Czym jest Search Intent (User Intent) i jak zrozumieć intencje użytkownika?

Wyszukiwarka Google to potężne, a przy okazji najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania informacji w internecie. Jak pokazuje każda kolejna aktualizacja algorytmów Google, coraz większego znaczenia nabierają intencje użytkowników, ich cele i potrzeby. Nic dziwnego, w końcu to właśnie oni stanowią grupę odbiorczą. Aktualizacja z 2021 roku dobitnie pokazała właścicielom stron internetowych, że muszą zacząć tworzyć treści pod kątem potrzeb użytkownika sieci. Odtąd algorytm będzie kładł szczególny nacisk na Search Intent, zwany także User Intent. Co kryje się pod tymi terminami i jak wykorzystać intencje użytkownika, by poprawić pozycje w wynikach wyszukiwania Google? Przeczytaj!

Czym jest Search Intent (User Intent)?

Search Intent i User Intent to terminy używane zamiennie. Podczas gdy Search Intent odnosi się do intencji wyszukiwania (użytkownika), User Intent wskazuje na intencję użytkownika (podczas poszukiwania treści w wyszukiwarce Google). Na którą definicję by nie spojrzeć, punktem wyjściowym jest to samo – intencja wyszukiwania, czyli cel, w jakim użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę dane słowo kluczowe czy frazę. Intencję można także rozumieć jako zamiar, z jakim użytkownik rozpoczyna wyszukiwanie. Czy chce coś kupić? Poznać informacje? Porównać produkty? A może znaleźć najbliższą kawiarnię ze świeżo paloną kawą lub adres strony internetowej oferującej tanie wyposażenie domu?

O początkowej intencji użytkownika – niezależnie od rodzaju – wiemy tyle, że ma zapewnić natychmiastowe odnalezienie użytecznych informacji. Po wpisaniu danej frazy użytkownik otrzymuje listę wyników wyszukiwania, wśród których prym wiodą te najbardziej uwzględniające intencje użytkowników. Niekoniecznie zaś, jak dawniej, najbardziej nasycone słowami kluczowymi.

Czym jest Search Intent (User Intent) i jak zrozumieć intencje użytkownika?

Znaczenie intencji użytkownika dla SEO

Poznanie intencji wyszukiwania w znaczący sposób przekłada się na powodzenie bądź jego brak w pozycjonowaniu strony internetowej. Dawniej wystarczyło ustalić listę fraz kluczowych zawierających określone słowa, a następnie wykorzystywać je w meta danych, opisach na stronie czy artykułach na blogu. Obecnie – choć zdobyta dotąd wiedza o SEO nadal jest bardzo użyteczna i stanowi podstawę wszelkich działań pozycjonerskich – uwagę ze sztywno przyjętych słów kluczowych należy przekierować na intencje użytkowników.

Konieczność przekierowania uwagi na User Intent wynika z faktu, iż intencje wyszukiwania użytkownika mogą różnić się od fraz kluczowych, na które chcesz, by Twoja strona internetowa była widoczna w wynikach wyszukiwania. Oto przykład. Chciałbyś, żeby Twoja strona internetowa pojawiała się w wyszukiwarce Google, kiedy użytkownik wpisze słowo kluczowe „buty”. Prowadzisz zakład szewski lub jesteś doradcą wizerunkowym. Czy jednak na pewno użytkownik potrzebuje właśnie Twoich usług?

Prawdopodobnie nie. Nie poszukuje poradnikowych informacji na dany temat ani nie chce obejrzeć filmu o butach. Szuka określonych danych – sklepu internetowego, w którym kupi obuwie. Algorytm wyszukiwarki Google na szczycie listy wyszukiwania ukaże mu właśnie sklepy, nawet jeśli na Twojej stronie internetowej pojawi się więcej fraz kluczowych zawierających słowo „buty”. Nie ma drogi na skróty, trzeba zrozumieć zamiary użytkownika!

