Co powinny zawierać skuteczne banery reklamowe?

Biznes zaczyna się od dobrych projektów. Tworząc logo, wizytówki firmy, stronę WWW, banery reklamowe, grafiki do social media, powinniśmy zachować w tych wszystkich materiałach marketingowych spójność wizualną. Ta spójność pozwoli na kreowanie wizerunku firmy na rynku i znacząco przyczyni się do sukces marki.

3 zasady projektowania grafiki reklamowej

Banery reklamowe to jeden z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Reklama graficzna ułatwia odbiór i zapamiętywanie, a treści na niej przedstawione trafiają do odbiorców łatwiej i szybciej. Żyjemy w świecie obrazkowym, a grafika towarzyszy nam wszędzie – w sieci reklamowej Google, na YouTube, Facebooku i Instagramie. Aby stworzyć skuteczne banery reklamowe, które będą wspierały sprzedaż, należy pamiętać o kilku zasadach:

SPÓJNOŚĆ WIZUALNA

Dla Odbiorców nie ma nic bardziej niepokojącego, jak przejście na stronę, która wygląda zupełnie inaczej od reklamy, w którą właśnie kliknął. Baner powinien być wizualnie podobny do witryny, do której kieruje. Trzy podstawowe elementy, które budują spójną identyfikację wizualną offline i online to:

Logo – jest najważniejszym elementem identyfikacji. Jest to znak firmowy, który Klienci powinni rozpoznać na pierwszy rzut oka. Powinien znaleźć się zarówno jako szyld w sklepie stacjonarnym, na stronie internetowe, na profilu firmowym w social media, LinkedIn, czy opakowaniach i wizytówce.

Typografia – a więc czcionki i krój pisma. Typografia firmowa powinna być konsekwentnie używana we wszystkich materiałach promocyjnych począwszy od strony internetowej, na wizytówkach czy ulotkach reklamowych skończywszy.

Kolor ma moc – jesteśmy wzrokowcami. Grą kolorów możemy skutecznie wzmocnić swój przekaz. Kolory prowokują, zachęcają i przyciągają, źle wykorzystane mogą zniechęcać i odpychać. Powinny odpowiednio być dobrane do grupy odbiorców: kobiet, mężczyzn czy dzieci. Wybór barw ma ogromne znaczenie np. zielony kojarzy nam się z naturą i harmonią, kolor czarny z klasyką, elegancją i luksusem, kolor niebieski ze stabilnością i bezpieczeństwem.

Dzięki zachowaniu spójności wyróżnisz się na tle konkurencji i nie zginiesz w tłumie przez panujący chaos.

MINIMALIZM I ESTETYKA

Im mniej, tym lepiej. Prosty przekaz jest najbardziej czytelny. Agresywne reklamy banerowe są drażniące i nieprzyjemne dla użytkowników. Estetyka banera jest niemniej istotna. Odpowiednie proporcje, marginesy, przestrzeń pomiędzy akapitami porządkuję przekaz, jakim chcemy dotrzeć do Klientów, a to naturalnie przyciąga wzrok i budzi pozytywne wrażenia oraz zaufanie. W banerach reklamowych na Facebooku tekst na obrazie nie może przekraczać 20% obrazu – jeżeli nie spełnimy tego warunku reklama może zostać odrzucona lub mieć mniejszy zasięg.

JASNE WEZWANIE DO DZIAŁANIA – Call to Action (CTA).

Pod tą nazwą kryje się nic innego jak przycisk na banerze, wzywający do działania. Z pewnością nie może zabraknąć go w naszym przekazie. Musimy dać jasno do zrozumienia, poprowadzić Odbiorcę za rękę, gdzie ma kliknąć i co ma zrobić po zauważeniu naszego banera – “kup teraz”, “zamów”, “sprawdź”, “zarejestruj się”, “czytaj dalej”, “zarezerwuj” . Przycisk CTA musi zwracać na siebie uwagę i być doskonale widoczny. Warto np. zwiększyć rozmiar czcionki, umieścić go w kontrastującym, jaskrawym kolorze, lub dodać w formie przycisku.

O czym jeszcze musisz pamiętać?

Aby nasze banery graficzne mogły wyświetlać się w Google Ads lub w Social Media muszą być przygotowane w odpowiednich rozmiarach i wielkościach. Pełną i aktualna specyfikacja reklam graficznych dostępna jest w naszych wcześniejszych artykułach:

Jak sprawdzić skuteczność banerów marketingowych – CTR

Jednym z wyznaczników skuteczności banerów reklamowych jest wskaźnik klikalności CTR. Średnio wskaźnik ten waha się od 0,5% do 3% – oznacza że na 1000 wyświetleń reklamy od 5 do 30 osób klika w baner.

Innym ważnym wskaźnikiem jest współczynnik konwersji – który wylicza się, dzieląc liczbę konwersji przez całkowitą liczbę kliknięć reklamy. Konwersje to określone działanie Klienta które jest wartościowe dla firmy np. zakup, połączenie telefoniczne – więcej o przykładach konwersji możecie dowiedzieć się tutaj: Konwersje w Google AdWords – mierzenie skuteczności kampanii..

Optymalizacja reklam polega nie tylko na eksperymentowaniu z wyglądem banerów, ale także na optymalizacji kierowania reklam – odpowiedni wybór grupy docelowej (płeć, wiek, lokalizacja), słowa kluczowe, miejsca docelowe i tematy.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *