czynnik wpływające na ranking strony 2020

SEO 2020: Poznaj czynniki wpływające na ranking strony

Algorytm Google bierze pod uwagę prawie 200 czynników, które wpływają na ranking strony. Przedstawiamy 14 najważniejszych, o które należy zadbać w pierwszej kolejności, starając się o lepsze pozycje w wyszukiwarce.

Słowo kluczowe w adresie URL

Bardzo dobrą praktyką jest umieszczanie w adresie url słowa kluczowego. Przez odpowiedni adres url dajemy robotom sygnał, że nasza strona zawiera odpowiedź na pytanie użytkownika.

słowo kluczowe w adresie url

Słowo kluczowe w tytule strony

Umieszczając słowo kluczowe w tytule podstrony, informujemy wyszukiwarkę o tym, co użytkownik może znaleźć pod wybranym adresem url. Jeśli fraza znajduje się również w tekście, wtedy zwiększamy szansę na lepszy wynik w wyszukiwarce. Według ostatnich badań korelacji wydaje się to mniej ważne niż kiedyś.

słowo kluczowe w title podstrony

Wysokiej jakości tekst na stronie

Tekst opublikowany na stronie wpływa na wiarygodność witryny. Taki tekst powinien kompleksowo przedstawiać tytułowe zagadnienie. Oprócz merytoryki treści, istotna jest również kompozycja. Kluczem do sukcesu jest przejrzystość. Choć Google ogłosił, że słowa kluczowe w nagłówkach nie mają wpływu na ranking strony, to same nagłówki, stosowane jako oddzielenie dużej ilości tekstu, pełnią ważną rolę.

opisy kategorii w sklepie ustawione w ciekawy sposób

Domena najwyższego poziomu

Domena strony powinna być domeną najwyższego poziomu i wskazywać kraj pochodzenia, tzw. ccTLD – country code top-level domain. Jeśli strona dotyczy polskiej firmy, powinna mieć rozszerzenie .pl, jeśli włoskiej – .it. Sprecyzowana domena wpływa na lepszą widoczność w określonym regionie. Wybierając domenę dla polskiej strony, lepiej korzystać z domeny najwyższego poziomu (TLD), a nie subdomeny.

domena cctld rozszerzenie PL

Linkowanie wewnętrzne

Wewnętrzne linkowanie pokazuje botom, która z podstron jest najważniejsza. To ważny czynnik rankingowy. Brak linkowania wewnętrznego może wpływać na stan indeksowania witryny (częsty problem dużych serwisów).  

Layout strony

Layout strony, czyli jej układ, powinien być przyjazny przede wszystkim dla użytkowników. Firma Google uruchomiła algorytm Page Layout, który karze strony stosujące rozpraszające reklamy i irytujące pop upy.

Zoptymalizowane obrazki

Optymalizacja grafiki to ważny czynnik rankingowy. Obrazki umieszczane na stronie powinny mieć odpowiednią nazwę, uzupełniony atrybut alt, tytuł oraz opis. Tak zoptymalizowane pliki pojawiają się w wynikach wyszukiwania graficznego i tym samym wpływają na ranking całej strony.

Kategoria strony

Kategoria strony powinna wynikać z celu istnienia witryny i jej optymalizacji. Strona, która pojawia się w odpowiedniej kategorii, może zyskać w rankingu. Inaczej postrzegane są strony e-sklepów, blogi, portale informacyjne. Strona, której definicja nie jest jasna, ma mniejsze szanse.

Struktura strony

Źle zaprojektowana architektura witryny uniemożliwi robotom indeksowanie niezbędnych podstron witryny, a to może wpływać na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Certyfikat SSL

Strony używające szyfrowania HTTPS są lepiej oceniane, bo bardziej dbają o bezpieczeństwo użytkowników.

Wersja mobilna strony

Z roku na rok rośnie liczba osób korzystających z wyszukiwarki na urządzeniach mobilnych. Nic więc dziwnego, że wersja mobilna strony mocno wpływa na ocenę strony przez  Google.

wersja mobilna strony

Prędkość ładowania strony

Prędkość ładowania strony jest traktowana jako jeden z najważniejszych czynników rankingowych, dotyczy to w szczególności stron mobilnych.

Ilość linków prowadzących do strony

Ilość domen i stron linkujących do strony ma znaczenie.

linki prowadzace do strony

Źródło linków

Backlinki, pochodzące z portali branżowych, powiązanych tematycznie z linkowaną stroną, bardzo dobrze wpływają na ranking strony. Dlatego warto publikować artykuły sponsorowane na wartościowych stronach zewnętrznych.


Powyższa lista to tylko niewielka część czynników wpływających na ranking strony. Warto przyjrzeć się każdemu z nich i sprawdzić, czy poprzez drobne błędy, nie tracimy wiarygodności i przychylności robotów Google.