Spełnianie intencji użytkownika a SEO

Dopasowanie intencji wyszukiwania do treści na stronie pozwala poprawić widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak, ponieważ zrozumienie i wykorzystanie intencji użytkownika przekłada się na User Experience – doświadczenie użytkownika na stronie internetowej. Jeżeli wiesz już, w jaki sposób korzystać z fraz kluczowych, możesz zacząć właśnie od tego. Przyjrzyj się treściom opublikowanym w Twojej witrynie i oceń, czy na pewno zgadzają się z User Intent. Przykładowo na podstronie zawierającej cennik słowa kluczowe zawierające wyrazy „koszt”, „cena”, „cennik” i „ile kosztuje” sprawdzą się znakomicie. Na innych – niekoniecznie.

Aby dopasować wyniki wyszukiwania do wpisywania konkretnego zapytania przez użytkownika, algorytm Google ocenia treści strony internetowej pod kątem znaczenia semantycznego, kontekstu wypowiedzi i potencjalnego celu użytkownika. Nadal bierze pod uwagę jakość i liczbę słów kluczowych, ale nie przede wszystkim. Wzrost znaczenia Search Intent wskazuje na przejście od analizy pojedynczego słowa kluczowego – lub nagromadzenia pojedynczych słów kluczowych – na powiązanie pomiędzy wyrazami użytymi w danej frazie. Przykładowo jeśli intencje użytkownika wyrażane są poprzez pytanie „jak zrobić x”, „czym się różni x od y” itp., wyszukiwarka Google nie wyświetli sklepów internetowych, nawet jeśli sprzedają x i y.

Spełnianie intencji użytkownika a SEO

Optymalizacja strony internetowej pod kątem User Intent zakłada używanie słów kluczowych odpowiadających przede wszystkim intencji użytkownika. Jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce? Zacznij tradycyjnie, czyli od przygotowania obszernej listy fraz kluczowych, które odpowiadają treściom dostępnym na Twojej stronie. Następnie pomyśl o intencji użytkowników sieci. Ważne jest zrozumienie, a także właściwa interpretacja zamiarów Twoich potencjalnych klientów. Czy interesuje ich dokonanie zakupów online? Chcą zasięgnąć informacji na dany temat? A może znaleźć stronę internetową? W procesie poznawania odbiorcy pomoże Ci podział Search Intent na trzy rodzaje.

Przeczytaj: Skąd brać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? Poznaj narzędzia

Rodzaje intencje użytkowników – User Intent: Do, Know, Go

Przyjęło się, że intencja użytkownika może dotyczyć jednego z trzech obszarów.* Po pierwsze Twój potencjalny klient może wpisywać w wyszukiwarkę Google zapytania transakcyjne, bo interesuje go dokonanie zakupów online. Po drugie może wykorzystywać zapytania informacyjne, kiedy interesuje go znalezienie informacji typu poradnikowego. Po trzecie może wpisać konkretne zapytanie o lokalizację jakiegoś obiektu lub adres strony internetowej. W każdym przypadku Google na szczycie listy wyszukiwania prezentuje inne wyniki, nawet jeśli fraza obejmuje to samo słowo (przykład: 1 – „buty”, 2 – „jakie buty na zimę”, 3 – „buty naprawa kraków”).

* Podział intencji wyszukiwania na trzy typy: Do, Know i Go, został zaproponowany przez wyszukiwarkę Google. Warto jednak pamiętać, że jest umowny, a intencje użytkownika mogą dzielić się na różnorodne podtypy. Nie trzeba ich znać – wystarczy zwracać uwagę na kontekst.

Search Intent Do – zapytania transakcyjne

W tym wypadku intencję użytkownika stanowi zakup produktu lub skorzystanie z usługi – przez internet. Do najwyrazistszych przykładów należą słowa kluczowe typu „buty sklep”, „buty kup”, „buty promocja” czy „buty obniżka cen”. Wszystkie frazy obejmujące wyrazy świadczące o zamiarze zakupowym mieszczą się w Search Intent Do.

Warto jednak zauważyć, że kategoria ta obejmuje również szerokie, ogólne słowa kluczowe. W przypadku zapytań typu „pokarm dla kota”, „laptop Lenovo” czy „szybki internet” również można założyć, że intencję wyszukiwania stanowi znalezienie sklepu internetowego/usługodawcy.

Search Intent Do - zapytania transakcyjne

Search Intent Know – intencje informacyjne

Do podstawowych zapytań informacyjnych należą wszystkie te, które nie są związane z zakupem, lecz z uzyskaniem informacji na dany temat. Intencje informacyjne przejawiają się we frazach kluczowych typu „jak zrobić spaghetti” czy „na czym polega grawitacja”. Warto jednak wiedzieć, że zapytań informacyjnych nie muszą tworzyć pytania sensu stricto. Jako Search Intent Know zakwalifikujemy także frazy „zabawy na andrzejki”, „pomysły na gry świąteczne”, „sesja zdjęciowa inspiracje”.

Search Intent Know - intencje informacyjne

Zapytania informacyjne vs. zapytania komercyjne

Intencje użytkowników typu Know można podzielić na dwa podtypy pod kątem potrzeb użytkownika sieci. Powyższe przykłady należą do User Intent Informational i są „czysto” informacyjne. Z kolei User Intent Commercial prowadzą do zakupu. Chodzi tu o frazy zawierające słowa „porównanie”, „opinie”, „co lepsze”, „ranking”, a nawet „jak działa”.

Zapytania informacyjne vs. zapytania komercyjne

Rozróżnienie warto jednak traktować umownie, ponieważ nawet pozornie „czysto” informacyjny artykuł da się napisać w taki sposób, by sprzedawał produkty czy usługi. Przykładowo w przepisie kulinarnym można przemycić produkty konkretnej marki lub polecić sklep internetowy z atrakcyjnymi cenami, a w poradniku z zabawami świątecznymi można wspomnieć o książce rozszerzającej temat lub umieścić link do PDF-u z pełną listą zabaw.

Search Intent Go – konkretne zapytania o lokalizację (nawigacyjne)

To najprostszy do zrozumienia rodzaj User Intent. Konkretne zapytania o lokalizację wskazują na fakt, że użytkownik szuka konkretnej usługi na danym obszarze geograficznym (np. w województwie, mieście czy dzielnicy; jest to Search Intent Visit in Person) lub interesuje go znalezienie informacji na dany temat na konkretnej stronie (Search Intent Website).

Search Intent Go - konkretne zapytania o lokalizację (nawigacyjne)

Jeśli chodzi o lokalizacje w świecie rzeczywistym, frazy mogą przybierać postać „fryzjer warszawa” czy „apteka gdańsk”. Jeżeli zaś chodzi o lokalizacje wirtualne, intencja wyszukiwania wyrażana jest poprzez wpisanie w Google fraz takich jak „onet” (związanych z wyszukiwaniem konkretnej strony) czy „anna nowak linkedin” lub „przepis na jabłecznik smaker” (związanych z wyszukiwaniem treści na konkretnej stronie).

User Intent - jak zrozumieć intencje użytkownika?

User Intent – jak zrozumieć intencje użytkownika?

Intencje wyszukiwania użytkownika wskazują kierunek, w jakim powinieneś rozbudowywać treści witryny internetowej, by poprawić widoczność strony w wyszukiwarce Google. Tylko jak je zrozumieć? Czy aby na pewno słowo kluczowe „buty” oznacza zamiar zakupu?

Nie, ale nie musisz się tym przejmować – od rozwiązywania problemów użytkowników są algorytmy Google. Jeżeli wyświetlą niepoprawną stronę wyników wyszukiwania i użytkownik nie znajdzie odpowiedzi na swoje zapytanie, wyszukiwarka podpowie mu inne frazy, być może trafniejsze pod kątem jego intencji. W ten sposób skoryguje wyniki wyszukiwania i pomoże użytkownikowi zrealizować cel (np. znaleźć szewca czy przetłumaczyć słowo „buty” na język angielski).

Jak zatem doświadczenie użytkownika na swojej stronie możesz poprawić Ty, skoro w przypadku dużej części fraz – niemal wszystkich ogólnych – nie masz pewności intencji wyszukiwania? Oczywiście poprzez kontekst i zgodność zawartości konkretnej podstrony z konkretnymi frazami. Przykładowo podstrony kategorii mogą zawierać frazy zakupowe w liczbie mnogiej, za to strony produktowe – frazy zakupowe w liczbie pojedynczej, bo na jednej podstronie sprzedajesz jeden produkt. Tworząc ranking telefonów, nie stosuj frazy „sklep z telefonami chorzów”, bo intencje użytkownika związane są z poznaniem najlepszych telefonów, nie zaś dotarciem do sklepu zlokalizowanego w Chorzowie.

Przeczytaj: Jak dobrać słowa kluczowe do danej strony?

O tym pamiętaj!

Twoim zadaniem jest tworzenie tekstów, których treść jest zgodna z wykorzystanymi słowami kluczowymi oraz celem, w jakim powstała dana podstrona. Z kolei zadaniem wyszukiwarki jest poprawne zinterpretowanie zapytania użytkownika i wyświetlenie mu w indeksie dopasowanych stron internetowych.

Jak wykorzystać intencję użytkownika? Content marketing

Właściwie odczytany User Intent pozwoli Ci dotrzeć do potencjalnego klienta, zrealizować jego potrzebę i przykuć uwagę. Oczywiście jeśli prowadzisz sklep internetowy, poprzez artykuły na blogu możesz również sprzedawać, lecz nie to powinno stanowić Twój główny cel. W takiej sytuacji wykorzystuj przede wszystkim słowa kluczowe sklasyfikowane jako informacyjne.

Jeśli wiesz, że wybranych fraz nie uda Ci się zastosować na stronie, bo nie masz odpowiednich treści… po prostu je stwórz! Zamiast przemycać niedopasowane słowa kluczowe do tekstów, postaw na ożywczy dla SEO content marketing. Jeżeli jeszcze nie masz na witrynie bloga, koniecznie go stwórz. Tutaj możesz rozwijać odpowiedzi na najczęściej zadawane przez Twoich klientów pytania oraz poruszać tematy związane z Twoimi produktami/usługami, a jednocześnie dotyczące problemów użytkowników i dające wartościowe rozwiązania.

Inspiracji do tematów na blog możesz szukać np. w darmowym narzędziu AnswerThePublic. Polecamy również nasz kompleksowy poradnik: O czym pisać na blogu firmowym i osobistym?

Jak wykorzystać intencję użytkownika? Content marketing

Nie tylko nowe treści! Search Intent a optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja stron uwzględniająca User Intent obejmuje także pomoc w zrozumieniu robotom wyszukiwarki, czego dotyczy dana podstrona. Jeżeli znajduje się na niej mało tekstu lub został niepoprawnie zoptymalizowany, tracisz potencjał SEO. Algorytmy Google odczytują m.in. meta dane, treści ukryte w linkach i opisach alternatywnych obrazów, słowa kluczowe zawarte w nagłówkach. Możliwe, że masz już na stronie treści wartościowe dla potencjalnego klienta, ale niepoprawnie zoptymalizowane, wyposażone we frazy niepoprawnego typu (najczęściej transakcyjne zamiast informacyjnych). Pamiętaj zatem o poznawaniu odbiorcy i bierz pod uwagę kontekst zapytania, a poprawisz teksty na swojej stronie.

Przeczytaj: Jak i gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie?

Czym jest Search Intent (User Intent) i jak zrozumieć intencje użytkownika w kontekście zmian?

Warto zauważyć, że Search Intent nie jest czymś danym raz na zawsze, stałym, stabilnym. Może ulegać zmianie, co bezpośrednio przekłada się na adekwatność lub nieadekwatność fraz kluczowych wykorzystywanych w content marketingu w konkretnym okresie lub sytuacji. Poniżej zaprezentowaliśmy przykłady czynników wpływających na zmienność User Intent.

User Intent a dane wyszukiwarki Google

Słowa kluczowe zmieniają znaczenie w odniesieniu do kontekstu. Raz „zamek” może oznaczać produkt dostępny w pasmanterii, innym razem zabawkę dla dzieci, a jeszcze innym obiekt architektoniczny, do którego użytkownik chce się udać na wycieczkę. Duże znaczenie mają dane gromadzone przez Google o użytkownikach, takie jak historia wyszukiwania, częstotliwość wchodzenia na konkretne portale, klikanie „wstecz”, lokalizacja, a także dodatkowe filtry, np. rodzicielski.

Czym jest Search Intent (User Intent) i jak zrozumieć intencje użytkownika w kontekście zmian?

User Intent a kontekst słów kluczowych we frazie

Kolejną różnicą w znaczeniu User Intent jest bliskość pozostałych słów kluczowych składających się na frazę. Inną intencję przejawia osoba wpisująca w wyszukiwarkę Google hasło „jak otworzyć zamek bez klucza” (intencja informacyjna), zupełnie inną zaś „zamek gerda wkładka” (intencja zakupowa). To rozróżnienie wydaje się najbardziej pomocne w ocenie fraz, które powinny się znaleźć na podstronach Twojej witryny. Szczególną uwagę zwróć na frazy z długiego ogona, ponieważ w nich intencja ukazana jest najwyraźniej.

Przeczytaj: Czym jest długi ogon w pozycjonowaniu i jakie daje efekty?

User Intent a kontekst słów kluczowych we frazie-1
User Intent a kontekst słów kluczowych we frazie-2

User Intent a stała zmiana trendów słów kluczowych

Search Intent może zmieniać się z czasem – trwale bądź tymczasowo – lub ulegać zmianom sezonowym. Przykładowo kiedy na rynku ma się pojawić nowy produkt, użytkownicy będą wpisywać w Google jego nazwę, by poznać zastosowanie, specyfikację, opinie innych osób czy datę premiery. Kilka miesięcy później, gdy produkt trafi już do sprzedaży, ta sama fraza wpisywana w Google będzie miała zupełnie inny rodzaj User Intent, tym razem zakupowy. Tendencja owa wpłynie na zaktualizowanie listy wyników wyszukiwania – stare znikną, a pojawią się nowe, lepiej dopasowane.

User Intent a stała zmiana trendów słów kluczowych

Taką zmianę można potraktować jako stałą, a przynajmniej długotrwałą (w wynikach wyszukiwania bowiem nie można mówić o prawdziwej stabilizacji). Warto się na nią przygotować. Skoro będziesz miał w sprzedaży dany produkt lub usługę, najpierw poświęć związanej z nowością frazie kilka wpisów blogowych wyjaśniających działanie, porównujących nowość ze starym modelem itd. Później rozbuduj opis na stronie produktowej, żeby zdobyła dobre miejsce w rankingu Google, gdy nadejdzie właściwy czas.

User Intent a tymczasowa zmiana trendów słów kluczowych

O ile niektóre zmiany trendów fraz kluczowych w kontekście Search Intent można potraktować jako długoterminowe – jak w poprzednim akapicie – inne są chwilowe. Mogą zależeć od nagłych, nieprzewidywalnych sytuacji: katastrof, wypadków, epidemii, aktualnych wydarzeń politycznych. Przykładowo w normalnej sytuacji użytkownik wpisujący w Google frazę „pielęgniarka” prawdopodobnie interesuje się tym zawodem lub chce zamówić pielęgniarkę dla bliskiej osoby potrzebującej zdrowotnej opieki domowej. Natomiast kiedy w kraju rozpoczną się strajki pielęgniarek, ta sama fraza zyska nowy Search Intent.

Tymczasowych i nagłych zmian trendów nie sposób przewidzieć. Zazwyczaj nie dotyczą branży, w której działa dana firma – jak w przykładzie z pielęgniarką – zatem nie da się w sensowny sposób wykorzystać nowego User Intent i zmienionego znaczenia frazy. Trzeba pogodzić się z chwilową utratą widoczności i poczekać, aż sytuacja wróci do normy.

User Intent a sezonowa zmiana trendów słów kluczowych

Jeżeli zaś chodzi o sezonowość, konkretne słowo kluczowe może mieć odmienne znaczenie w zależności od miesiąca, pory roku czy daty w kalendarzu. Słowo „dynia” wpisywane w wyszukiwarkę Google na co dzień zapewne będzie związane z chęcią znalezienia przepisów wykorzystujących dynię, poznania właściwości zdrowotnych dni lub zakupu nasion do ogrodu. Innych wyników wyszukiwania możemy spodziewać się tuż przed Halloween, którego symbolem jest właśnie dynia. Zamiast przepisów na przetwory dyniowe zobaczymy pomysły na dekoracyjne lampiony.

User Intent a sezonowa zmiana trendów słów kluczowych

Sezonowe trendy Search Intent, podobnie jak „stałe”, można przewidzieć. Jeśli tylko sezonowy kontekst frazy kluczowej dotyczy Twojej działalności, wykorzystaj go. Jako właściciel sklepu z nasionami dyni jak najbardziej możesz poświęcić artykuł na blogu wykorzystaniu dyni podczas Halloween. Bądź kreatywny i dbaj o intencje użytkownika, a zyskasz lepszą widoczność w Google.

Dlaczego warto oprzeć strategię content marketingu na intencji użytkownika?

User Intent to nie tylko kolejny wymóg pozycjonowania czy wskazówka, jak uatrakcyjnić treści na stronie internetowej. To wytyczna SEO, która ma realne przełożenie na powodzenie firmy działającej w internecie oraz dająca wymierne korzyści. Powodzenie w realizowaniu Search Intent możesz zweryfikować za pomocą liczb – wejść organicznych na stronę, czasu spędzanego w witrynie, średnich pozycji słów kluczowych, liczby fraz w top 10 i top 50, a także zarobków, jakie przynoszą Ci zamówienia z organicznych wyników wyszukiwania. Poniżej znajdziesz rozwinięcia kwestii wpływu User Intent na sukces witryny.

Dlaczego warto oprzeć strategię content marketingu na intencji użytkownika?

Doskonała widoczność w wynikach wyszukiwania – wpływ User Intent na pozycje w Google

Spełnienie intencji użytkownika pozwala poprawić widoczność strony w indeksie Google. Osiągając lepsze wyniki wyszukiwania, trafiasz do coraz większej liczby potencjalnych klientów. Prowadząc blog i rozbudowując witrynę poprzez content marketing, pokrywasz obszerną liczbę potencjalnych pytań, dylematów i problemów użytkowników. W artykułach korzystasz z fraz informacyjnych, strony produktowe zawierają frazy sprzedażowe, a jeśli świadczysz usługi również stacjonarnie, możesz wzbogacić witrynę o słowa kluczowe zawierające nazwę miasta. Wszystko to znacząco zwiększa Twoje szanse na widoczność w Google.

Doskonała widoczność w wynikach wyszukiwania - wpływ User Intent na pozycje w Google

Lepsze doświadczenie użytkownika na stronie – wpływ User Intent na User Experience

Dzięki uwzględnianiu w content marketingu User Intent poprawiasz doświadczenie użytkownika na stronie, co również ma kluczowe znaczenie dla SEO. Kiedy już wygrasz z konkurencyjnymi stronami internetowymi i to Twoja witryna znajdzie się w czołówce Google, dostępne na niej treści muszą być dopasowane do intencji użytkownika. Jeśli okaże się, że nie są, odbiorca cofnie się do wyników wyszukiwania i wybierze inną, lepszą stronę. Algorytmy Google odbiorą sygnał, że źle odczytały User Intent i bezzasadnie wyświetliły Twoją stronę. W efekcie Twoja pozycja spadnie na rzecz konkurencyjnych stron internetowych, tym razem realizujących Search Intent.

Oto powód, dla którego wiele serwisów po aktualizacji algorytmu w 2021 roku straciło część widoczności. Żeby ją odzyskać, na stronie należy tworzyć nowe treści – tym razem kontekstowe.

Lepsze doświadczenie użytkownika na stronie - wpływ User Intent na User Experience

Realizacja celu Twojego i potencjalnego klienta – wpływ User Intent na konwersję

Zamiary użytkownika określają cel: zakupowy, edukacyjny, informacyjny itd. Jeżeli dopasujesz swój cel do celu potencjalnego klienta, będziesz się cieszyć wysokim współczynnikiem konwersji. Przykładowo publikując obszerny artykuł o domowych sposobach leczenia kataru, jako wskaźnik świadczący o pozytywnej realizacji celu możesz potraktować czas spędzony na stronie lub przejścia na podstrony, które podlinkowałeś w artykule. Wówczas sprzedanie produktu jest tylko bonusem, celem dodatkowym.

Niestety zdarza się, że chęć osiągnięcia zamierzonego celu – niedopasowanego do treści na danej podstronie – prowadzi do niezrealizowania User Intent. Wówczas potencjalny klient wchodzi na stronę skuszony tytułem artykułu, który zdawał się odpowiedzią na jego pytanie, zamiast tego trafia na przekaz głównie sprzedażowy. Wychodzi z witryny rozczarowany.

Przeczytaj: Błędy przy wyborze słów kluczowych

Realizacja celu Twojego i potencjalnego klienta - wpływ User Intent na konwersję

Zdobywanie sympatii klientów – wpływ User Intent na lojalność

W kontekście marketingu internetowego i prowadzenia e-biznesu budowanie relacji opiera się między innymi na braniu pod uwagę i szanowaniu intencji użytkowników wchodzących na stronę internetową. Kiedy potencjalny klient widzi w wynikach wyszukiwania listę tytułów i krótkich opisów, musi wybrać jedną propozycję. Nie ma czasu ani ochoty na sprawdzanie kilkudziesięciu serwisów. Klikając zatem link do witryny, obdarza jej właściciela zaufaniem. Ma nadzieję, że to właśnie tutaj zrealizuje swój cel: dokona zakupu, uzyska informacje, znajdzie konkretną treść dowolnego rodzaju.

Jeżeli przygotowałeś treść zgodną z User Intent, wygrasz. Zyskasz sympatię, a w dłuższej perspektywie lojalność użytkowników sieci. Będą wracać na Twoją stronę, wiedząc, że zawiera dokładnie te treści, które ich interesują. Mało tego, zadowoleni klienci chętnie polecają treści innym, dzieląc się linkami.

Zdobywanie sympatii klientów - wpływ User Intent na lojalność

Wyzwanie SEO na nowy rok: zrozumieć intencje użytkownika i wykorzystywać Search Intent

Dzięki wiedzy, czym jest User Intent i jak zrozumieć intencje użytkownika, możesz czynić swoją stronę internetową z każdym dniem coraz lepszą. Jeżeli preferujesz samodzielne pozycjonowanie strony, zrób notatki na podstawie informacji ukazanych w naszym artykule i zastosuj je w praktyce. Zweryfikuj, czy obecnie posiadane na stronie słowa kluczowe odpowiadają intencji użytkownika. Jeśli nie – zmień je. Z kolei nowe treści możesz już tworzyć w oparciu o dobre, premiowane przez Google wzorce. Koniecznie zajrzyj na blog Funky Media, by rozszerzyć posiadaną wiedzę SEO o nowe zagadnienia.

Natomiast każdego właściciela strony internetowej, który potrzebuje wsparcia w pozycjonowaniu witryny i pomocy w dostosowaniu obecnego modelu marketingowego do zmiany w algorytmie wyszukiwarki, zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Możesz powierzyć nam wszystkie działania SEO – od optymalizacji witryny, przez content marketing, po pozyskiwanie linków – bądź tylko część. Na początek warto przeprowadzić audyt techniczny, m.in. żeby zweryfikować adekwatność słów kluczowych do Search Intent. Czekamy na Twoją wiadomość!

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *