów”.  Obserwując zachowania internautów, można zauważyć, że użytkownicy wpisujący ogólną frazę kluczową w wyszukiwarce, już po chwili doprecyzowują swoje poszukiwania (lub wybierają podpowiedź wyszukiwarki). Jest to spowodowane nadmiarem wyników, które nie zawsze spełniają ich oczekiwania. Ten chaos i szum informacyjny zmusza ich do poszukiwania konkretnego wyniku. Często internauci poszukują także konkretnych produktów (za pomocą opcji „kopiuj – wklej”).

Eksperci wskazują, że strategię SEO sprzedażową warto połączyć z kampanią linków sponsorowanych Ads (Adwords). Dobre zsynchronizowanie obu tych kampanii daje rewelacyjne efekty w zakresie wzrostu sprzedaży.

Strategia SEO – Rozpoznawalność marki i jej prestiż

Strategia SEO wizerunkowa ma na celu sprawić, aby strona wyświetlana była w wynikach wyszukiwarki na pozycji od 1-5 tzw. TOP 5 na kilka ogólnych fraz kluczowych. Znalezienie się wśród największych potentatów w branży skutecznie podnosi prestiż oraz buduje wizerunek jako solidnej i sprawdzonej firmy. Strategia ta odpowiednia jest dla dużych firm wiąże się bowiem z dużymi kosztami. Eksperci szacują, że na przykład wejście do TOP 3 w przypadku takich ogólnych fraz jak „kredyty” czy „ubezpieczenia”, wiąże się z inwestycją rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych oraz długim okresem wytężonej pracy.

Podsumowanie

Dzięki dobrze opracowanej strategii SEO, firmy mogą osiągać postawione przed sobą cele. Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest usługą mierzalną – można zbadać pozycje w wyszukiwarce, ilość wejść na stronę, czas spędzony na stronie, zastosować geolokalizację, a przede wszystkim zaobserwować wzrost dochodów. Jeżeli chodzi o koszty związane z pozycjonowaniem to są one dużo tańsze od tradycyjnych form promocji (ulotki, kolportaż, reklama w radio, gazetach, itp.).

Coraz więcej klientów szuka produktów i usług w Internecie. Dlatego pozwól się im znaleźć. Pamiętaj Twoja strona pracuje dla Ciebie 24h nawet wtedy, kiedy śpisz.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *