Social media – Facebook - Lekcja pierwsza

Social media – Facebook

Wraz z rozwojem mediów społecznościowych w Internecie pojawiły się zupełnie nowe sposoby na promowanie działalności osób prywatnych i firm. Zwłaszcza przedsiębiorcy mają szerokie pole do popisu, jeśli chodzi o wykorzystanie w praktyce marketingowej tzw. social media. Promocja firmy w Internecie i jej działań, albo specjalnych akcji, stała się prostsza, tańsza i skuteczniejsza, odkąd na szeroką skalę są stosowane w praktyce serwisy społecznościowe. Dziś największym zainteresowaniem wśród polskich konsumentów i przedsiębiorców cieszy się serwis Facebook, mający globalny zasięg.

Kampanie marketingowe firmy organizowane w przestrzeni Facebooka mają to do siebie, że mogą być kierowane do szerokiej grupy odbiorców. Nie ma tutaj ograniczeń lokalnych, jak ma to miejsce między innymi w przypadku zastosowania promocji za pośrednictwem outdooru czy indooru.

Marketing społecznościowy może być prowadzony za pośrednictwem tzw. Fan Pages na Facebooku. Są to swego rodzaju mini strony internetowe w obrębie serwisu społecznościowego, na których umieszczane są wpisy firmowe – dotyczyć mogą aktualności, bieżących wydarzeń, promocji, akcji marketingowych, konkursów i wielu innych spraw. To od osoby prowadzącej taki profil zależy, jak często będą się pojawiać wpisy i czego będą one dotyczyły. Najważniejsze z perspektywy firmy jest to, że za pomocą fan page`u na Facebooku może ona zawiązać interakcje z użytkownikami i budować ich lojalność.

Inną zaletą prowadzenia promocji za pośrednictwem Facebooka jest to, że firma ponosi z tego tytułu minimalne koszty. Wystarczy zatrudnić osobę opiekującą się profilem firmy i gotowe. Wpisy na profilu firmowym powinny ukazywać się regularnie, być interesujące na tyle, aby w gronie znajomych i porób lubiących firmę wciąż pojawiali się nowi użytkownicy. Jeśli jednej osobie spodoba się artykuł stworzony przez firmę i umieszczony na jej profilu, użytkownik szybko rozpropaguje go wśród własnych znajomych. W ten sposób firma ma szansę zawiązać komunikację z konsumentami, do których w innym przypadku najprawdopodobniej nie miałaby żadnego dostępu.

Działalność firmy na stronie Facebook jest korzystna również z punktu widzenia statystyk odwiedzin na stronie firmowej. Zainteresowani tematyką wpisów firmowych internauci chętnie odwiedzają strony, do których prowadzą linki w komentarzach czy w artykułach na profilu Facebook.

Dla firmy najważniejsze jest, aby nie tylko zarejestrować konto na Facebooku, ale również być aktywnym użytkownikiem tego medium społecznościowego. Dzięki niemu można integrować się z lojalnymi i potencjalnymi klientami, a nawet pozyskiwać partnerów biznesowych. Obecność na Facebooku jest dziś postrzegana jako element budowania pozytywnego wizerunku firmy w Internecie.

Ogólnie rzecz ujmując, współcześnie organizowane kampanie promocyjne skłaniają się ku większym interakcjom z użytkownikami, co wiąże się z wykorzystywaniem funkcji społecznościowych w takich serwisach jak Facebook.

Google+

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane