Waga pierwszego wrażenia

O wadze tzw. pierwszego wrażenia nie trzeba nikogo przekonywać, bo sprawdziło się w naszym życiu to, że oceniliśmy kogoś jeszcze przed podaniem mu ręki, albo wyszliśmy z restauracji zaledwie po przekroczeniu progu. W rzeczywistości niechlujna osoba często okazuje się wartościowym i wykształconym partnerem do dyskusji, a przeciętna restauracja zaserwuje nam schabowego z kapustą, jakich nie jedliśmy nigdy w życiu.  Docenienie tych walorów jednak wymaga zatrzymania się na dłużej, a to nie zawsze bywa możliwe.

Pierwsze wrażenie w biznesie

Nie jestem przemysłowcem ani producentem, ale z własnego doświadczenia znam osoby, które mają wyjątkową żyłkę do robienia interesów i godzinami grzebiąc po starych bazarach czy antykwariatach potrafią znaleźć coś, na czym zarabiają krocie. Są także osoby, które wpadają na proste, a genialne pomysły, ze zwykłego czyścibuta urastając do rangi trzęsącego okolicą potentata. Dla takich osób pierwsze wrażenie nie ma znaczenia, bo mają intuicję. Kiedy jednak ja udaję się na rozmowę z klientem, albo w poszukiwaniu pracy swoją wizytę zaczynam od wizualnej oceny mojego rozmówcy. Nie bez powodu przecież organizuje się dziesiątki szkoleń na temat tego, jak najlepiej wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej. Podobne wrażenie może robić wizytówka firmy, jaką jest strona internetowa.

Strona internetowa drzwiami do firmy

Dziś każda firma posiada swoje miejsce w sieci. Funkcjonowanie bez witryny jest trudne, uniemożliwia komunikację z klientami, kontrahentami, a poza tym brak chociażby możliwości sprawdzenia numeru NIP czy REGON stawia firmę w gronie tych mniej wiarygodnych. Każda agencja oferująca projektowanie stron Gorzów reprezentujące musi przede wszystkim zwracać uwagę na wspomniane już pierwsze wrażenie. Oczywiście zatrudnianie specjaliści raczej mają pojęcie o swojej pracy, ale zauważam czasami, że nawet te profesjonalne wytwory nie do końca dobrze mówią o właścicielu.

Grafika podstawa komunikacji

Najważniejsza jest dla mnie w takiej stronie wizytówce grafika. Operowanie zdjęciami pozwala na zatrzymanie klienta na dłużej, a przede wszystkim już w pierwszym momencie wskazuje, czym firma się zajmuje. Poza tym o wiele chętniej pójdziesz z wizytą do stomatologa, na którego stronie widnieje przyjazna uśmiechnięta twarz pani doktor.
[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane