Czy rynek reklamy należy do Internetu?

Z roku na rok zmienia się rynek reklamowy na korzyść Internetu. Coraz więcej firm decyduje się przeznaczać większe kwoty na reklamowanie się w wirtualnym świecie.

9,8 mld zł – taką wartość osiągnął rynek reklamowy w Polsce w 2019 roku. Najwyższy wzrost wartości zanotowany został w trzecim kwartale – co nas nie dziwi, to okres wyjątkowej aktywności reklamowej firm. W trzecim kwartale dynamika wzrostu sięgnęła 6,2%. Z naszego punktu widzenia najistotniejsza jest informacja o wzroście udziału Internetu w rynku do 36,0%. Reklama telewizyjna nie cieszy się tak dużą popularnością, coraz mniej firm korzysta z tego kanału marketingowego. Przyczyną spadku jest malejąca liczba widzów, słuchaczy i czytelników masowych mediów. Przenoszą się oni do Internetu, który nie ogranicza nas czasowo.

Rynek reklamowy w Polsce

Reklama w Polsce zmienia się tak jak na całym świecie, dynamika zmian zależy od wzrostu gospodarczego, stagnacja nie sprzyja rozwojowi żadnego z kanałów. W ostatnich latach konsumenci napędzali gospodarkę, programy socjalne takie jak 500+ zwiększyły sprzedaż produktów i usług. Wysoka dynamika płac, niskie bezrobocie sprzyjają prywatnej konsumpcji, która to ma bezpośredni wpływ na zmiany w rynku reklamowym.

Wzrost aktywności firm w Internecie wynika z przejścia użytkowników z urządzeń desktopowych na mobilne. Coraz więcej konsumentów robi zakupy online na smartphonie, czy tablecie. Każdą wolną chwilę wykorzystujemy na aktywność w wirtualnym świecie. Dlatego nie powinno w nim zabraknąć żadnej firmy, która stara się zdobyć dobrą pozycję na rynku.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *