Terminologia pozycjonowania - czym są anchory, backlinki itd?

Terminologia pozycjonowania - czym są anchory, backlinki itd?

Czytając oferty pozycjonerów, czy też umowy, które są przedstawiane firmom do podpisu, zwyczajny klient czasem nie jest w stanie zrozumieć wszystkich terminów, wykorzystywanych w takich dokumentach. Warto poznać pojęcia, jakimi pozycjonerzy posługują się na co dzień, aby umieć właściwie przeanalizować ofertę firmy pozycjonującej strony www i wiedzieć, co też jest nam oferowane w praktyce w ramach wycenionej usługi.

Pozycjonowanie w Google

Uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu wyszukiwania danych słów kluczowych jest celem dążenia pozycjonerów. Stosują oni różne metody po to, aby wypromować witrynę pod wskazane hasła kluczowe. Metody te w dużej mierze opierają się na optymalizacji treści witryny pod kątem słów kluczowych oraz na linkach prowadzących do strony z innych witryn.

Anchor linku

Anchory to nic innego jak treści. Jeśli mowa jest o odnośnikach, anchor linku będzie jego tekstem, formą tekstową. Anchorem będzie link „Hotel Warszawa”, pod którym będzie krył się odnośnik do strony internetowej hotelu. Jeśli użytkownik kliknie w taki anchor, otworzy mu się strona promowanego hotelu. Anchorem może być dowolny, najczęściej krótki tekst, albo adres strony internetowej. Anchory linków mają duże znaczenie przy wyznaczaniu przez Google pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pozwalają one na wypromowanie jej pod kątem danego słowa kluczowego.

Pojęcie Backlinków

Backlink to nic innego, jak link zwrotny do witryny, który jest czynnikiem wpływającym na ustalanie pozycji strony w wyszukiwarce Google. Pozycja witryny na liście wyszukiwania w Google uzależniona jest między innymi od tego, czy znajduje się na niej link zwrotny do wartościowej strony.

Jakość witryny jest kluczowa dla Google w celu wyznaczenia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli strona promuje poprzez zamieszczone linki dobry jakościowo portal, czy katalog stron, będzie ona lepiej postrzegana przez automaty Google, co przełoży się na jej wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Linków zwrotnych na pozycjonowanej stronie nie powinno być zbyt dużo. Optymalną liczbą będzie do 4 odnośników. Jeśli linków zwrotnych będzie więcej niż 10, Google może negatywnie ocenić taką stronę.

Deadlinki i farmy linków nie polepszą pozycji

W żargonie pozycjonerów można spotkać się z pojęciem deadlinków, czyli linków martwych, które już nie funkcjonują. Mogą one prowadzić do skasowanego serwisu, bądź też zawierać literówki, przez co nie poprawiają pozycji strony internetowej, do której miały uprzednio prowadzić. W skrócie są one nazywane DL.

Z kolei, farmy linków są stronami, które Google postrzega jako nieetycznie pozycjonujące. Zamieszczane są na nich liczne linki, które mają wzmocnić pozycję strony www w wynikach wyszukiwania Google. Dla witryny umieszczenie linku na takiej stronie lub opublikowanie na własnej witrynie linku zwrotnego do farmy linków, jest szkodliwe i może negatywnie wpłynąć na jej ranking w Google.
 

[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]


Google+

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane