Reklama w Internecie – 3 zasady, aby była skuteczna

Dochodzą do Ciebie różne sygnały o skuteczności kanałów komunikacji - znajomi podpowiadają: linki sponsorowane, kampania na Facebook-u, a jeszcze inni opowiadają o mocy YouTube’a, blogów i infuencerów. Jak nie zginąć w gąszczu tych informacji? Jaki kanał komunikacji wybrać? Poniżej podpowiadamy w 3 punktach, jak uporządkować natłok możliwości i wybrać skuteczną reklamę w internecie dla Twojego biznesu.

1. Strategia marketingowa

Chociaż wydaje Ci się, że to oczywiste to, czy spisałeś taki plan na kartce? Czy potrafisz określić:

  • Jakie są Twoje priorytetowe cele biznesowe (większa sprzedaż czy rozpoznawalność marki, więcej połączeń telefonicznych czy więcej odwiedzin w salonie)?
  • Wymienić inne cele poboczne, istotne z punktu widzenia pozyskania i utrzymania klienta (polubienie profilu na Facebook-u, zapis na newsletter, pozostawienie telefonu kontaktowego)?
  • Wskazać potencjalną grupę docelową, określając: płeć, wiek wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania i styl życia osób, do których masz trafić?

Strategia marketingowa przyda się nie tylko Tobie, ale także Twoim współpracownikom. Dzięki niej szybko poznają misję i wizję firmy, będą mogli przyłączyć się do jej tworzenia. Pozwoli to również zbudować więź z klientami, którzy się utożsamią z Twoimi wartościami.

2. Inbound i Outbound Marketing

Kolejnym zagadnieniem są możliwe kanały komunikacji i wybór jednego z nich. Istnieją dwa sposoby prezentowania produktów i usług. Outbound marketing przynosi efekty tylko w momencie emisji, a działania inbound marketing budują wartość w długim okresie czasu.

  • Inbound Marketing – SEO, Social Media, Content Marketing, newsletter, fora
  • Outbound marketing – linki sponsorowane, kampania produktowa w wyszukiwarce Google, reklama graficzna, reklama na YouTubie

3. Analityka internetowa

Jeśli uruchomiłeś już reklamę, konieczna jest jej weryfikacja – czy na pewno kanały komunikacji, które wybrałeś i przekaz, który prowadzisz realizują cele biznesowe, które założyłeś? Największą zaletą reklamy w Internecie jest właśnie możliwość badania jej skuteczności i optymalizacja. Dane możemy pozyskać dzięki podłączeniu do strony bezpłatnego programu Google Analytics. Co można za jego pomocą zmierzyć?

  • transakcje (sprzedaż) – ilość zrealizowanych koszyków
  • cele biznesowe – ilość zapisanych osób na newsletter, ilość połączeń telefonicznych
  • zaangażowanie Klientów (user experience) – np. współczynnik odrzuceń, jakie podstrony przeglądają itd.

Obserwowanie zachowań użytkowników pozwoli na wyciągniecie odpowiednich wniosków, optymalizację działań, a tym samym lepsze zarządzanie budżetem i wyższy zwrot z inwestycji.

Podsumowanie

Reklama jest na pewno dźwignią handlu i zwiększa ruch na stronie. Aby tak się stało (czego z całego serca Wam życzymy), działania marketingowe należy stale sprawdzać, analizować i optymalizować. Marketing wymaga podjęcia ryzyka i eksperymentowania. Internet się zmienia, technologia się zmienia, co chwilę dowiadujemy się, jak zmieniają się trendy w marketingu. Ulegają zmianom także zachowania konsumentów i ich oczekiwania, które są coraz większe i którym należy sprostać. Dlatego działania marketingowe to stałe działanie, wymagające niemałej aktywności.

Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego artykułu napisz do nas! Pozostajemy do Twojej dyspozycji.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane