Optymalizacja treści pod kątem Google

Google analizuje niewyobrażalne ilości danych pobranych z milionów stron internetowych i sprowadza je do dziesięciu wyników wyszukiwania najlepiej pasujących do zapytania, które sformułuje użytkownik. O pozycji strony w wynikach wyszukiwania decyduje wiele czynników. Większość zapytań wpisywanych w wyszukiwarkę ma charakter bardzo konkretny, to szczegółowe zapytania. Zapytania o charakterze ogólnym, takie jak  na przykład strony, stanowią względnie niewielką część wszystkich poszukiwań. Warto zadbać o słowa kluczowe na stronie, aby znalazły się w odpowiednich miejscach – w ten sposób zwiększamy swoje szanse na znalezienie się w wynikach wyszukiwania Google. Umiejętne umieszczanie słów kluczowych w treści na stronie www to optymalizacja treści pod kątem robotów Google.

Na czym polega optymalizacja treści?

Jako właściciel strony internetowej lub osoba zajmująca się marketingiem internetowym, nie musisz wchodzić w szczegóły tego, w jaki sposób Google analizuje dane. Powinieneś natomiast skoncentrować się na trzech najistotniejszych czynnikach, które decydują o pozycji strony w rankingu. Oto one:

Zdobycie umiejętności optymalizacji treści pozwoli Ci powalczyć o jak najlepsze pozycje na popularne zapytania internautów, a to z kolei umożliwi Ci pozyskanie ruchu na stronie z wyników organicznych.

Optymalizacja treści zaczyna się od słów kluczowych

Wybór odpowiednich fraz (słów kluczowych) nie powinna stanowić większego problemu. Musisz się tylko zastanowić, co Twoim zdaniem powinni wpisywać w Google internauci, aby odnaleźć Twoją stronę internetową. Możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia propozycji słów kluczowych Google. To narzędzie jest standardem w wyborze słów kluczowych w świecie SEO. Pokazuje ono globalne i lokalne statystyki dla podanych słów kluczowych, podaje również liczbę wyszukiwań. Możesz wejść bezpośrednio na stronę tego narzędzia Keyword Planner.

Kolejnym, nieco bardziej przebiegłym i ciekawym sposobem pozyskiwania słów kluczowych jest skorzystanie już z wysiłków konkurencji. W tym celu wpisz po prostu w Google słowo kluczowe, które Twoim zdaniem ma dla Ciebie największe znaczenie, a następnie przeanalizuj wyniki wyszukiwania, sprawdź, na jakie dokładnie słowa kluczowe widoczni są Twoi konkurenci.

Kampanie promocyjne – weryfikacja optymalizacji treści

Nie ma lepszego sposobu na sprawdzenie czy wybrane frazy i wykonana optymalizacja treści została wykonana poprawnie, niż skorzystanie z możliwości przetestowania słów kluczowych w ramach kampanii Google Ads. Oprócz samego testu, zweryfikujesz w ten sposób czy Twoja strona jest przyjazna dla użytkowników, czy współczynnik odrzuceń nie jest zbyt wysoki, czy Klienci chętnie wrzucają Twój produkt do koszyka i finalizują transakcję.

Stosunkowo niedużym nakładem kosztów możesz umieścić swoją stronę nad zwykłymi (organicznymi) wynikami wyszukiwania.

Jedną z największych korzyści prowadzenia odpłatnej kampanii reklamowej w Google jest możliwość szybkiego ustalenia, które frazy wyszukiwania generują dla Ciebie najwyższe przychody ze sprzedaży. To nieoceniona wiedza, która przydaje się podczas wybierania słów kluczowych. Kiedy już zgromadzisz wiedzę na temat najskuteczniejszych słów kluczowych, możesz zacząć stopniowo wycofywać się z odpłatnej usługi Google Ads i koncentrować się na SEO ( oczywiście możesz zupełnie spokojnie prowadzić płatną kampanię PPC i jednocześnie podejmować działania optymalizacyjne – upewnij się tylko, że dzięki płatnym reklamom zarabiasz więcej, niż na nie wydajesz).

Linkowanie wewnętrzne a optymalizacja treści

Profesjonalni copywriterzy w ramach optymalizacji treści wykonują również linkowanie wewnętrzne, poprawiając w ten sposób strukturę strony, wzmacniając kluczowe podstrony. O linkowaniu wewnętrznym, więcej przeczytacie tutaj: linkowanie wewnętrzne – wpływ na seo.