majowa aktualizacja algorytmu

Aktualizacja algorytmu Google – May 2020 Core Update

4. maja 2020 roku na Twitterze Danny Sullivan, rzecznik Google ds. SEO, ogłosił, że właśnie ma miejsce najnowsza globalna aktualizacja algorytmu, nazwaną May 2020 Core Update.

Firma Google nieustannie zmienia algorytm wyszukiwarek. Co kilka miesięcy wprowadza dużą aktualizację algorytmu, która ma wpływ na zmiany w rankingu wyników wyszukiwania. Z ostatnimi dużymi zmianami mieliśmy do czynienia na początku roku, o czym pisaliśmy w artykule o styczniowej aktualizacji.

Wpływ aktualizacji algorytmu na pozycjonowanie strony

Update ma charakter globalny i dotyczy stron z różnych kategorii, z całego świata i w każdym języku. Wobec tego wiele firm odnotuje spadki lub wzrosty widoczności. Jedne witryny zyskają, a inne osiągną gorsze wyniki.

W styczniu przedstawiliśmy wykres ze spadkiem jednej ze stron w porównaniu do strony konkurencyjnej. Sprawdziliśmy sytuację tych samych dwóch stron w majowej aktualizacji. Wynik wygląda bardzo ciekawie! Sami zobaczcie:

styczniowa aktualizacja
porównanie po majowej aktualizacji
majowa aktualizacja

W tym czasie warto obserwować pozycje swojej strony – ewentualny spadek lub poprawa widoczności mogą być efektem działań optymalizacyjnych albo rezultatem aktualizacji. Jeżeli następuje pogorszenie, pozostaje przyjrzeć się swojej stronie i sprawdzić, czy aby przypadkiem nie warto wprowadzić dodatkowej optymalizacji.

Update algorytmu

Celem wprowadzanych cyklicznie przez Google aktualizacji algorytmu jest niezmiennie weryfikacja i udoskonalanie jakości wyników wyszukiwania. Wyniki mają odpowiadać na potrzeby użytkowników, a te od marca uległy zmianie w związku z pandemią koronawirusa. Tutaj możemy się dopatrywać prawdopodobnej przyczyny aktualizacji, ale każda wprowadzana zmiana jest złożona i wielowymiarowa, a Google nie udostępnia konkretnej listy przyczyn i wprowadzanych zmian.

Zmiany w życiu Internautów

Użytkownicy chętniej dokonują teraz zakupów w sklepach internetowych, częściej korzystają z platform edukacyjnych i w ramach akcji #zostańwdomu szukają rozrywki w sieci. Zmieniły się też ich zainteresowania, a co za tym idzie – wyszukiwane frazy. Te tendencje i zmiany w zachowaniach i wyborach użytkowników na całym świecie nie mogły zostać zignorowane przez Google.

Jakie działania podjąć na swojej stronie w związku z aktualizacją?

Nastała aktualizacja algorytmu – jak reagować? Co zrobić? Nie ma gotowych rozwiązań, które pomogą nam zachować pozycję w wynikach wyszukiwania. Najlepszym rozwiązaniem jest kompleksowe, systematyczne dbanie o działania SEO na stronie. Pozycjonowanie strony to długotrwały proces, który wymaga regularności działań. W styczniu opisaliśmy czynniki mające wpływ na ranking strony. Warto przejrzeć tę przygotowaną listę, czy aby na pewno Twoja strona jest dobrze zoptymalizowana.

Przyjrzyj się swojej stronie i zadbaj o:

  1. wartościowe, oryginalne treści
  2. strukturę i optymalizację witryny
  3. promocję publikowanego contentu i promocję ofert!

Kiedy już kompleksowo zadbasz o te aspekty, przyda się odrobina cierpliwości. Jeżeli strona jest dobrze zoptymalizowana i ma dużą wartość dla użytkowników, z czasem po spadku z powodu aktualizacji algorytmu odzyska wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.


Warto wiedzieć: