Promocja marki w Social media – grupy docelowe na poszczególnych platformach (statystyki)

Reklama na Facebooku, Twitterze, LinkedInie, Instagramie i Snapchacie

Gdzie obecnie toczy się życie? Gdzie ludzie wymieniają swoje doświadczenia, dzielą się wydarzeniami, pokazują miejsca w których byli, a nawet zawierają nowe znajomości?

Duża część tych osób jest dzisiaj w social media. I tak jak w realnym świecie jest wiele różnych miejsc dostosowanych do różnych odbiorów tak w Internecie istnieje kilka platform gdzie toczy się życie. Poniżej przedstawiamy te najbardziej popularne.

Facebook Polski internet to 28,42 mln osób, a więc 70 proc. populacji całego kraju. Aż 80 proc. z nich korzysta z Facebooka. Według danych Gemiusa, w 2016 roku liczba użytkowników Facebooka to już ponad 20 mln osób. Najliczniejszą grupę na Facebooku w Polsce stanowią kobiety, w lutym 2015 roku było ich 6,8 mln. Za to w ostatnich 12 miesiącach (luty 2014 – luty 2015) szybciej przybywało mężczyzn (10,34% więcej). Jeżeli chodzi o grupę wiekową, to największą stanowią osoby między 25 a 34 rokiem życia - w sumie 1,9 mln użytkowników. Rośnie też ilość osób w wieku 55+, w ciągu roku przybyło ich 30%

Instagram to platforma umożliwiająca w łatwy sposób dodawanie zdjęć oraz filmów. Prosta integracja z Facebookiem pozwala na jednoczesne publikowanie na obu tych portalach. Instagram to obecnie 8 co do wielkości portal społecznościowy na świecie. Codziennie publikowane jest na nim ponad 95 milionów postów. Ma 500 mln aktywnych użytkowników miesięcznie i aż 300 mln korzysta z aplikacji. W Polsce wszystkich użytkowników portalu jest 2,1 mln. Korzystają z niej głownie ludzie młodzi w wielu 18-24 a 63% stanowią kobiety. Te informacje są pomocne w przygotowaniu odpowiedniej kreacji reklamowej dostosowanej do specyfiki kanału i grupy docelowej marki.

Tweeter liczy 3,3 mln użytkowników. W ostatnim czasie jego dynamika wzrostu jest jednak znacząca. Przewagę tutaj mają mężczyźni, którzy stanowią 55 proc. Z serwisu najchętniej korzystają osoby w wieku 25-34. Widać jednak zauważalnie większą popularność Twittera w grupie 55+. Z serwisu korzystają najczęściej dziennikarze, publicyści, szefowie korporacji, przedstawiciele wolnych zawodów, ale także uczniowie i studenci. Łącznie stanowią oni 60 proc. wszystkich użytkowników.

Snaptchat jest jednym z najszybciej rozwijających się portali społecznościowych. To co go wyróżnia to ulotność prezentowanych treści. Zdjęcie, które kierujemy w stronę naszych odbiorców znika po maksymalnie 10 sekundach od jego odtworzenia. Istniej także możliwość nagrywania krótkich, 10 sekundowych filmów. Zaletą prowadzenia działań na Snapchat jest fakt, że użytkownik, który odtwarza nasze zdjęcie bądź film przez kilka sekund jest skupiony tylko na naszym przekazie i nie jest rozpraszany przez inne reklamy. Wada to stosunkowo niski zasięg, który jednak cały czas rośnie. Na Snapchacie, reklamodawcy mogą korzystać z trzech form reklamowych.

  • reklama Snap – marka może stworzyć sponsorowany film w układzie pionowym, trwający do 10 sekund.
  • sponsorowane geofiltry, które użytkownicy mogą nakładać na swoje zdjęcia. Są one dedykowane poszczególnym miejscom lub masowym eventom.
  • sponsorowany filtr, który umożliwia użytkownikowi nałożenie dedykowanej animacji na swoje zdjęcie i przesłanie go dalej.

LinkedIn serwis ten nie jest jeszcze aż tak bardzo popularnym serwisem społecznościowym w Polsce aczkolwiek dynamika wzrostu użytkowników tego portalu jest coraz większa. Z LinkedIn korzysta miesięcznie ponad milion użytkowników. Wśród nich znajdują się osoby zamożne – czyli te, którymi najbardziej interesują się reklamodawcy. Zatem jest to znakomite miejsce na komunikacje employer brandingową szczególnie dla produktów skierowanych do grup premium. Minusem tej platformy są wysokie ceny w stosunku do Facebooka, Instagrama, YouTube czy nawet SEM w Google, są to kwoty zaporowe. Płaci się za wyselekcjonowaną grupę premium.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia swojej kampanii w mediach społecznościowych skontaktuj się z nami.

Źródła:

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane