Pozycjonowanie lokalne - optymalizacja wizyt贸wki firmy na mapach Google. Co zrobi膰 aby wy艣wietla膰 si臋 w google maps.

Pierwszym krokiem, aby Twoja firma wy艣wietla艂a si臋 na mapach Google, jest za艂o偶enie konta w Google Moja Firma. Je艣li masz ju偶 za艂o偶on膮 wizyt贸wk臋, ale nie widzisz swojej firmy w Google Maps lub wyszukiwarce, po pierwsze sprawd藕 czy Twoja firma zosta艂a poprawnie zweryfikowana i jej status widnieje jako Opublikowana. Upewnij si臋, 偶e wpisa艂e艣 kod otrzymany drog膮 pocztow膮 przez Google.

wizytowka google moja firma weryfikacja

Kolejny pow贸d, dla kt贸rego nie widzisz swojej firmy w mapach Google, mo偶e wynika膰 z ostatnich aktualizacji, jakie wprowadza艂e艣 na profilu firmy w Google Moja Firma. Je偶eli niedawno dodawa艂e艣 lub edytowa艂e艣 informacje o firmie, by膰 mo偶e nie zosta艂y one jeszcze sprawdzone - mo偶e to potrwa膰 maksymalnie 3 dni.

Je偶eli Twoja firma wy艣wietla si臋 w Mapach Google, ale nie zawsze pojawia si臋 w wynikach wyszukiwania, na s艂owa kluczowe zwi膮zane z Twoj膮 Firm膮, popraw jej dane i dbaj o ich aktualno艣膰.

Zadbaj o to, by w Google Moja Firma znalaz艂y si臋 wszystkie informacje o Twojej firmie. Uzupe艂nij pole godziny pracy, opis firmy, wybierz odpowiedni膮 kategorie dzia艂alno艣ci. Pami臋taj, 偶e opr贸cz g艂贸wnej kategorii warto tak偶e wprowadzi膰 dodatkowe kategorie. Dzi臋ki temu klienci b臋d膮 wiedzieli, czym si臋 zajmujesz, jakie us艂ugi 艣wiadczysz, gdzie mie艣ci si臋 Twoja firma i kiedy jest otwarta.

Wa偶nym elementem wizyt贸wki s膮 tak偶e zdj臋cia, kt贸re podkre艣l膮 indywidualny charakter Twojej firmy. Jest to cecha, na kt贸r膮 klienci zwracaj膮 uwag臋, podejmuj膮c decyzj臋 o zakupie b膮d藕 wyborze partnera biznesowego. Istnieje kilka rodzaj贸w zdj臋膰, kt贸re mo偶esz doda膰 do wizyt贸wki swojej firmy. Na pewno nie mo偶e w niej zabrakn膮膰 zdj臋cia profilowego. Umie艣膰 w tym miejscu logo swojej firmy, aby zachowa膰 sp贸jn膮 identyfikacj臋 wizualn膮. Warto tak偶e zadba膰 o zdj臋cia na ok艂adk臋 oraz zdj臋cia firmowe. Zdj臋cia z zewn膮trz pomagaj膮 艂atwiej zidentyfikowa膰 siedzib臋 firmy, dzi臋ki czemu 艂atwiej do niej trafi膰. Atrakcyjne zdj臋cia produkt贸w pomagaj膮 klientom lepiej pozna膰 ofert臋 firmy. Zdj臋cia w trakcie pracy i zdj臋cia zespo艂u pozwalaj膮 lepiej pozna膰 firm臋, daj膮 klientom mo偶liwo艣膰 wyobra偶enia sobie jacy jeste艣cie.

Kolejnym wa偶nym punktem jest aktualno艣膰 danych. W tej kwestii nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na 3 pola w profilu firmowym Google Moja Firma. Po pierwsze odpowiadaj na opinie dodane przez Twoich Klient贸w. Dzi臋ki temu potwierdzisz, 偶e s膮 oni dla Ciebie naprawd臋 wa偶ni i liczysz si臋 z ich zdaniem. Po drugie aktualizuj godzin pracy firmy w specjalne okazje i 艣wi臋ta - poprzez uzupe艂nianie niestandardowych godzin pracy. Dzi臋ki temu unikniesz sytuacji, w kt贸rej klient natrafi na zamkni臋te drzwi. Po trzecie mo偶esz dodawa膰 wpisy, zar贸wno materia艂y tekstowe, wideo i zdj臋cia i w ten spos贸b przekazywa膰 u偶ytkownikom wa偶ne informacje o firmie. Istniej膮 4 rodzaje wpis贸w: nowo艣ci, wydarzenie, oferta i produkt. Dzi臋ki temu dodatkowe informacje b臋d膮 wy艣wietla艂y si臋 bezpo艣rednio w wyszukiwarce Google i Mapach Google.

Jak dzia艂a ranking lokalny w Google

W Mapach Google mo偶esz wyszuka膰 najr贸偶niejsze rzeczy, na przyk艂ad restauracje, sklepy, warsztaty samochodowe, salony kosmetyczne, urz臋dy pa艅stwowe. Z regu艂y Google poka偶e Ci miejsca, kt贸re znajduj膮 si臋 w pobli偶u, ale algorytm bierze tak偶e pod uwag臋 inne kryteria.

Google opiera sw贸j algorytm na sztucznej inteligencji (z ang. machine learning), kt贸ra na podstawie historycznej aktywno艣ci u偶ytkownika, wy艣wietla w wyszukiwarce spersonalizowane wyniki wyszukiwania. Co to znaczy? Na wy偶szej pozycji wy艣wietlaj膮 si臋 lokalizacje firm, kt贸re wyszukiwa艂e艣 wcze艣niej, na kt贸rych stronach WWW by艂e艣. Je偶eli jeste艣 zalogowany w Google+, mo偶esz tak偶e zobaczy膰 miejsca polecane lub udost臋pnione przez osoby w Twoich kr臋gach. Algorytmy Google pozwalaj膮 tak偶e stwierdzi膰, 偶e firma po艂o偶ona dalej oferuje us艂ugi bardziej zbli偶one do Twoich wyszukiwa艅 i oczekiwa艅 ni偶 firma znajduj膮ca si臋 w pobli偶u. Z tego powodu lepiej dopasowana firma b臋dzie mia艂a wy偶sz膮 pozycj臋 w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Kryteria wy艣wietlania wizyt贸wki na mapach Google

Pozycja firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania zale偶y przede wszystkim od trzech czynnik贸w: trafno艣ci, odleg艂o艣ci i widoczno艣ci.

Trafno艣膰 oznacza jak dok艂adnie wizyt贸wka lokalnej firmy odpowiada Twojemu zapytaniu. Wyszukiwane s艂owo kluczowe powinno znale藕膰 si臋 w opisie firmy na wizyt贸wce, jak r贸wnie偶 na stronie WWW firmy.

Odleg艂o艣膰 czyli jak daleko od Ciebie znajduje si臋 siedziba firmy. Je偶eli dok艂adnie nie poda艂e艣 lokalizacji w zapytaniu, Google poka偶e Ci wynik w oparciu o dost臋pne dane o Twojej lokalizacji. Na urz膮dzeniach mobilnych z Androidem, je偶eli masz w艂膮czony tryb lokalizacji, Google mo偶e wy艣wietli膰 Ci wyniki na podstawie miejsc, w kt贸rych by艂o Twoje urz膮dzenie.

Rozpoznawalno艣膰 oznacza popularno艣膰 firmy. Tworz膮c ranking lokalnych wynik贸w wyszukiwania, Google zbiera informacje z r贸偶nych miejsc w internecie takich jak linki, artyku艂y czy katalogi. Na pozycj臋 maj膮 tak偶e wp艂yw opinie i uzyskane oceny - im jest ich wi臋cej i im bardziej pozytywne, tym wy偶sza b臋dzie pozycja firmy. Czynnikiem rankinguj膮cym jest r贸wnie偶 pozycja firmy w naturalnych wynikach wyszukiwania, dlatego do optymalizacji wyszukiwania lokalnego nale偶y zapozna膰 si臋 z zasadami SEO.

Czy warto za艂o偶y膰 wizyt贸wk臋 firmy na mapach Google - statystyki i skuteczno艣膰.

Wizyt贸wka firmy to istotny element zwi臋kszania widoczno艣ci firmy w Google. Na stronie g艂贸wnej w Panelu zarz膮dzania sprawdzi膰 mo偶emy skuteczno艣膰 wizyt贸wki - uzyska膰 informacj臋, jak bardzo popularny jest nasz profil firmy i jak cz臋sto si臋 wy艣wietla艂.

wizytowka google moja firma skuteczno艣膰

Wizyt贸wka firmy umo偶liwia realizacj臋 3 typ贸w interakcji Klient贸w z Twoj膮 firm膮 (konwersji)

  • Wizyty na Twojej stronie - a wi臋c przej艣cia na stron臋 WWW podan膮 w wizyt贸wce. Statystyki podaj膮 liczb臋 wy艣wietle艅 naszego profilu w Google w dw贸ch us艂ugach: w wyszukiwarce Google po wpisaniu interesuj膮cego nas s艂owa kluczowego, zaraz po p艂atnej reklamie PPC - Google Ads i w zak艂adce Mapy.
  • wizytowka google moja firma statystyki
  • Sprawdzenie adresu i nawigacja do siedziby firmy
  • wizytowka google moja firma mapa
  • Po艂膮czenie telefoniczne uzyskane bezpo艣rednio z urz膮dze艅 mobilnych
  • wizytowka google moja firma

Wizyt贸wka Google Maps jest bezcenna, je艣li prowadzimy dzia艂alno艣膰 na lokalnym rynku. Warto systematycznie aktualizowa膰 profil firmowy, odpowiada膰 na opinie u偶ytkownik贸w i logowa膰 si臋 do Panelu, aby sprawdzi膰 czy Google nie wprowadzi艂 dodatkowych rozszerze艅, kt贸re warto uzupe艂ni膰.

Zastanawiasz si臋 nad popraw膮 widoczno艣ci wizyt贸wki w lokalnych wyszukiwaniach? Skontaktuj si臋 z nami i dowiedz si臋 wi臋cej o pozycjonowaniu lokalnym.

FB Behance twitter Instagram