Do czego służy Ads Express, komu może się przydać i jakie są jego zalety?

Ads Express, jak sama nazwa sugeruje, służy do tworzenia szybkich reklam w wyszukiwarce Google, mapach Google i innych serwisach powiązanych z tym internetowym gigantem. Mówiąc w skrócie, to po prostu uproszczona wersja Google Ads, usługi przeznaczonej dla firm, które działają na dużym obszarze i chcą dotrzeć ze swoją reklamą do jak największej liczby odbiorców w całym kraju – system ten daje im nie tylko taką sposobność, ale też szeroki zakres możliwości konfiguracji i kontrolowania swoich kampanii reklamowych. Ads Express natomiast powstało z myślą o małych i średnich firmach działających na rynku lokalnym (sklepy budowlane, gabinety kosmetyczne, zakłady fryzjerskie itp.), które chciałyby łatwo i szybko poprawić swoją widoczność w sieci, ale nie mają zbyt dużej wiedzy na ten temat ani umiejętności pozwalających na skuteczne wykorzystanie wszystkich opcji i funkcji, jakie oferuje Google Ads. Z usługi tej korzystają więc najczęściej osoby, które nie chcą lub nie potrafią samodzielnie zarządzać o wiele bardziej zaawansowanymi narzędziami reklamy, co nie znaczy, że jest ona mniej efektywna. Ograniczenie zasięgów i zredukowanie dostępnych opcji do niezbędnego minimum pozwala na tworzenie reklam idealnie dopasowanych do potrzeb mniejszych, lokalnych przedsiębiorstw i osiągnięcie dokładnie takiego efektu, jakiego oczekują.

Na czym polega fenomen Ads Express? Popularność, jaką zdobyło to narzędzie, jest przede wszystkim zasługą prostego, intuicyjnego interfejsu oraz łatwej obsługi kampanii reklamowych opartej na częściowej automatyzacji wykorzystującej mechanizmy sztucznej inteligencji - dzięki temu wielu opcji i funkcji nie musimy ustawiać samodzielnie, robi to za nas program. To duża oszczędność czasu, ale Ads Express oszczędza nie tylko czas. W porównaniu z Google Ads usługa ta stanowi nie tylko mniej wymagającą, lecz również o wiele tańszą alternatywę, a co za tym idzie – pozwala zaoszczędzić pieniądze, na których nadmiar małe, szczególnie początkujące firmy zwykle nie mogą narzekać. Dużą zaletą Ads Express jest również to, że możesz dotrzeć do swoich odbiorców, nawet jeśli nie posiadasz własnej strony internetowej – wystarczy wizytówka Google Moja Firma.

Jak założyć konto w Ads Express i jak je skutecznie wykorzystać?

Ponieważ idea Ads Express polega na maksymalnym uproszczeniu wszelkich działań związanych z tworzeniem kampanii reklamowych, założenie konta i jego konfiguracja również są bardzo proste - można to zrobić w zaledwie kwadrans. Rejestracja wygląda podobnie jak we wszystkich innych serwisach internetowych – trzeba podać nazwę użytkownika, hasło, adres e-mail itd. Natomiast konfiguracja sprowadza się w zasadzie do kilku prostych kroków: wyboru firmy, którą chcemy rozreklamować, określeniu celu, jaki ma osiągnąć kampania, oraz ustaleniu średniego dziennego lub maksymalnego miesięcznego budżetu. Całą resztę system robi automatycznie odpowiednio dopasowując i dostosowując wszystkie parametry, wybierając właściwe słowa kluczowe adekwatne do profilu firmy i podpowiadając witryny, w których reklama może się wyświetlać. To znacznie ułatwia cały proces tworzenia kampanii reklamowej, a jednocześnie nie ujmuje im skuteczności.

Tworząc reklamę w Ads Express warto pamiętać o tym, że jej treść powinna być merytoryczna i zachęcająca do kliknięcia w link. Dobrym pomysłem jest zainteresowanie internautów ofertą specjalną lub atrakcyjną promocją – to również może skłonić ich do podjęcia działania, przejścia na stronę i skorzystania ze zniżki. Jeśli chcesz, masz możliwość stworzenia więcej niż jednej kampanii. Możesz w ten sposób zwiększyć szanse na zdobycie klientów, ale tylko pod warunkiem, że zamiast powielać jeden schemat postawisz na różnorodność i unikalność każdej z reklam. Ads Express sam zadba o to, aby Twoje reklamy były wyświetlane w serwisach Google tak często, jak to tylko możliwe bez przekraczania ustalonego budżetu. Pozwoli Ci też śledzić efekty tych działań dając dostęp do statystyk i raportów o ich skuteczności, nawet na tablecie i smartfonie.

Jeśli masz niedużą, jedno- lub kilkuosobową firmę, Ads Express to rozwiązanie dla Ciebie. Z jego pomocą zwiększysz rozpoznawalność swojej marki i trafisz z ofertą do osób, które potencjalnie mogą być nią zainteresowane. Wiele narzędzi marketingowych umożliwia osiągnięcie podobnych efektów, ale nie tak niskim nakładem kosztów i pracy. Poza tym tylko szybka i skuteczna reklama w Google, na jaką pozwala Ads Express, zagwarantuje Ci dotarcie do odbiorców Twoich produktów lub usług w ekspresowym tempie.

FB Behance twitter Instagram