Twitter – zastosowanie w e-marketingu

Popularne platformy społecznościowe – Twitter, Facebook czy Instagram, są narzędziami pozwalającymi na prowadzenie dobrej, skutecznej kampanii marketingowej przez firmy i osoby prywatne. W ten sposób można reklamować niemalże wszystko. Jak pokazują badania statystyczne przeprowadzone na podstawie różnych mediów społecznościowych z całego świata (autorstwa firmy Bruson-Marsteller) Twitter przeważa wśród podobnych witryn społecznościowych, pod względem ich zastosowania w reklamie przez przedsiębiorców.

Mikroblogowanie na Twitterze

Twitter udostępnia usługi mikroblogowania, umożliwiając pisanie maksymalnie 140-znakowych wpisów, krótszych niż jeden standardowy sms. Pojawiają się one na koncie użytkownika, a inni użytkownicy mogą na nie odpowiadać.

Mikroblogi prowadzone na Twitterze są przede wszystkim sposobem na komunikowanie się z pracownikami przedsiębiorstwa oraz z jego klientami – w sposób wygodny, szybki i nowoczesny. Na Twitterze prowadzone są dyskusje na temat firmy –  inicjowane przez nią samą, pracowników lub zupełnie niezwiązanych z nią osób. Na Twitterze ogłaszane są konkursy z nagrodami, programy lojalnościowe, czy loterie dla klientów firmy i osób śledzących jej wpisy właśnie na Twitterze.

Potencjalni i obecni klienci firm śledzą z wielką uwagą wpisy firmowe na Twitterze, bowiem mają szansę dowiedzieć się z nich o opinii konsumentów na temat ich usług, produktów, czy poziomu świadczonej obsługi klienta. Na tej podstawie odpowiadają klientom, wykorzystując ich wskazówki do zmian.

Z wyliczeń statystycznych wynika, że około 80% firm reaguje na komentarze użytkowników, jakie zamieszczane są na ich koncie na Twitterze. Czyta więc ich wpisy, odpowiada na nie i bierze je pod uwagę w procesie zmian w przedsiębiorstwie.

Rozwój Twittera

Twitter rok 2012 zaliczy niewątpliwie do udanych, ponieważ w tym roku bite są kolejne rekordy liczby tweetów związanych z ważnymi wydarzeniami, między innymi z Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej 2012 czy w związku z Igrzyskami Olimpijskimi Londyn 2012.

Serwis Twitter nadaje się nie tylko do promowania działalności przedsiębiorstw, wydarzeń, czy nowo wprowadzanych produktów. Będzie on świetnym narzędziem do promowania własnej osoby. Indywidualni użytkownicy wykorzystują go do promowania swoich talentów i przedstawiania umiejętności, a nade wszystko do kontaktowania się w szybki i wygodny sposób ze znajomymi. Z Twittera wiele osób korzysta za pośrednictwem telefonów z dostępem do Internetu, dzięki czemu o każdej porze dnia i nocy, w każdym miejscu mogą oni aktualizować swój status na Twitterze, czy pisać komentarze i notatki.

Użytkownicy chętnie korzystają z Twittera, ponieważ mało jest na nim wpisów typu SPAM, a i sztucznie generowane reklamy nie mają tu dużego dostępu. Można wręcz powiedzieć, że w porównaniu z Facebookiem, Twitter jest wolny od reklam.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *