Social Marketing – czyli tak naprawdę nic nowego

W związku z ekspansją „niebieskiego portalu” gdy rzuca się hasło „Media Społecznościowe”, większość odpowiada Facebook! Jednak z promocją w Social Media i z samymi mediami społecznościowymi mieliśmy do czynienia już dużo wcześniej. Dopiero popularność Facebooka przyczyniła się usystematyzowania posiadanej już wiedzy.

Fora / Grupy dyskusyjne – Zapomniane i niedoceniane. Mogę zaryzykować i stwierdzić, że nie ma takiej dziedziny życia, która nie doczekała się swojego forum tematycznego. Co za tym idzie wystarczy tylko chwilę poszukać by znaleźć grupę ludzi, która będzie na pewno zainteresowana naszymi produktami lub usługami. W przypadku for mamy sporo możliwości: Reklamy graficzne, akcje promocyjne/konkursy skierowane do forumowiczów, marketing szeptany - należy takie działania prowadzić z głową. Nowo założone konto, z jednym tylko komentarzem, i to dotyczącym danej firmy nie przysporzy Wam popularności.

Czaty – podaje je tu raczej z przyzwoitości choć tak jak i w przypadku for, czaty tematyczne mogą zostać wykorzystane do przeprowadzenia kampanii internetowych. Nie trzeba ograniczać się jedynie do reklamy graficznej, można przygotować zabawę dla uczestników czatu (4fun TV swego czasu królował w takich zabawach czatowych na antenie swojego kanału).

Mikroblogi – Choć twitter nie przebił się do masowej świadomości w naszym kraju to jednak są tam już od dawna najbardziej znani blogerzy, dziennikarze, a nawet politycy. Warto wykorzystywać Mikroblogi do pochwalenia się nowościami oraz naszymi osiągnięciami. Istnieje duża szansa, że ktoś z wcześniej wspomnianych podchwyci temat i opisze nas w swoim serwisie lub zamieści notkę o nas na łamach swojego bloga.

Mamy oczywiście też rodzime serwisy mikroblogowe, np. Blip lub Flaker. Z którego skorzystasz znów zależy od tego co masz do zaoferowania.

Portale społecznościowe – Portali społecznościowych jest naprawdę dużo. Każdy ma swój określony target. Istnieją portale skierowane do specjalistów, hobbystów, osób wyjątkowo dbających o prywatność w sieci, itd.

Nie zawsze warto za wszelką cenę być na Facebooku. Wszystko zależy od tego jaki produkt lub usługi mamy do zaoferowania. Trudno liczyć na to, że uda nam się zebrać kilka tysięcy lajków będąc producentem papieru ściernego.

Dobierajmy miejsca promocji z rozwagą. Dzięki temu uzyskamy lepsze efekty oraz zaoszczędzimy swój czas oraz pieniądze. Dbajmy też o wartościowość fanów. Nie kupujmy ich w serwisach aukcyjnych. Martwe dusze (często automatycznie generowane fikcyjne konta) nie wpłyną na naszą sprzedaż, ani na większą rozpoznawalność marki.
 

[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane