Seo copywriting - jak pisać skuteczne teksty na stronie

Tekst na stronie Waszej firmy powinien być… ? No właśnie, jaki powinien być taki firmowy tekst? Internet podpowiada: unikatowy, zróżnicowany, zoptymalizowany, nasycony frazami kluczowymi, czytelny, przejrzysty, najlepiej skierowany na odbiorcę, nie na firmę, przycumowany obok obrazka przyciągającego wzrok i przede wszystkim idealnie dopasowany do potrzeb odbiorców. No tak. To pełen opis tekstów copywriterskich - tekstów „zalecanych”. Moglibyśmy skończyć ten wywód na tym zestawieniu, jednak optymalnie będzie jeśli zarysujemy copywriterskie problemy, z jakimi zmagają się nasi seo specjaliści.

Cele unikatowości

Przede wszystkim nie zapominajmy, że najważniejsza jest treść – przekaz, konkretny opis prowadzący odbiorców do celu obranego przez Klienta. Nie wystarczy wymalowany piękny tekst, który „dobrze się przeczyta”. Ładne połączenia wyrazów, bogactwo języka i finezję w opisywaniu pozostawmy pisarzom i poetom. Klienci poruszający się w świecie e-biznesu potrzebują konkretnej treści, która pomoże im osiągnąć założony cel. Wszystkie wyżej wymienione cechy tekstów firmowych są jak najbardziej prawdziwe i pożądane, z pewnością nie będziemy się spierać z seo zasadami! Jednak lepiej, aby nie przyświecały nam one podczas tworzenia wszystkich treści. Jak bowiem można stworzyć zróżnicowaną treść unikatową dla ościeżnicy sosnowej bezsęcznej?

Umiar i precyzja. Poprawność i autentyczność. To cechy, które lepiej komponują się dla nas z określeniem zoptymalizowany. Możemy napisać poemat na temat ościeżnicy, jednak poemat ten nie wzbudzi zaufania odbiorców dla stolarza, choć z pewnością będzie to tekst unikatowy i co najmniej zróżnicowany.

Humor i lekkość w prezentowaniu treści są niezwykle cenione w świecie wirtualnym, dlaczego? Bo to właśnie one wpływają na autentyczność. Dodając do tego przychylne nastawienie dla odbiorcy i prawdziwość, sukces tekstów mamy zapewniony. Tutaj jednak nie przesadzajmy, humor powinien być serwowany ze smakiem i w odpowiedniej temperaturze! Jakie w związku z tym problemy mają seo specjaliści?

Wiedza, która szkodzi

Klienci zgłaszający się do agencji mają pełen dostęp do wiedzy serwowanej w Internecie, sporo osób po prostu wie, jak ma wyglądać tekst zoptymalizowany. Wiedzę zdobywają z blogów, poradników, forów, a często informacje tam zawarte są tylko i wyłącznie zoptymalizowane z pominięciem aspektu treści lub stworzone dla zabawy. Wiedza ta podpowiada: tekst powinien spełnić wszystkie podane przez nas na początku kryteria. I ot, cały ambaras, żeby wszystko to zmieścić na raz! Kolejną pułapką są frazy kluczowe. Ich umieszczanie w tekście zależne jest przede wszystkim od konkurencyjności wybranych słów. Czasem wystarczy, by dana fraza pojawiła się raz. W innym przypadku nasycenie fraz powinno być na naprawdę wysokim poziomie i to najlepiej w bezokoliczniku – dobry ginekolog Warszawa. A to strasznie kole w oczy. W takim przypadku warto zadać sobie pytanie – czy taki tekst mi pomoże?

Możliwości

Może warto wprowadzić znacznie szerszą opcję marketingową? Na przykład zamiast optymalizowania tekstów na stronie i pozycjonowania witryny pod wybrane frazy kluczowe, może warto pomyśleć o wartościowym content marketingu? Może… rozpocząć swoją firmową przygodę z barwnymi i przydatnymi tekstami, które zainteresują określoną grupę odbiorców, a przy okazji pomogą nam w budowaniu relacji zaufania i współpracy? Treść bogata w informacje, nie musi być optymalizowana pod kątem przejrzystości dla wyszukiwarek. Treść jest kierowana bezpośrednio do Waszych Klientów. I to ona jest wartością samą w sobie i stanowi unikat Waszego przedsiębiorstwa. Może chcielibyście się tym możliwościom bliżej przyjrzeć? Już za chwilę, opowiemy o co chodzi w contentowych strategiach marketingowych.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane