Specjaliści w branży SEO - ważna jest wiedza i doświadczenie

SEO to działania mające na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania.  Algorytm Google jest tak rozbudowany, że zakres pozycjonowania staje się coraz bardziej obszerny i skomplikowany. W związku z tym jeżeli myślimy o takich działaniach lepiej zdecydować się na współpracę z doświadczoną Agencją Interaktywną. Trzeba także być cierpliwym ponieważ na wyniki czasem trzeba poczekać (zależy to od konkurencyjności w branży - im produkt/usługa jest bardziej niszowa tym łatwiej ją wypromować)

SEO – specjalizacje

SEO to  dość obszerny zakres działań. Wiedza, jaką muszą posiadać agencje na temat poszczególnych etapów procesu pozycjonowania, jest obecnie bardzo obszerna i skomplikowana. Na dodatek Internet to medium, które szybko się zmienia dlatego wymaga ciągłego szkolenia, testowania aby lepiej uwzględniać bieżące zmiany algorytmu.

Co raz częściej widać, że Agencja zaczynają się specjalizować w którymś z etapów pozycjonowania:

  • kompleksowej optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO,

  • content publishingu,

  • pozyskiwaniu linków,

  • działaniach w mediach społecznościowych wspomagających proces pozycjonowania czy

  • w analityce internetowej

  • usuwaniu nienaturalnych linków

Każda z tych czynności wymaga unikalnych i specjalistycznych umiejętności. Chcąc profesjonalnie wywiązywać się z obowiązków w każdym calu, należałoby mieć w zespole przynajmniej jednego ze specjalistów z każdej dziedziny.

Optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO

Pierwszy i najważniejszy krok w procesie pozycjonowania to optymalizacja strony. Jest to w głównej mierze zajęcie dla programistów i copywriterów (a dokładniej rzecz biorąc – SEO copywriterów). Dlatego decydując się na wybór Agencji Interaktywnej warto zwrócić uwagę czy ma potrzebną wiedzę i zespół specjalistów. W tym momencie należy odradzić korzystanie z usług osób niedoświadczonych, pracujących na gotowych, słabych szablonach ponieważ będą to pieniądze wyrzucone w błoto - nikt naszej strony nie znajdzie w wyszukiwarce.

Programiści i seo copywriterzy czuwają nad tym, aby strona była „czytelna” dla robotów wyszukiwarek. Programiści przeglądają stronę pod kątem kodu źródłowego, natomiast copywriterzy pod kątem opublikowanych tekstów. Te muszą być nie tylko atrakcyjne z punktu widzenia marketingowego, ale również uwzględniać aspekt SEO. To dzięki tekstom i zawartym w nich słowom kluczowym, wyszukiwarka przyporządkuje stronę do zapytań internautów. Osoba zajmująca się optymalizacją strony powinna posiadać wiedzę dotyczącą najnowszych trendów w budowie witryn internetowych. Powinna wiedzieć dokładnie, jakie są aktualne standardy i jak powinna być skonstruowana strona, aby była przyjazna wyszukiwarkom.

Content Publishing

Content publishing to pisanie profesjonalnych tekstów o charakterze PR i publikowanie ich w imieniu klienta na branżowych portalach internetowych. To działalność zbliżona do profesji dziennikarskiej. Jednakże redaktorzy poza błyskotliwością umysłu, wszechstronną znajomością wielu branż i specyfiki pracy dziennikarskiej w Internecie, powinni mieć także podstawową wiedzę o zasadach SEO. Tutaj bardziej sprawdza się wykształcenie humanistyczne niż inżynierskie.

Budowanie bazy linków

Linki to właściwie esencja SEO. Jeśli nawet nie najważniejsza rzecz, to na pewno bardzo istotna. Pomimo wielu zmian algorytmów wyszukiwarek, ilość wartościowych linków to wciąż ważny czynnik uwzględniany przez wyszukiwarki przy ustalaniu rankingu pozycji strony w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania internautów. Pozyskiwanie linków to jedna z najstarszych specjalizacji w SEO. Profesjonalne pozyskiwanie linków wymaga specjalistycznej wiedzy.

Analityka internetowa w aspekcie SEO

Analityka internetowa to właściwie już pewna specjalizacja ogólnej dziedziny badań marketingowych. Analityk musi poprawnie odczytywać wyniki działań SEO, wiedzieć z czym są związane dobre efekty działań, a z czym złe, czyli spadki pozycji. W analityce internetowej SEO nie można ograniczać się do oceny ilościowej. W dobie zdobywającego coraz większą popularność performance marketingu, firma oczekuje od agencji konkretnych wyników (zwiększenia liczby klientów) a nie tylko wysokiej pozycji strony firmowej w wyszukiwarce.

Usuwanie nienaturalnych linków

Jedną z ostatnich specjalizacji w SEO, która rodzi się na naszych oczach, jest usuwanie nienaturalnych linków. Linków, które bardziej szkodzą stronie, niż jej pomagają. Baza linków budowana do pozycjonowanej strony musi być stale aktualizowana. Dodawane muszą być nowe wartościowe linki, ale powinny być usuwane także stare, mniej wartościowe. Ostatnie zmiany algorytmu pokazały, że te mało wartościowe linki szkodzą stronie. Wiele stron (nawet dużych firm) posiadających takie linki, zostało ukaranych przez wyszukiwarki.

Podsumowanie

Pozycjonowanie to proces, który wymaga pewnej kolejności działań i uporządkowania tych działań w pewnym harmonogramie czasowym. Niestety nie wystarczy mieć tylko dobrze zoptymalizowanej strony aby spodziewać się wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania - wszystkie te etapy są jednakowo ważne. Działania te wiążą się oczywiście z inwestycją ale jeżeli powierzymy je doświadczonej Agencji na pewno przyniosą efekty.


[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane