10 sposobów na zdobycie fanów na Facebooku cz. 1

Jeśli Twoja firma posiada swój profil na Facebooku (fanpage) to naszym głównym celem powinno być pozyskanie jak najszerszej grupy odbiorców, czyli zdobycie fanów. Im więcej osób polubi nasz profil i stanie się odbiorcami treści marketingowych, które udostępniamy na naszym Facebooku, tym większa szansa na uczynienie z nich naszych klientów, nie mówiąc już o upowszechnieniu w ich świadomości obecności i pozytywnego wizerunku naszej marki.

Jak zdobyć fanów na Facebooku? Sprawdź!

Wzrost liczby fanów naszego fanpage’a może znaleźć swoje odzwierciedlenie w liczbie potencjalnych klientów i co za tym idzie – realnych zysków finansowych firmy, dlatego powinniśmy zastanowić się, jakie działania podjąć, aby sukcesywnie zwiększać obszar oddziaływania naszego profilu.  Zazwyczaj zdobycie fanów zaczynamy przez rozesłanie zaproszeń/informacji do znajomych. Z doświadczenia wiemy, że powodzenie tego działania to około 20%.

Jak więc znaleźć więcej fanów i zapewnić sukces naszej firmie na tym popularnym portalu społecznościowym?

Postaram się przedstawić kilka propozycji działań w 2 najbliższych notkach. Jednak nim zaczniemy działać to pierwszym ważnym krokiem jest skrócenie adresu do strony fanpage, tak aby była czytelna i łatwa do zapamiętania. Link można skrócić w przypadku gdy strona ma minimum 25 fanów.

Dostarczaj fanom interesujących treści i wchodź z nimi w interakcje.

Publikacja contentu to podstawa działania na każdym fanpage’u. Ciekawe i angażujące Twoich fanów treści to gwarancja tego, że Twoja firma będzie pozytywnie postrzegana oraz możliwość jeszcze szerszego oddziaływania na potencjalnych klientów. Zastanów się, jakich treści mogą poszukiwać użytkownicy będący Twoim targetem.
Więcej użytecznej treści dostępnej na facebookowej stronie to zarazem więcej możliwości interakcji pomiędzy fanami a fanpage’m. Publikuj treść, która zachęci użytkowników do komentowania oraz dzielenia się nią ze znajomymi.

Umieść informację o fanpage’u (zawierającą link) w stopce wysyłanej korespondencji e-mailowej

Koniecznie dodaj do stopki korespondencji, którą wysyłasz (czy to z firmowego e-maila, czy też w stopce newslettera/mailingu, może być również w prywatnej korespondencji) link do Fanpage – w formie tekstowej lub graficznej (np. ikonka Facebooka).

Zaproś do grona fanów subskrybentów newslettera / e-mailingu, których posiadasz

Jeśli w twoim serwisie internetowym funkcjonuje newsletter bądź prowadzisz e-mail marketing, dobrym pomysłem jest rozesłanie do subskrybentów informacji o istniejącej stronie fanpage i treściach, które można na niej znaleźć.

Umieść informację o fanpage na materiałach drukowanych i w materiałach multimedialnych

Jeśli promujesz swoją firmę za pomocą materiałów drukowanych takich jak: wizytówki, ulotki, papier listowy, broszury lub w plikach multimedialnych np. prezentacjach – umieść w nich informację / link do strony na Facebooku. Warto pamiętać, że umieszczony adres do fanpage’a powinien być w wersji skróconej.

Na dzisiaj tyle. W kolejnych dwóch częściach znajdziecie dodatkowe porady, a w nich między innymi: czy warto promować posty na Facebooku? Zapraszam do lektury.