Audyt kampanii Google Ads – analiza konta i kampanii

Jeżeli samodzielnie prowadzisz kampanię Google Ads sprawdź czy nie popełniasz najczęstszych błędów z którymi mamy do czynienia podczas audytu i późniejszej optymalizacji kampanii. Zawsze możesz zamówić u nas BEZPŁATNY AUDYT konta Google Ads i kampanii. Wystarczy że wyślesz na biuro@funkymedia.pl 10 cyfrowy ID konta xxx – xxx -xxxx

Jakie elementy powinien zawierać Audyt konta Google Ads

  1. Struktury konta i grup reklam. Odpowiednia organizacja konta pozwala trafniej dobierać reklamy do klientów oraz skuteczniej monitorować efektywność działań reklamowych. Tworzenie nowych kampanii powinno być uzależnione od ustawień budżetu i kierowania reklam na konkretne lokalizacje.  Grupy reklam powinny być podzielone zgodnie z tematyką i słowami kluczowymi tak aby można było stworzyć spójny z nimi tekst reklamowy.
Jak stworzyć strukturę konta i grup reklam w Google Ads
Źródło obrazka: Pomoc Google
  1. Typ kampanii powinien być oparty na celach reklamowych. Określa, gdzie klienci będą mogli zobaczyć reklamy. Determinuje także format reklamy jakie należy stworzyć. Dla sklepu internetowego warto uruchomić kampanie produktową. Jeżeli planujemy promocję nowej marki warto stworzyć kampanię w sieci reklamowej lub na YouTube.
  2. Tekst reklamowy – to on w dużej mierze wpływa na zachowania użytkowników. Każdy przekaz powinien być dostosowany do miejsca wyświetlenia oraz do odbiorców. Pamiętaj aby w reklamach tekstowych wykorzystać wszystkie pola. Dzięki temu nie tylko użytkownicy dowiedzą się więcej o twojej firmie ale także reklama będzie zajmowała więcej miejsca reklamowego. Aby reklama była skuteczna tekst powinien być precyzyjny, trafny, atrakcyjny i inspirujący. Pamiętaj aby wyróżnić to co sprawia, że twoja firma wyróżnia się na tle konkurencji, informuj o cenach, promocjach, zachęć do działania (sprawdź, napisz do nas, zamów bezpłatną wycenę), przynajmniej jedno słowo kluczowe znalazło się w nagłówku.
  3. Rozszerzenia reklam pozwalają umieścić w reklamach dodatkowe informacje o firmie. Sprawia, że współczynnik klikalności reklamy jest wyższy o kilka punktów procentowych. Formaty rozszerzeń obejmują przyciski połączeń, informacje o lokalizacji, linki do podstron, objaśnienia czy dodatkowe informacje w witrynie.
  4. Harmonogram reklam pozwala na dostosowanie stawek w godzinach kiedy kampanie osiągają gorsze wyniki.
  5. Zaawansowane opcje lokalizacji – możesz wybrać czy reklamy wyświetlają się tylko osobą fizycznie znajdującym w danej lokalizacji bądź są nią zainteresowane.
  6. Współczynnik klikalności CTR określa jak często osoby, które zobaczą Twoją reklamę, klikają ją. Jest to bardzo istotna miara mówiąca o dopasowaniu treści Twojej reklamy do słów kluczowych. Jeżeli wskaźnik ten jest niższy niż 5% wpływa on negatywnie na koszt za kliknięcie – tzn. oznacza to, że Twoje reklamy są niskiej jakości i program będzie żądał wyższych stawek za ich wyświetlanie lub będzie wyświetlał reklamy na niskich pozycjach albo w ogóle.
  7. Współczynniki wyświetleń u góry strony i na najwyższej pozycji na stronie – mówi na jakiej pozycji wyświetlała się Twoja reklama. 3 pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania są najczęściej klikane i generują wejścia na stronę, które przekładają się na zakup lub kontakt z firmą.
  8. Udział w wyświetleniach – miara ta mówi jak często wyświetla się Twoja reklama na słowa kluczowe. Wynik 20% oznacza, że tracisz 80% potencjalnych Klientów. Udział w wyświetleniach zależy od stawki za dane słowo kluczowe jak również od budżetu. Optymalizując te 2 zmienne możesz uzyskać większy udział w wyświetleniach i dotrzeć do większej ilości potencjalnych Klientów.
  9. Ustaw konwersje na koncie Google Ads. Mierz ilość połączeń wykonanych przez użytkowników, przejść na stronę kontakt, kliknięcia w e-mail na stronie, ilość wysłanych formularzy, ilość zakupów oraz ich wartość. Więcej o mierzeniu konwersji pisaliśmy w artykule Konwersje w Google Ads – mierzenie skuteczności kampanii
  10. Typy dopasowań słów kluczowych. Sprawdź czy reklama twojej firmy wyświetla się na słowa kluczowe jakie ustawiłeś. Przejdź na zakładkę słowa kluczowe i rozwiń WYSZUKIWANE HASŁA
  11. Stan słowa kluczowego – bardzo często reklama nie wyświetla się na wszystkie słowa kluczowe jakie wybraliśmy w kampanii. Może być to spowodowane zbyt niskimi stawkami CPC. Stan słowa kluczowego sprawdzisz w zakładce słowa kluczowe najeżdżając na kolumnę „stan”

To najważniejsze ustawienia mające istotny wpływ na pozycję Twojej reklamy, koszt i skuteczność kampanii. Jeżeli masz jakieś pytania napisz do nas.

biuro@funkymedia.pl

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *