Dlaczego Google Ads i social media są tak ważne dla Twojego biznesu?

Wykorzystanie internetowych narzędzi reklamy i promocji, takich jak Google AdWords (znane teraz pod nazwą Google Ads), a obecnie również mediów społecznościowych, ze szczególnym uwzględnieniem facebooka, wielu firmom przyniosło rozpoznawalność, zapewniło klientów i zagwarantowało wzrost sprzedaży, słowem: pomogło odnieść sukces. Dużą zaletą takich narzędzi jest fakt, że wykorzystują bardzo popularne i chętnie odwiedzane przez internautów strony – z serwisów Google, zwłaszcza wyszukiwarki internetowej, map i YouTube’a, podobnie jak z facebooka, korzysta kilkanaście milionów Polaków. Nigdy jeszcze nie było tak łatwego sposobu, by dotrzeć do tak dużej rzeszy ludzi. Ale nie tylko zasięgi są ważne w przypadku marketingu internetowego.

Internet rządzi się trochę innymi prawami niż radio czy telewizja. Tutaj reklama nie ma tak ograniczonej formy, a to daje jej duże pole do popisu. Może ona wybierać spośród najróżniejszych formatów, może być elastyczna i ciągle się zmieniać, może być bardziej swobodna i nieskrępowana, może nawet szokować i wzbudzać kontrowersje. Może być też bardziej subtelna, nienachlana, niekiedy bywa nawet niezauważalna, a mimo to wciąż jest efektywna. Dlatego do reklam internetowych odbiorcy nie podchodzą tak negatywnie jak do reklam telewizyjnych, które – jak wiadomo – nigdy nie cieszyły się i wciąż nie cieszą zbytnią popularnością. Bardzo istotny jest też fakt, że reklama w mediach społecznościowych zapewnia nie tylko możliwość przekazania komunikatu odbiorcy, ale także pozwala na interakcję z nim. Internauta może klikając w link wejść na Twoją stronę, zadać pytanie, zostawić komentarz czy wziąć udział w konkursie. Co równie ważne, takie rozwiązania nie są kosmiczne drogie. Oczywiście kosztują, ale o wiele mniej niż klasyczne reklamy w tradycyjnych środkach przekazu, np. w telewizji. Jednocześnie potrafią być od nich skuteczniejsze, a już na pewno są chętniej akceptowane.

Na czym polega skuteczność systemów reklamowych Google Ads i social media?

Aby zaznaczyć swoją obecność w Internecie i dotrzeć do odbiorców, na którym nam zależy, nie wystarczy założyć stronę WWW, wypełnić ją wartościową treścią i dorzucić promocję na zachętę. Nie wystarczy też pozycjonowanie. Oczywiście SEO to podstawa i pierwszy krok, dzięki któremu dasz się zauważyć w sieci, ale co dalej? Dzięki pozycjonowaniu internauci dowiedzą się o istnieniu Twojej firmy, ale to jeszcze nie znaczy, że będą zainteresowani Twoją ofertą. Owszem, ludzie Cię znajdą, jak Ty jednak znajdziesz wśród nich potencjalnych klientów i zainteresujesz ich tym, co masz do zaoferowania? W tym właśnie pomogą Ci systemy reklamowe facebooka i Google. Serwisy te są tak efektywne nie tylko dlatego, że stanowią doskonały kanał komunikacji z klientami, ale też dlatego, że pozwalają dotrzeć z przekazem do odpowiedniej grupy docelowej, czyli ludzi, których interesuje dana tematyka i którzy potencjalnie mogą być zainteresowani Twoimi produktami lub usługami. Inne formy reklamy, zwłaszcza tradycyjne, nie pozwalają na takie dopasowanie targetu, więc taka reklama trafia do przypadkowych osób, w większości niezainteresowanych Twoją ofertą. A zatem jest to w dużej mierze strata pieniędzy. Marketing internetowy jest o wiele bardziej precyzyjny i o wiele bardziej opłacalny, niezależnie od tego czy wybierzesz Google Ads czy menadżera reklam facebooku – każdy z tych systemów pozwoli Ci na dokładny dobór grupy docelowej, tyle że w innych serwisach.

Media społecznościowe wciąż przeżywają rozkwit, Google również od lat nie traci swojej pozycji – co zatem wybrać? Odpowiedź jest prosta: oba te narzędzia marketingowe doskonale się uzupełniają i warto skorzystać zarówno z jednego, jak i drugiego. Żadne inne metody promocji nie są tak skuteczne jak kampanie reklamowe w Google Ads i facebooku, a najlepsze efekty przynoszą wtedy, gdy połączą siły. Wiele przedsiębiorstw osiągnęło dzięki nim mnóstwo wymiernych korzyści finansowych. Warto więc chyba spróbować?