Strona www, wizytówka, a może platforma e-commerce? Jakie rozwiązanie wybrać?

Dziś nasze porady kierujemy do startup-ów oraz przedsiębiorców, którzy w tym roku postanowili zaistnieć w internecie. Czy warto od razu inwestować w profesjonalną stronę internetową? Czy taki koszt jest konieczny na pierwszym etapie działalności? Przygotowaliśmy krótki przegląd możliwości stworzenia swojej wizytówki w internecie, jak i podpoowiedź, jak powinna wyglądać profesjonalna strona www. Podpowiadamy, jakie rozwiązanie jest najlepsze, z punktu widzenia specjalistów od reklamy internetowej.

Rozwiązania dostosowane do potrzeb firmy

Jeżeli jesteś małą firmą, oferującą np. naprawę obuwia, wymianę opon, wynajem pokoi nad morzem, naprawę rowerów może wcale nie potrzebujesz własnej strony www. Zanim podejmiesz decyzję o wydaniu środków na jej stworzenie warto rozpatrzyć inne opcje. Jakie? Sprawdźcie z nami!

1. Darmowa wizytówka Firmy na mapach Google

Możesz ją założyć samodzielnie, logując się na stronę Moja firma w Google‎. Pamiętaj, aby wypełnić ją w 100% – dodać logo, zdjęcia, godziny pracy, telefony kontaktowe. Dzięki temu Twój profil będzie lepiej oceniany przez Google i częściej wyświetlany.

moja firma w Google

2. Wizytówki na popularnych portalach www

Dobrym rozwiązaniem jest założenie wizytówek na popularnych serwisach, które są już na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania, generują duży ruch, jakiego twoja mała firma nigdy nie doścignie krajowy.biz, OLX.pl, Booking.com, Zumi.pl.

Krajowy Spis Firm

Serwisy te dostosowane są do urządzeń mobilnych, zawierają prosty formularz kontaktowy i łatwą możliwość nawiązania połączenia. Wszystko czego potrzebujesz na start. Polecamy je nawet wtedy, gdy posiadasz swoją stronę internetową!

3. Stworzenie wizytówki w formie landing page

Jeżeli twoja firma oferuje jedną usługę, bądź konkretny produkt, dobrym rozwiązaniem może okazać się stworzenie strony, służącej zarówno przedstawieniu produktu, firmy i jak i ukierunkowanej na interakcję ze strony użytkownika – zakup, e-mail, kontakt telefoniczny. W Internecie można znaleźć darmowe szablony, jednak radzimy skorzystać z płatnych rozwiązań (mogą Was one uchronić przed wirusami i atakami) – warto zapoznać się z ofertą Landingi.pl. To portal, na którym znajduje się kreator stron tego typu. W to, co na pewno warto zainwestować to: identyfikacja wizualna (logo, grafika strony), jak również treść, czyli content. Pamiętajcie, aby grafika była odpowiednia do grupy docelowej do której chcecie dotrzeć, a content oryginalny, nieskopiowany od innych, podkreślający zalety oferty i to, co Was wyróżnia od konkurencji. Sprawdźcie jak pisać skuteczne treści na stronę.

4. Własna strona www, serwis, portal.

Jeżeli na wizytówce nie jesteście w stanie zamieścić wszystkich informacji o swoim produkcie czy usłudze, konieczne jest założenie własnej strony www. Oczywiście i w tym zakresie można znaleźć darmowe rozwiązania: pl.wix.com, wordpress.org (z szablonami darmowymi dostępnymi na: darmoweszablony.eu, templatki.net, templatemonster.com) Nie polecamy jednak tych rozwiązań z uwagi na:

  • płatne moduły do optymalizacji serwisów,
  • darmowe szablony nie wyróżnią naszej oferty spośród naszej konkurencji
  • niezbyt dobre możliwości zabezpieczenia witryny przed atakami na stronę, a to może zniweczyć nasze działania marketingowe i narazić nas na stratę pieniędzy.

Warto skorzystać z usług doświadczonego specjalisty – czy to freelancera czy agencji, którzy nie tylko stworzą spójną identyfikację wizualną odpowiednią dla naszej grupy docelowej, ale także otoczą nasz serwis opieką i zagwarantują stabilne działanie witryny. Strona www musi być dopracowana pod każdym względem oraz dobrze zabezpieczona przed rozmaitymi atakami hakerskimi.

Niskie koszty poniesione w ramach budowy strony, w późniejszym czasie mogą generować wyższe koszty reklamy – której nadrzędną rolą jest optymalizacja kodu, bezpieczeństwo serwisu, użyteczność (usability) i przyjemność doświadczeń użytkownika, płynąca z faktu korzystania z serwisu (user experience).

Platformy e-commerce dla sklepów.

W przypadku założenia sklepu internetowego, warto rozważyć takie trzy opcje:

1. Allegro.pl

Według najnowszych badań Gemius z października 2016 r. jest najpopularniejszym serwisem e-commerce w Polsce (przyjaznym dla wszystkich urządzeń mobilnych).

genius top 10 serwisów e-commerce

2. Silniki CMS do samodzielnego budowania e-commerce

Nauka na własnych błędach czasami jest najlepsza. Dlatego, jeśli jesteście gotowi na wyzwania i samodzielne próby stworzenia swojego sklepu internetowego, podajemy popularne silniki CMS do wykorzystania na wykupionym serwerze. Aby jednak samodzielnie uruchomić sklep internetowy za pomocą jednego z wymienionych silników, niezbędne Wam będą podstawy wiedzy informatycznej i umiejętności biegłego korzystania z komputera, a niekiedy i znajomość podstaw języka html.

  • Prestashop
  • Magento – nie jest już rozwijany
  • WooCommerce

3. Platformy e-commerce w rozliczeniu SaaS

SaaS czyli Software as a Service to jedna z form udostępniania oprogramowania użytkownikom. Oprogramowanie sklepu internetowego – jest przechowywane u dostawcy usługi i udostępniane klientowi przez internet. Model SaaS zakłada najczęściej cykliczne opłaty (abonament) za dostęp do programu.

  • Shoper
  • Sky-shop.pl
  • Click Shop (Home.pl)
  • RedCart

Platformy te gwarantują:

  • Intuicyjny interface, ułatwiający obsługę poczatkującym użytkownikom.
  • Pewne i stabilne oprogramowanie, udostępniane na licencji SaaS.
  • Wsparcie pomocy technicznej.
  • Prostą integrację z płatnościami, kurierem, narzędziami do reklamy i optymalizacji serwisu.

Podsumowanie

Podjęcie decyzji o formie prezentacji Twojej firmy w internecie wymaga wnikliwej analizy i rozważenia, co dokładnie chcesz promować i jak chcesz być widziany w sieci. Niezależnie, jaki model wybierzesz, warto już na etapie tworzenia strony dla Twojego biznesu związać się z agencją e-marketingową, taką jak FunkyMedia 🙂 Dziś zajmujemy się strategią, planowaniem i optymalizacją stron, bowiem na bazie naszych doświadczeń zdobyliśmy niezbędną wiedzę i umiejętności, by skutecznie wspierać przedsiębiorców w promowaniu ich działalności. Gdy powołaliśmy naszą firmę do życia, zajmowaliśmy się tworzeniem stron i sklepów od podstaw. I to dzięki temu bardzo dobrze rozumiemy na czym polegają dzisiejsze problemy przedsiębiorców z optymalizacją stron i ich użytecznością.

Współpracujemy z wieloma godnymi polecenia firmami, działającymi w zakresie budowania stron. Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub wątpliwości – w co warto zainwestować – piszcie! Z przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *